2023-10-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Nu är du allt ute och cyklar. Det var inte M:s erkännande som avgjorde att kroppen hittades, det var polisens pejling av J:s mobil.
Hade M varit sanningsenlig hade hon berättat samma dag hon häktades. Nu mörkade hon sanningen ett bra tag innan kroppen hittades.
Vill du veta varför M ljög i förhör om att hon inte visste var T fanns?
Jo, för att M inte ville att T skulle hittas.
Svårare än så är det inte.

Jag fick för mig att polisen fick veta vart T var efter att M hade berättat. De hade det redan på spåret, då de genomsökte mobilerna. Men genom M så bekräftades deras misstankar och de visste tydligare vart de skulle börja leta. I samma veva som M erkände så var polisen ute med dess sökhund för att leta efter T. Men det tog över en timme innan hunden då ens fann kroppen genom att följa J:s mobil.
Sedan kan jag givetvis ha fel! Så rätta mig gärna. Men detta var min uppfattning utifrån FUP:en. Men kan ha rört ihop det totalt..
Citera
2023-10-11, 10:08
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpasvedis
Jag fick för mig att polisen fick veta vart T var efter att M hade berättat. De hade det redan på spåret, då de genomsökte mobilerna. Men genom M så bekräftades deras misstankar och de visste tydligare vart de skulle börja leta. I samma veva som M erkände så var polisen ute med dess sökhund för att leta efter T. Men det tog över en timme innan hunden då ens fann kroppen genom att följa J:s mobil.
Sedan kan jag givetvis ha fel! Så rätta mig gärna. Men detta var min uppfattning utifrån FUP:en. Men kan ha rört ihop det totalt..
Du har fel, Tove hittades av polisen och inte pg.a Majas uppgifter.
Maja erkände inte heller något gravfridsbrott dagen då Tove hittades.
Citera
2023-10-11, 10:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
GW är ute och cyklar som vanligt. Lär inte bli något dråp för Johanna. Livstid blir det och det med rätta.
Citera
2023-10-11, 10:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det var på toaletten det luktade starkt av rengöringsmedel. Om J hade lagt kroppen i t.ex walkincloset så hade hon behövt städa även där. Varför noterade polisen ingen stark lukt där tro?
Om T var nerkissad som J uppgav, är det märkligt att det inte fanns spår av det eller rengöringsmedel på hallgolvet, att T låg där invirad i lakan uppgav båda.

Eftersom det inte fanns spår i hallen, inte ens hundarna reagerade, kan T ha legat i princip var som helst utan att några tecken på det uppmärksammats.

Walk in closet tror inte jag på, men var M och T befann sig medan J var på McD är en intressant fråga.
Citera
2023-10-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Givetvis är det primära att skademinimera, vilket troligtvis Clea fått henne att inse och för att få någon rimlig chans att lyckas måste hon göra sig trovärdig efter alla lögner. J är inte dummare än att hon begriper att ingen skulle tro henne om hon lagt all skuld på M, så den vägen kan hon inte gå.

Clea har garanterat förstått att J ligger pyrt till och har slagit knut på sig för att hitta en lucka. Bevisen mot J är tunga och mot M tunna, så skuldförskjutning vore att skjuta sig i foten, vilket Clea med sin klarsynthet och erfarenhet säkerligen insett.

Det där tycker jag inte riktigt håller. Det är vanligt att till synes uppenbart skyldiga GM kommer med den ena bortförklaringen dummare än den andra. Minsta lilla möjlighet till att skylla ifrån sig tas till vara på. J har ju faktiskt en ganska bra utgångsläge att skylla ifrån sig. Det finns inga vittnen eller teknisk bevisning som annars är vanligt. Bara ord mot ord.

Exempel på en dum bortförklaringen är haschkakeresan J ljuger om, först är dom två sen är dom en och sen är dom två igen eller hur det nu var. Den är iaf riktigt dum, men hon försöker ändå! Eller att T kan ha legat i bakluckan på grannens bil, kanske ännu dummare!
Citera
2023-10-11, 10:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det varken skrev eller menade jag. Dina hitte-på- historier intresserar mig inte

Men snälla. Du skrev ordagrant: "Relevant är endast vad de här två kan tänkas gjort utifrån DERAS perspektiv."

