2023-10-11, 19:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
En grej jag funderat på är. Om detta nu BARA handlar om judehat och statens Israels vara eller icke vara för Hamas? Varför har man då mördat/tagit gisslan från Thailand, Filippinerna, USA, England etc? Man borde ju insett att man skulle få hela världen på sig. Var det tanken?

Muslimskt heligt krig mot otrogna. D.v.s. mot alla icke-muslimer. De hatar oss svenskar lika mycket som judar så fort vi inte underkastar oss dem. Varför körde Akilov ihjäl svenskar på Drottninggatan? Den muslimska terrorn finns i hela världen riktade mot alla folk, raser och religioner som inte är muslimska. Vänsterfolk som stödjer dem är naiva, de blir de första att mördas vilket också skett med diverse folk som hjälpte muslimska migranter runt om i Europa 2015.

Min åsikt men jag har blivit radikaliserad på senare tid.
Citera
2023-10-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, jag vet ungefär vad en kibbutz är, men det var inte min fråga, utan jag undrar om de ligger på det land Israel tilldelades vid bildandet av staten Israel, eller om det handlar om land som de krigat sig till senare? Jag fick ett svar att det är land som de tog i ett krig 1948, men det är väl samma år landet bildades?

Både ock. Enligt FN:s delningsplan från 1948 skulle Gazaremsan sträcka sig längre norrut längs kusten och längre österut längs gränsen mot Egypten än vad den gör idag. Så attackerna norrut längs kusten och österut längs gränsen mot Egypten skedde mot de delar som enligt FN:s delningsplan skulle tillfalla palestinierna (eller araberna som de då kallades).

Attackerna österut från centrala och norra Gaza och mot nordost (bl a där rejvfesten hölls, där flera av kibbutzerna ligger och där den större staden Sderot är belägen) skedde mot områden som enligt FN:s delningsplan skulle tillfalla israelerna.
Citera
2023-10-11, 19:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2

Jag vet inte hur detta skall sluta. Törs verkligen Israel göra det de helst vill göra och vad kommer då övriga världen att göra och gör man inget, vad händer då.
Israel törs och USA kommer att offra allt annat för att skydda Israel. Det är därför situationen är så allvarlig för hela världen.
Citera
2023-10-11, 19:12
Medlem
Alsenos avatar
Våldtäkter och bebismord. Hamasstilen som hejas på av muslimkramarna i den här tråden. Nu är det Israels tur att gå all in brutal style.
Citera
2023-10-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
GAZA verkar annars vara ett ok place - nära till havet och allting.

Ja jag kommer iaf köpa mark där. Tror det kan bli prima som pensionär.
Citera
Medlem
Skrjabins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Nej, man brukar inte publicera bilder på halshuggna bebisar i media vet du. Lika lite som man laddar upp barnporr.

Alltså jag har fått se rätt många videor från andra världskriget med döda barn; med syfte att upplysa mig om krigets fasor. Man borde iaf visa bilder på barnkroppar som ligger under lakan eller något liknande. Nu är inställningen lite Metoo-aktig. Believe all women osv.
Citera
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Här lik av våldtagen tjej. Kolla ej om du e känslig

https://twitter.com/GoldsteinBrooke/status/1712136709033382183?t=2OwciLdkUCe4zj3UXsybIg&s=19

Derra stöder svenska sossarna

Skämmes
Fyfan va vidrigt, helt ofattbart.
Citera
2023-10-11, 19:14
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Är det här en "jude" ? https://www.instagram.com/p/CquzikWOA4Z/

eller det här ? https://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_Jews_in_Israel#/media/File:Falasha_makstyle.jpg

Är de semiter från mellanöstern?

De här bedragarna har kommit från hela världen för att erövra Palestina.

Den judiska staten existerar i enlighet med ett FN-beslut. Du får vänja dig vid det. Det är inte judarnas fel att dina araber gång på gång sedan 1948 anfaller, förlorar, blir av med territorium - och sen gråter i FN om att Israel inte lämnar tillbaka det.

Har du lika varma känslor för araber här i Sverige? Skulle du vilja hänga med dem och vara lite tuff? Råna, misshandla, sälja knark..kanske delta i en gruppvåldtäkt bror?
Tror du att dina ”palestinier” är bättre bara för att de bor i ”sitt land”?

De har visat sitt rätta ansikte en gång för alla, och det stöder du.
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Israel has destroyed:
17 mosques
4 universities fully, 6 damaged partially
1290 homes fully, 10800 partially
84 industrial facilities
46 media offices fully & partially
67 schools fully & partially

Har även visat sig att;
- Dödade bebisar - lögn
- Våldtäkter - lögn. Den där nakna tjejen är enligt hennes mor i nån sjukhus i Gaza och lever.
- Festival - verkar vara att de hamnade mitt i eldstrid mellan Hamas och Israel.

Finns en fjärde lögn efterblivna goyims kör i väst, kommer bara inte ihåg vad det var...
Men nu har man förberett shimpanserna i väst för folkmord i Gaza. Men världen kommer inte glömma detta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Om du hade lite koll så hade du vetat att Judar har exakt samma syn. De anser sig vara guds utvalda folk och att alla andra kan/bör dödas.

Visst anser judarna vara det utvalda folket. Men det tycker väl djupt religiösa kristna också. Till syvende och sist tror judar, kristna och muslimer på samma gud. Man kan ju förstås undra varför gud inte stoppade judeutrotningen, och varför gud inte hjälpte Jesus när han under många timmar plågades svårt fastspikad på ett kors.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jallajallabro
Spot on.

Hamas, har satsat allt på att hela arabvärlden ska reagera och förklara krig mot Israel, när de startar vedergällning.

Jag tror de satsat fel.

Det här var så vidrigt, utfört, så även de jag känner som ogillar Israel, skäms över vad och hur, Hamas utfört den här attacken.

Det var så sjukt, så även arabvärlden, kommer att förstå konsekvenserna.

USA är pigga på att hoppa in i det här, som alltid.

Nu fattas bara ett angrepp på Thaivan, så blir kaoset totalt...

Kina tar säkert Taiwan men de väntar nog till dagen Trump är President.
Citera
2023-10-11, 19:15
Medlem
Skrjabins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Fyfan va vidrigt, helt ofattbart.

Ärligt talat ser ju ut som skyltdocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto