2023-10-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Det var en svensk överstelöjtnant idag i ”efter fem” på TV4 som hade kontakt med flera generaler i Israel.
Dom hade sagt att dom aldrig sett liknade brutalitet mot civila och bekräftade det hela med bilder.
Bilder som inte synts i media och han önskar att han inte tittat på sa han.

Påstådda våldtäkter och bebisar med avhuggna huvuden lär vi av förståeliga skäl inte se bilder och filmer på.
Man får själv avgöra vad man ska tro på.
Men vad jag har hört så har aldrig militär lr andra officiella i Israel sagt nånting om att våldtäkter har skett.

Det rácker med att de Israeliska soldaterna som skall belägra Gaza har sett och hört om vad fienden har gjort. Det kommer att skjuta på allt som rör sig. Jag skulle inte bli förvånad om vi får se stupade i Gaza överstiga sexsiffriga summor, bara Hamas är minst 20 tusen, sen skavi lágga til alla civila vilket med säkerhet kommer att överstiga de påståda Hamas krigarna.
Citera
2023-10-11, 18:27
Medlem
De som kom i gummibåtar blev slaktade på plats av flottan....de som man kunde se - fanns en video där man pepprade en gummibåt som kom mot stranden ala seal team...och det bara sprutade tomatketchup...

utav någon anledning så tror araber att de inte syns i mörker...
Senast redigerad av Whistlehead 2023-10-11 kl. 18:30.
Citera
2023-10-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JunkerWoland
CNN är inte automatiskt sanning. Fortfarande inga bevis, utom påståenden.

Absolut, det är jag helt med på. Men ingen rök utan eld som man brukar säga.

Tiden får utvisa vilken sida som begått de största brotten mot mänskligheten i denna konflikt, för Israel kommer inte ha silkesvantar på.

Det KAN naturligtvis vara propaganda från Israel och i så fall är det för jävligt, men att de skulle komma på något så fruktansvärt måste man nästan vara förintelseförnekare för att tro på.
Citera
2023-10-11, 18:29
Medlem
Soterns avatar
Tydligen luftangrepp från Libanon nu.

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-om-raketattackerna-i-israel/
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
IDF är bra på att mörda barn så att Hamasdårarna inte vill vara sämre är ju inte otänkbart. Men har några bevis presenterats?

Vad kräver du för bevis?`
Här är en artikel om det... sen får du väl värdera om det är "godkänd". Med tanke på ditt sätt att skriva antar jag att du inte godkänner det.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jl2Opn/kfar-aza-i-israel-barn-och-kvinnor-mordade-av-hamas *INC OHHH EN JUDE KONTROLLERAD MEDIA!!!***
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
De små barnen har knappast gjort dem något ont men avrättades i någon jävla forma av utrensning av folk.

Det de gjorde förvärrar situationen något enormt. Det man hade hoppats på är att komma till en fredlig lösning men det är nu enormt långt borta.

Vilket är helt enligt modus operandi för islamister.
Citera
Medlem
Aktivitet i norra Israel.
Citera
2023-10-11, 18:30
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Nänä
Och det är ju inte säkert att det ens är Israel som bombar Gaza nu heller då, för varken du eller jag vet ju vad de har för agenda som rapporterar, det kan ju lika gärna vara Hamas som bombar sig själv!?!?!?!

Lägg ner nu, det blir enbart barnsligt, om du inte kan ta in det så bör du inte vara i tråden över huvudtaget, det finns trådar för konspirationsteorier och foliehattar.

När en uppgift kommer från flera källor som inte har någon agenda i sak, dessutom från den som utfört dåden, så går det inte att förneka hur mycket man än hoppas, önskar och vill.
Nu trodde jag att du och jag var vuxna individer som diskuterade detta med barnen i burar som du självsäkert säger komma från Hamas. Du tror mest av allt på dem alltså ?, medan SVT reportern påstår att det var några dagar innan och haft minst fyra olika " sanningar"
Vem ljuger? Vem talar sanning ? Vem tror du mest på ?
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-11 kl. 18:36.
Citera
2023-10-11, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
De som kom i gummibåtar blev slaktade på plats av flottan....de som man kunde se - fanns en video där man pepprade en gummibåt som kom mot stranden ala seal team...och det bara sprutade tomatketchup...

utav någon anledning så tror araber att de inte syns i mörker...

Var tittar du? Länka.
Citera
2023-10-11, 18:31
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Implicerar du att jag försvarar Israel?

Jag försvarar mina egna. Att försvara Hamas kan väl inte kännas lätt som svensk med tanke på det islamistiska hotet mot Sverige?

Jag står bara på palestiniernas sida. Hamas är av allt att döma kontrollerad opposition.
Citera
2023-10-11, 18:32
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du skojar?
Har inte SAMHALL-plutonen gett upp än?

Haha det är lite ballar på snubbar som tar upp kampen med fyrverkeripjäser, gamla ak47or och hemmabyggda glidflygare mot världens bäst utrustade armé. Dom verkar bara vilja dö så fort som möjligt och få sina oskulder i paradiset.

Hamas är det perfekta exemplet på att kusin gifte och inavel.
Senast redigerad av -benito- 2023-10-11 kl. 18:34.
Citera
2023-10-11, 18:32
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Precis tvärtom. USA lyder Israel. Den israeliska lobbyn kontrollerar 99% av amerikanska politiker.
Detta. Rekommenderar alla att kolla vilka det är som är högst uppsatta inom DOD. Verkligen HELA ledningen består av judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in