2023-10-11, 14:40
Medlem
Hej

Nån som kan rekommendera app till Apple tv? Använt flix iptv tidigare men verkar ligga nere.
Citera
2023-10-11, 15:31
Medlem
4thtimearounds avatar
Jag kör GSE IPTV på min Apple TV. Det här är typ fjärde året i rad, och det har alltid fungerat klockrent.
Men nu har min m3u-länk/xtream api börjat försvinna då och då. Så jag måste skriva in alla uppgifter igen samt lägga till alla mina favoritkanaler igen.

Ibland kan det ta flera veckor innan listan försvinner, ibland sker det så fort jag avslutat appen och sen startat den igen.

Någon med samma problem som hittat en lösning?
Riktigt störande, har fungerat klockrent förut
Citera
2023-10-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Har kört N1 med Formuler GTV men ogillar appen "Mytvonline2" eller vad den kallas. Har beställt en ny samsung smart-tv som kommer imorgon och har också beställt en "Xiaomi Mi TV Stick" då jag också precis skaffat LiveGo.

En fråga är ifall jag ens behöver min formuler box eller xiaomi stickan och kan ha valfri iptv app på min smart-tv?

Hur gör jag annars för att slippa appen "Mytvonline2"? Är den helt och hållet kopplad till N1 och går ej att byta ut förutom om jag byter iptv-tjänst som till t.ex. nxt?

Appar rakt in i sin TV är något jag inte rekommenderar.
Kan rulla på men inget jag skulle tramsa runt med då det finns bättre prylar för typ

Formulerboxen med Mytvonline 2 kan du skapa en ny portal mot någon annan leverantör.
Citera
2023-10-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Funderar på att skaffa iptv, och står nu i valet och kvalet vilken VPN-tjänst jag ska skaffa! Man har ju läst att vissa leverantörer kan funka dåligt med IPTV. Jag funderar mellan Nordvpn och expressvpn, vilken funkar bäst för IPTV?

Har själv NordVPN, ibland kan man behöva byta land eller server i vpnprogrammet men det är gjort på ett par sekunder.
Citera
2023-10-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergenbananen
Är det inflation i iptv ? Köpte av nån random snubbe jag hittade på nätet för 500 förra året men nu hittar jag bara leverantörer som tar 1200 för 12 månader ?

Du måste väl veta vilken tjänst du köpt ifrån eller framför allt vem?

"Bra" premium nordiska tjänster ligger väl från ca 1100-1400kr, sedan får man ju självklart titta vad man får för pengerna också. Ett test kan ju kanske vara en bra start?
Citera
2023-10-11, 17:24
Medlem
Har precis startat upp Formuler Z10 SE som i beskrivningen skulle klara 4k streams men på min TV så bara hänger sig bilden och bara ljud kommer. Kör 4k 60hz och har HDR också. Kör trådat så 100Mbps.

Klarar den inte det eller är det någon inställning?
Citera
2023-10-11, 19:02
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Appar rakt in i sin TV är något jag inte rekommenderar.
Kan rulla på men inget jag skulle tramsa runt med då det finns bättre prylar för typ

Formulerboxen med Mytvonline 2 kan du skapa en ny portal mot någon annan leverantör.

Har man Android TV blir det ju samma sak som att ha en sticka med Tivimate men smidigare. Oslagbart, man har Tivimate direkt på teven och bara en fjärr.
Citera
2023-10-11, 20:54
Medlem
Vet att man inte får fråga / svara på leverantörsfrågor men hur tusan ska man veta vilken tjänst som är bra egentligen? Har 0 koll och Googlar lovar alla leverantörer guld och gröna skogar...
Citera
2023-10-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Jag kör GSE IPTV på min Apple TV. Det här är typ fjärde året i rad, och det har alltid fungerat klockrent.
Men nu har min m3u-länk/xtream api börjat försvinna då och då. Så jag måste skriva in alla uppgifter igen samt lägga till alla mina favoritkanaler igen.

Ibland kan det ta flera veckor innan listan försvinner, ibland sker det så fort jag avslutat appen och sen startat den igen.

Någon med samma problem som hittat en lösning?
Riktigt störande, har fungerat klockrent förut

Låter som samma problem som IPTVX och iPlayTV har. Det är inte din app, utan din iCloud. Där är strul just nu med iCloud sync. Du kan alltid testa logga ut från din iCloud på din AppleTV och logga in igen. Men problemet är på Apple.
Citera
2023-10-11, 21:15
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Funkar det inte utan vpn eller varför ska du ha vpn? Totalt onödigt.
Tänkte mest på att IPTV är olagligt, att jag inte vill bli spårad och åka dit!

Är en novis dock, men du verkar veta att det är onödigt med VPN?
Citera
2023-10-11, 21:16
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Du testar först utan. Så länge din ISP inte blockar iptv är det snabbare och stabilare utan
Kan jag inte åka dit utan? Finns det vissa ISP som blockar iptv, vilka isåfall? Och får man göra det?
Citera
2023-10-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Kan jag inte åka dit utan? Finns det vissa ISP som blockar iptv, vilka isåfall? Och får man göra det?

Det finns inget känt fall i Sverige iaf av att någon kollat på iptv och åkt dit för det. Det är säljarna som är i riskzonen.

Det finns många observationer att iptv är blockat hos ett fåtal internet leverantörer. VPN löser acessen åt dessa användare eller så får dom kolla via 4G på mobilen.

Ja din ISP kan blocka saker de anser olagligt. Det ingår i användarvilkoren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in