2023-10-11, 12:17
Medlem
Goatpower1911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
... och hur vet vi att detta är sant? Är garanterat palestinsk propaganda.
När israeliska krypskyttar övade prickskytte på palestinska småbarn var ni anmärkningsvärt tysta.

Det låter lite grann som när Ryska politiska motståndare halkade på banan-skal och ramlade i från sjunde våningen på sjukhuset. :-)
Citera
2023-10-11, 12:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Då ska jag för majoren berätta, att om detta skrev jag om i tråden för flera dagar sedan.

Hur har jag kunnat missa det?
Citera
2023-10-11, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Det är inte random snubbar på internet som avgör rättsliga begrepps innebörd. Läs vad jag skriver, hela världssamfundet, inklusive Israels enda allierade USA anser att området, liksom Västbanken, östra Jerusalem och golanhöjden är ockuperade områden. (USA erkänner dock avseende östra Jerusalem och Golanhöjden Israels suveränitet, lite oklart exakt vad detta innebär.) Det är Israels anspråk på att kontrollera luftrummet och territorialvattnet liksom Israels anspråk på att när man vill skicka in militär på marken (vilken man ju gör just nu på Västbanken) som gör att området är att rättsligt definiera som ockuperat. Har du problem med den juridiska definitionen så kan du pröva att börja med att ta upp det med US State Departement.

Det är krig. Hamas har begått krigsbrott. Israel har rätten att försvara sig..och anfalla de som begått dessa brott. Trodde detta vara grundläggande när det gäller krig.😊 Gaza är ett dysfunktionellt område som är en bas för terrorism. Precis som Afghanistan och Sudan tidigare under 2000-talet.

Denna terrorbas kommer inte att vara terrorbas efter detta krig. Förstår du? Gaza är inget område som vilket annat område som helst. Du vill gärna ha det så.
Citera
2023-10-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Aftonhoran: En skadad

Svt Texttv: En död

Twitter och andra kanaler: Total slakt

Förutsatt att filmerna på sociala medier är ifrån Israel (har ingen anledning att tron nått annat) så kan man fråga säg varför Aftonhoran och TextTv är så sjukt felaktiga.

Anledningen till detta är för att de är efterblivna arab-kramare som skyddar äckel-muslimerna och vill inte sätta skräck i oss svenskar. Tur att man inte är lättlurad och kan använda sin hjärna rätt och fatta att islam och araber är ett stort hot mot vårt land och, som bevisat, även mot resten av världen.
Citera
2023-10-11, 12:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
De siffrorna gällde 1948 men inte sedan flera år för och Israelerna har allt eftersom tagit mer och mer av marken och nu ryker Gaza också för palestinierna. Som då blir lika hemlösa som judarna någonsin varit.

Exakt, palestinierna har verkligen inte spelat sina kort väl genom åren..

De har fortfarande Transjordanien kvar..det är deras hopp. Sedan kanske en stat i enorma Sinaiöknen i framtiden.. fast Gaza kommer att vara ett avslutat kapitel.
Senast redigerad av TenBagger69 2023-10-11 kl. 12:21.
Citera
2023-10-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Källa till dina påståenden?

Du häver ur dig mängder med nonsens i denna tråd. Mycket off topic. Får se hur länge du får hållas. Försök återkomma till trådens topic: Det terrorstämplade Hamas fruktansvärda attack på försvarslösa civila israeliska kvinnor, barn och gamla.

I eftermiddag, 11/10 kl 18 på Norrmalmstorg i Stockholm, ska förresten hållas en manifestation till stöd för Israel och terroroffren. Samtliga partier är inbjudna. Kanske något för folk som kan och vill visa sitt stöd:

https://www.vsi.nu/aktuellt
Jaha
Får med andra ord bunkra upp med lite god plockmat till ikväll, kanske även ett par flaskor med något passande vin! Muslimerna kommer att elda bilar och kasta sten på polisen hela natten. Det blir en underhållande kväll och natt.
Nu kommer åter igen fredens religion visa sitt onda fula pedofiltryne från sin riktiga sanna sida, härligt, kanske lite fler sosseväljare vaknar.
Citera
2023-10-11, 12:22
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Men det händer inte förstår du väl? Hamas (och även Irans m.m.) uttalade mål är att utplåna Israel. De kommer aldrig att ge sig och är beredda att offra både sig själva och sina barn som martyrer för att uppnå detta mål. Eftersom de följer sin Koran och Allah har sagt det.

https://twitter.com/rakshitanagar28/status/1711824744558068024 Alla borde se den videon så att de förstår Israels perspektiv och vad Hamas är för organisation.

