2023-10-11, 16:13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Då kan du väl langa fram en källa att Israel ockuperar gaza? Ingen muslimkramarpropaganda tack.

Vad har det med saken att göra? Jag förstår att du just nu är arg och beredd att dö för den sida som programmerat dig men det står dig fritt att åka ned och strida mot de där jävlarna som äter barn och våldtar mormor.

Den här vålddspiralen kommer inte ta slut utan total etnisk rensning av nåndera part plus diaspora, men jag vägrar delta eller välja sida utan skulle helst se en värld utan såväl judar som araber.
Citera
2023-10-11, 16:14
Medlem
Jag satt och tänkte utanför boxen - detta är helt enkelt värdens största rymnings försök.... De ville inte bo hemma i Gaza och filmar sig själva när de avrättar kvinnor och barn.
Citera
2023-10-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Terroristernas mål är att slå mot den fria världen, mot helt försvarslösa människor, i miljöer där unga människor kopplar av och roar sig. Bataclan i Paris 2015. Nu på technofestivalen. Bestialiskt.

Så det är på något sätt viktigare att attackera hur man väljer att leva än ett strategiskt mål? säger du?

Och vi har alltså människor som firar attackerandet av helt fullständigt irrelevanta mål i Sverige?
Citera
2023-10-11, 16:16
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Lugn nu!
Det handlar inte om att "starkast vinner".
Det handlar om avskyvärda terrordåd!

Lägg av, sluta böla. Jag stödjer till 100 att Hamas ska försvinna. Sedan skiter jag och många andra svenskar i fullständigt om de miljontals semitiska folkslag (araber, judar och dylik) blir kvar här på planeten jorden eller icke. Men du å andra sidan verkar vilja dö för Israel. Åk ditt!
Citera
2023-10-11, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Lite perspektiv.

2014 så kidnappades och mördades TRE bosättarungdomar. Detta resulterade i Gaza-kriget.

71 israeler dog
2173 palestinier.

30:1

Nu har över 1200 dödats. Samma ratio skulle innebära över 30 000 döda i detta krig på den palestinska sidan. Jag har sagt 10 000.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gazakriget_2014

Förr eller senare kanske araberna lär sig att ge sig på storebror straffar sig alltid. Intelligensen måste väl gå framåt även där?
Citera
2023-10-11, 16:18
Medlem
Många av Israels unga soldater har inte krigserfarenheter. Precis som ryssarna kommer de att misslyckas i Gaza, och även mot Hizbollah.
Citera
2023-10-11, 16:19
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Lite perspektiv.

2014 så kidnappades och mördades TRE bosättarungdomar. Detta resulterade i Gaza-kriget.

71 israeler dog
2173 palestinier.

30:1

Nu har över 1200 dödats. Samma ratio skulle innebära över 30 000 döda i detta krig på den palestinska sidan. Jag har sagt 10 000.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gazakriget_2014
Mycket troligt att det kommer dö betydligt fler araber än Israeler de kommande veckorna, det beror enligt mig på att araberna själva inte bryr sig speciellt mycket om sina egna offer, förutom i propagandasyfte när dom ska snyfta för europeiska vänstern...
Sen skaffar 8 barn till i familjen som dom föder upp i hat...
Citera
2023-10-11, 16:20
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Möjligt men om vi ska mäta så hamnar Hamas klart längre ner på listan. Israel hade inte attackerat eller stängt av vatten eller el om Hamas inte mördat 1000+ personer inklusive barn, kvinnor och äldre.
Hamas hade inte anfallit Israel om inte FN gett bort Palestina som de inte ägde till Israel 1948.

När det gäller etik och moral kan man dock aldrig skylla på någon annan. Alla har eget ansvar och det är alltid fult att döda.
Citera
2023-10-11, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Många av Israels unga soldater har inte krigserfarenheter. Precis som ryssarna kommer de att misslyckas i Gaza, och även mot Hizbollah.

Är det propagandamaskinen i farten
Citera
2023-10-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ny bilder från nån kibbutz har kommit ut. Ska vara brutalt tydligen. Nån som vet vart man kan se dom?? Blattar brukar ha nå telegram kanaler dom runkar till åt döda civiliserade människor.

https://www.instagram.com/p/CyQdBIUIa47/?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igshid=MzRlO DBiNWFlZA==
Citera
2023-10-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Kan någon snäll individ förklara för en helt oförstående hur en techno festival blir ett viktigt strategiskt mål?

Skulle mer än gärna vilja förstå den

två saker ville Hamas uppnå

1 terror (mord)

2 Ta gisslan

Nr två förstår jag.* Israel har många palestinska fångar, som man då kunde med. Ett förstår jag inte varför man genomför. Men jag är svensk och det är inte så mycket en publik Hamas vänder sig emot.

Hamas måste ha förstått att det skulle komma en kraftig våldsam reaktion från Israel. Så frågan är vad vill Hamas vilja uppnå med sin terror? En teori är att man försöker stoppa Israels närmande med Saudiarabien. Det finns säkert andra skäl: Allt från få israeler att lämna Israel till turister sluta komma. Men vad ville de egentligen får vi nog inte veta.

*Det betyder inte att jag tycker det var rätt.
Citera
2023-10-11, 16:23
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Förr eller senare kanske araberna lär sig att ge sig på storebror straffar sig alltid. Intelligensen måste väl gå framåt även där?

Nej.
Några generationer av kusingifte så är vi snart nere på noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in