Citat:
Ursprungligen postat av
ManAvOrdning
Men det händer inte förstår du väl? Hamas (och även Irans m.m.) uttalade mål är att utplåna Israel. De kommer aldrig att ge sig och är beredda att offra både sig själva och sina barn som martyrer för att uppnå detta mål. Eftersom de följer sin Koran och Allah har sagt det.
https://twitter.com/rakshitanagar28/status/1711824744558068024 Alla borde se den videon så att de förstår Israels perspektiv och vad Hamas är för organisation.
Hamas skiter fullständigt i sina egna civila, de vill inte ha någon tvåstatslösning eller någon fred (Israel har försökt) utan de vill utplåna Israel och mörda alla judar.
Jo jag vet, jag håller med och har även själv skrivit med samma andemening tidigare!
* Det jag menar att nu måste ANDRA kliva in och hjälpa dem båda.
Och de som ställer till med problem inför en hållbar lösning, de ska pressas tillbaka av HELA den resterande världen. Och hat-propaganda mm ska därefter också FÖRBJUDAS skarpt.
NÅGON eller NÅGRA måste kliva in i detta och de ska ha mandat från världen med sig!
Om tex Hamas/Iran/Ru eller andra (!) vägrar-så ska de pressas hårt eller avfärdas eftersom de då visar att de inte har ett genuint intresse för vardera folk eller för en fredlig/hållbar lösning.
Detta går inte. Detta är inte längre okej.
Det som hände i lördags morse MÅSTE bli vändpunkten!
Från den punkten måste världen reagera! Gemensamt!