Hamas skiter fullständigt i sina egna civila, de vill inte ha någon tvåstatslösning eller någon fred (Israel har försökt) utan de vill utplåna Israel och mörda alla judar.

Jo jag vet, jag håller med och har även själv skrivit med samma andemening tidigare!

* Det jag menar att nu måste ANDRA kliva in och hjälpa dem båda.
Och de som ställer till med problem inför en hållbar lösning, de ska pressas tillbaka av HELA den resterande världen. Och hat-propaganda mm ska därefter också FÖRBJUDAS skarpt.

NÅGON eller NÅGRA måste kliva in i detta och de ska ha mandat från världen med sig!
Om tex Hamas/Iran/Ru eller andra (!) vägrar-så ska de pressas hårt eller avfärdas eftersom de då visar att de inte har ett genuint intresse för vardera folk eller för en fredlig/hållbar lösning.

Detta går inte. Detta är inte längre okej.

Det som hände i lördags morse MÅSTE bli vändpunkten!

Från den punkten måste världen reagera! Gemensamt!
Citera
2023-10-11, 12:23
Medlem
snooper123s avatar
Har svenska medier rapporterat om de 40 barnen som brändes levande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nu flickor och pojkar ska jag berätta lite om framtiden för er!
Den gamle majoren tar nu bladet från munnen (fingrarna)...

Israel mobiliserar inte 300 000 värnpliktiga och reservofficerare för en operation mot Gaza.
Det går liksom inte att få plats med den mängden trupp runt Gaza. En logistisk omöjlighet.
Det som kommer att hända nu är att samtliga fientliga Gazabor kommer att likvideras eller interneras, och därefter kommer Libanon att invaderas i syfte att utrota även Hamas.
Libanon kommer antingen bli ett israeliskt lydrike eller helt enkelt en del av Israel.
Därtill kommer Israel att upprätta en ordentlig skyddszon i Syrien.

Ni vet vart ni läste det här först.

Hade jag hetat Erdogan hade jag varit väldigt nervös nu.

Låter väl som en rätt bra plan för såväl Libanon som resten av området?

Erdogan har agerat synnerligen märkligt i samband med detta terrordåd/ krig och var igår mäkta upprörd över att USA skickat krigsfartyg till området. Och idag har enligt "Existenz" på Twitter (X) den turkiske utbildningsministern (se hans Twitterkonto, namn: Nazif Yilmaz) twittrat till Netanyahu att "även han ska skjutas". Så turkarna verkar arga. Har de kanske vetat om denna terrorattack samt velat utnyttja situationen för egen vinning? Kan inte uteslutas.

https://www.reuters.com/world/middle-east/turkeys-erdogan-says-us-sending-aircraft-carrier-closer-israel-commit-massacre-2023-10-10/
Citera
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Det finns ett 20-tal arabländer som kan hjälpas åt att ta emot Palestinierna.
De blir ändå hem-lands-lösa. Detta var ju exakt judarnas situation.
Citera
2023-10-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Värt att ha i åtanke att de flesta är otrogna för alla muslimska grupperingar. Det inbegriper ofta andra muslimer.

Ett faktum, som förmodligen betyder att muslimer aldrig kan nå sina gemensamma mål, världsherravälde, vilken paradox! Den enfaldiga läran islam, ska inte få komma någonstans i världen utanför Mena, ett sätt bland flera, är att Israel nu markerar det.
Citera
2023-10-11, 12:24
Medlem
så nu. flesta som rester till Palestina är palestinier, inte pursvenskar. Står i Aftonhoran att över 3000 ”Svenskar” är i Palestina. Samtidigt finns enligt scb 7400 st palestinier i Sverige.

Vad fan gör dessa, åker alla ner och turistar i Palestina? Kan inte vara billigt att åka ner hela tiden. Har de inget jobb här att sköta? Eller plockar de bidrag.

Sjukt att så många ”svenskar” är i Palestina just nu, mitt i oktober när alla borde vara i Sverige o jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in