2023-10-11, 11:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Nån som fattar vad det här handlar om?
https://t.me/vorposte/47365
Det delas på ryska och kommentarsfältet är stängt så jag är ganska så säker på att det är en propaganda-piece från Ryssland tagen out of context för att användas som emotionell ammunition i det informationskrig Ryssland bedriver kring denna konflikt. Filmen är förmodligen flera år gammal.
Citera
2023-10-11, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det är helt sant att det är dags att gå vidare nu och hitta lugnet för folken.
De måste få hjälp att lösa detta, få hjälp att släppa och gå vidare.

Radera ut hatet, terrorn och människoföraktet.

Folk, oavsett sida, skulle må bäst av det.

Men det händer inte förstår du väl? Hamas (och även Irans m.m.) uttalade mål är att utplåna Israel. De kommer aldrig att ge sig och är beredda att offra både sig själva och sina barn som martyrer för att uppnå detta mål. Eftersom de följer sin Koran och Allah har sagt det.

https://twitter.com/rakshitanagar28/status/1711824744558068024 Alla borde se den videon så att de förstår Israels perspektiv och vad Hamas är för organisation.

Hamas skiter fullständigt i sina egna civila, de vill inte ha någon tvåstatslösning eller någon fred (Israel har försökt) utan de vill utplåna Israel och mörda alla judar.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-10-11 kl. 11:58.
Citera
2023-10-11, 11:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Man kan ju anta att thailändarnas fel var att de är otrogna
Värt att ha i åtanke att de flesta är otrogna för alla muslimska grupperingar. Det inbegriper ofta andra muslimer.
Citera
2023-10-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Så de är mer sekt än Hamas då? Det är ingen sekt, det är ett politiskt parti. De har ställt upp i riksdagsvalet. Och faktum är att de är de enda som stödjer Hamas öppet i Sverige förutom kanske en del obskyra palestinska organisationer.

NRP borde öht. inte nämnas i detta sammanhang.
Citera
2023-10-11, 12:00
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatpower1911
Att titta på när en bebis blir halshuggen och inta en "neutral" position och säga att kanske så har både halshuggaren och bebisen delat ansvar? jag tror inte det!

Rätt talande att IDF-trollen fortfarande sprider desinformation om urgamla videoklipp som inte har någonting att göra med vare sig Hamas eller Palestina-konflikten. Jag antar att order gick ut under gårdagen att börja sprida klippet på Twitter och andra internetkloaker, och felaktigt associera det med Hamas och kidnappade israeler.

När israeliska krypskyttar övade prickskytte på palestinska småbarn var ni anmärkningsvärt tysta.
Citera
2023-10-11, 12:05
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Rätt talande att IDF-trollen fortfarande sprider desinformation om urgamla videoklipp som inte har någonting att göra med vare sig Hamas eller Palestina-konflikten. Jag antar att order gick ut under gårdagen att börja sprida klippet på Twitter och andra internetkloaker, och felaktigt associera det med Hamas och kidnappade israeler.

När israeliska krypskyttar övade prickskytte på palestinska småbarn var ni anmärkningsvärt tysta.

... och hur vet vi att detta är sant? Är garanterat palestinsk propaganda.
Citera
2023-10-11, 12:06
Medlem
Haubits77Bs avatar
Nu flickor och pojkar ska jag berätta lite om framtiden för er!
Den gamle majoren tar nu bladet från munnen (fingrarna)...

Israel mobiliserar inte 300 000 värnpliktiga och reservofficerare för en operation mot Gaza.
Det går liksom inte att få plats med den mängden trupp runt Gaza. En logistisk omöjlighet.
Det som kommer att hända nu är att samtliga fientliga Gazabor kommer att likvideras eller interneras, och därefter kommer Libanon att invaderas i syfte att utrota även Hamas.
Libanon kommer antingen bli ett israeliskt lydrike eller helt enkelt en del av Israel.
Därtill kommer Israel att upprätta en ordentlig skyddszon i Syrien.

Ni vet vart ni läste det här först.

Hade jag hetat Erdogan hade jag varit väldigt nervös nu.
Citera
2023-10-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Det är på tiden nu får dom smaka på sin egna medicin !!

Vad i helvete menar du med det?
Citera
2023-10-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ojoj. Nu är det igång igen. Förbannade kretiner som bor i dessa länder. Hur svårt ska det va att komma överens. Vilka fittbögar

Det är muslimernas fel, ej judarnas
Citera
2023-10-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Israel har mördat palestinier dagligen i västbanken de senaste månaderna.

Nu kom svaret.
Och? Muslimerna ska bort från landet! Dom har andra ytor runt om i världen där dom kan vara. Varför just Israel? Det tillhör judarna. Punkt.
Citera
2023-10-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nu flickor och pojkar ska jag berätta lite om framtiden för er!
Den gamle majoren tar nu bladet från munnen (fingrarna)...

Israel mobiliserar inte 300 000 värnpliktiga och reservofficerare för en operation mot Gaza.
Det går liksom inte att få plats med den mängden trupp runt Gaza. En logistisk omöjlighet.
Det som kommer att hända nu är att samtliga fientliga Gazabor kommer att likvideras eller interneras, och därefter kommer Libanon att invaderas i syfte att utrota även Hamas.
Libanon kommer antingen bli ett israeliskt lydrike eller helt enkelt en del av Israel.
Därtill kommer Israel att upprätta en ordentlig skyddszon i Syrien.

Ni vet vart ni läste det här först.

Hade jag hetat Erdogan hade jag varit väldigt nervös nu.

Då ska jag för majoren berätta, att om detta skrev jag om i tråden för flera dagar sedan.
Citera
2023-10-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
De siffrorna gällde 1948 men inte sedan flera år för och Israelerna har allt eftersom tagit mer och mer av marken och nu ryker Gaza också för palestinierna. Som då blir lika hemlösa som judarna någonsin varit.

Det finns ett 20-tal arabländer som kan hjälpas åt att ta emot Palestinierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in