Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Hur länge kan Ukraina stå emot denna fasansfulla offensiv?
Lustig fråga du ställer som du säkert kan svara på själv.
De kan nog stå emot hur länge som helst om Ryssland fortsätter att anfalla på detta idiotiska sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Kom ihåg att Ryssland enligt Internationella bedömare har obegränsat med pansarvagn uppemot 10000 kvar. De kommer inte ta slut. Man har 1000-tals stridsvagnar kvar
Internationella bedömare som går på Rysslands egna uppgifter eller hur menar du?
När Ryssland började plocka fram T-55 ur sina lager så förstod nog de flesta bedömare att lagren av
funktionella stridsvagnar i modernare version på ett eller annat sätt inte var tillgängliga.
Ge mig en källa från Oktober 2023 på att Ryssland har 1000-tals kvar så fortsätter vi diskussionen utifrån den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Här bränner man alltså 75 stridsvagnar på 2 dagar
Antagligen genom att mer eller mindre hota Shoigu och hela militärledningen på att de måste ta en strategisk viktig stad innan Oktober är slut.
Det osar desperation av hela operationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Ungefär 75% av alla stridsvagnar Sverige har. Så hur i hela friden kan Sverige eller Ukraina stå emot ? Man har obegränsat med vagnar
Förstår inte vad Sverige har något med detta att göra men Ukraina har bra med resurser för att kunna stå emot såna här desperata anfall.
Jag tycker i varje fall att det hela luktar rysk desperation. Under andra vk2 så betedde sig Ryssland likadant men då vet vi att de hade stort stöd från USA samt att hela landet var involverat i krigsproduktion och människor svälte ihjäl. Ingenting pekar på att Ryssland har samma resurser nu vilket får mig att peka på att det är en ren rysk desperation.