2023-10-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
rejäla förluster för orcherna idag igen

The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 12.10.23 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 284890 (+990) persons / persons,
tanks ‒ 4905 (+42) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 9264 (+44) units,
artillery systems – 6763 (+32) units,
RSZV / MLRS – 811 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 545 (+0) units,
aircraft – 316 (+0) units,
helicopters – 316 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 5247 (+21),
cruise missiles ‒ 1531 (+1),
ships / boats / warships / boats ‒ 20 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 9170 (+25) units,
special equipment / special equipment ‒ 966 (+1).

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!

Vilken katastrofdag för ryssland. De här förlusterna är ju horribla! Kommer de efter Ukrainafiaskot ha kvar något materiel öht för att försvara sig med, eller är de dömda att suga kinesisk mikropenis resten av sin existens?
Citera
2023-10-12, 07:52
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Vilken katastrofdag för ryssland. De här förlusterna är ju horribla! Kommer de efter Ukrainafiaskot ha kvar något materiel öht för att försvara sig med, eller är de dömda att suga kinesisk mikropenis resten av sin existens?
Inkompetensen bland de ryska trupperna är ju monumental!

Konvojen påminner om Kievkonvojen. Hur i helvete kan man bete sig på det viset?

Vid minsta stopp blir ju hela karavanen sittande fåglar som Ukraina kan prickskjuta till skrot.
Citera
2023-10-12, 07:57
Avslutad
Ryssland kör rejäla anfall nu. De förlorade 30 stridsvagnar i tisdags och 45 igår. Ytterligare uppåt 100 pansarfordon mt-lb etc

Hur länge kan Ukraina stå emot denna fasansfulla offensiv?

Kom ihåg att Ryssland enligt Internationella bedömare har obegränsat med pansarvagn uppemot 10000 kvar. De kommer inte ta slut. Man har 1000-tals stridsvagnar kvar

Här bränner man alltså 75 stridsvagnar på 2 dagar

Ungefär 75% av alla stridsvagnar Sverige har. Så hur i hela friden kan Sverige eller Ukraina stå emot ? Man har obegränsat med vagnar
Citera
2023-10-12, 08:12
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland kör rejäla anfall nu. De förlorade 30 stridsvagnar i tisdags och 45 igår. Ytterligare uppåt 100 pansarfordon mt-lb etc

-Ha, den var ny...

Men efter en omformulering så tror jag vi kommer närmare till sanningen.

Ryssland förlorade 30 stridsvagnar i tisdags och 45 i går. 100% av det dom satte in gick förlorat. Hur länge till kan Ryssland sända fram skrotvagnar som förstörs på direkten?

Svaret är inte länge till.
Citera
2023-10-12, 08:13
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om 100000 har psd betyder det att det finns mer än 100000 kvar...

Som strax också kommer att få PTSD. Vi vet.
Du tycker det är bra.
Citera
2023-10-12, 08:16
Medlem
Area55s avatar
Citat:

Kom ihåg att Ryssland enligt Internationella bedömare har obegränsat med pansarvagn uppemot 10000 kvar. De kommer inte ta slut. Man har 1000-tals stridsvagnar kvar

Ungefär 75% av alla stridsvagnar Sverige har. Så hur i hela friden kan Sverige eller Ukraina stå emot ? Man har obegränsat med vagnar

Kalle Anka är inne och svamlar igen.
Obegränsat, blir 10 000 som sedan blir 1000 tals.
Är det din analysförmåga i sin prydno?
75% av din IQ på 100 som är kvar?
Citera
2023-10-12, 08:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Lustig fråga du ställer som du säkert kan svara på själv.

De kan nog stå emot hur länge som helst om Ryssland fortsätter att anfalla på detta idiotiska sätt.

Citat:
Internationella bedömare som går på Rysslands egna uppgifter eller hur menar du?

När Ryssland började plocka fram T-55 ur sina lager så förstod nog de flesta bedömare att lagren av funktionella stridsvagnar i modernare version på ett eller annat sätt inte var tillgängliga.

Ge mig en källa från Oktober 2023 på att Ryssland har 1000-tals kvar så fortsätter vi diskussionen utifrån den.

Citat:
Antagligen genom att mer eller mindre hota Shoigu och hela militärledningen på att de måste ta en strategisk viktig stad innan Oktober är slut. Det osar desperation av hela operationen.

Citat:
Förstår inte vad Sverige har något med detta att göra men Ukraina har bra med resurser för att kunna stå emot såna här desperata anfall.

Jag tycker i varje fall att det hela luktar rysk desperation. Under andra vk2 så betedde sig Ryssland likadant men då vet vi att de hade stort stöd från USA samt att hela landet var involverat i krigsproduktion och människor svälte ihjäl. Ingenting pekar på att Ryssland har samma resurser nu vilket får mig att peka på att det är en ren rysk desperation.
Citera
2023-10-12, 08:19
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför ens förhandlingar? Varför kan inte Ryssland helt enkelt få ta det de vill ha? Det är bara för Ukraina att ge upp så sparar de liv, även ryska liv.

Antar att du själv ger upp så fort det verkar jobbigt. Att du inte har några invändningar mot att leva på knä. Även om du inte kan sätta dig in i viljan att stå upp för sitt land, så måste du väl förstå att många väljer kampen? Det finns otaliga historiska exempel på det, så att ukrainarna väljer kampen är inget unikt.

jag kan inte svara för ryssland, är det verkligen något du har svårt för att fatta !!??'
alla krig och slag vinner man inte i krig. så enkelt är det.
alla krig slutar vid förhandlingsbord om inte den angripande flyr.
och i detta fall finns det inget som tyder på det.

jag om någon vet vad det kostar att stå upp för sitt land. det är dock en annan fråga. men det var svar på din fråga.
men jag förstår ukrainarna fullt ut och jag imponeras av deras förmåga och vilja.
men ibland måste man tyvärr välja att svälja. finns massor med ex i vår egna historia som du borde rimligtvis veta om.
Citera
2023-10-12, 08:22
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skämtar du? sämre gammal svamlande gubbe kan man inte hitta.

MacGregor slaktas i denna video där alla hans lögner gås igenom.
https://youtu.be/E_NegaBRfRU

nej jag skämtar inte.
men du kan väl ta fram någon annan som prickat detta bättre.
jag är inte en sämre man än att jag kan ändra mig.
du borde testa på och ta de orden i din mun

men de flesta var ju övertygad om att med tyska tanks, svenska cv90 och allt annat de vräkt över ukraina och väst informationssystem så skulle detta bli en promenad seger på offensiven.

allt är bara jävligt tragiskt
Citera
2023-10-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nu vet vi iaf varför ryssen förlorar så mycket pansar. Tror dom att de är på en militärparad på röda torget vad är det frågan om?

Vänta så ska du se att rysstrollen kommer säga att det är en avledningsmanöver.
Citera
2023-10-12, 08:24
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

Det är väl Sergej Sjojgu som kastar in allt vad han har tillgängligt för att stoppa Ukraina återtagande av sitt land. Sergej bör hålla sig på markplan och ha nytvättade kallingar på sig.
Citera
2023-10-12, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Inkompetensen bland de ryska trupperna är ju monumental!

Konvojen påminner om Kievkonvojen. Hur i helvete kan man bete sig på det viset?

Vid minsta stopp blir ju hela karavanen sittande fåglar som Ukraina kan prickskjuta till skrot.

Ryssälskarna kommer säga avledningsmanöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in