Om inte det är inbjudande till diskussion om ett hypotetiskt resonemang från deras perspektiv så vet jag inte vad som är det

Därtill så svarade du på frågan när du hade en felaktig förståelse av den. Men så fort du förstod frågan på riktigt så vägrar du svara. Förlåt, men det är tydligt att du helt enkelt inte är ärlig med mig. Jag önskar du vore det, för jag är 100 % ärlig med dig.

Citat:
oavsett vilka epitet eller egenskaper du vill tillskriva mig.

Jag vill inte tillskriva dig nånting. Jag vill att du ska svara ärligt på enkla frågor. Det är allt.

Citat:
Det är inte dig och mig tråden handlar om, så utvecklande svar uteblir.

Så det går bra att skriva att jag medvetet provocerar, framhåller min egen förträfflighet, och attackerar dig mer än andra...men du kan inte ge ett enda exempel? Är det ärligt beteende från din sida? Om tråden inte handlar om mig varför skriver du om mig?
Citera
2023-10-11, 10:19
Medlem
Citat:
Om T var nerkissad som J uppgav, är det märkligt att det inte fanns spår av det eller rengöringsmedel på hallgolvet, att T låg där invirad i lakan uppgav båda.

Eftersom det inte fanns spår i hallen, inte ens hundarna reagerade, kan T ha legat i princip var som helst utan att några tecken på det uppmärksammats.

Walk in closet tror inte jag på, men var M och T befann sig medan J var på McD är en intressant fråga.

I hallen ska hon ha legat en väldigt kort tid, och troligtvis har J tvättat även det golvet. Om hon har gömt kroppen för M så bör den legat minst en halvtimme på ett och samma stället och avsatt någon form av spår. Det har varken noterats rengöringslukt eller någon hundmarkering på något annat ställe än badrummet. Det är där hon har legat, och M har knappast befunnit sig på toan i en halvtimme medans J var på McD. Förutom att det är otäckt att sitta bredvid en lik så är det inte särskilt bekvämt att sitta på en toalettstol en halvtimme när det finns två fåtöljer några meter ifrån.
Citera
2023-10-11, 10:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det där tycker jag inte riktigt håller. Det är vanligt att till synes uppenbart skyldiga GM kommer med den ena bortförklaringen dummare än den andra. Minsta lilla möjlighet till att skylla ifrån sig tas till vara på. J har ju faktiskt en ganska bra utgångsläge att skylla ifrån sig. Det finns inga vittnen eller teknisk bevisning som annars är vanligt. Bara ord mot ord.

Exempel på en dum bortförklaringen är haschkakeresan J ljuger om, först är dom två sen är dom en och sen är dom två igen eller hur det nu var. Den är iaf riktigt dum, men hon försöker ändå! Eller att T kan ha legat i bakluckan på grannens bil, kanske ännu dummare!
Om inte Clea kommit in i bilden och styrt upp det hela taktiskt är det ingen som vet vad J hade kunnat klura ut.

Som ensam tänkare hade hon förmodligen lagt skulden på M och levererat ännu en fantasifull story, men det avrådde troligtvis Clea henne från.

Du får gärna ge mig ett mer hållbart argument än att det är vanligt att dra till med någon korkad förklaring, eftersom hon de facto inte gjorde det.
Citera
2023-10-11, 10:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men snälla. Du skrev ordagrant: "Relevant är endast vad de här två kan tänkas gjort utifrån DERAS perspektiv."

Om inte det är inbjudande till diskussion om ett hypotetiskt resonemang från deras perspektiv så vet jag inte vad som är det

Därtill så svarade du på frågan när du hade en felaktig förståelse av den. Men så fort du förstod frågan på riktigt så vägrar du svara. Förlåt, men det är tydligt att du helt enkelt inte är ärlig med mig. Jag önskar du vore det, för jag är 100 % ärlig med dig.

Jag vill inte tillskriva dig nånting. Jag vill att du ska svara ärligt på enkla frågor. Det är allt.

Så det går bra att skriva att jag medvetet provocerar, framhåller min egen förträfflighet, och attackerar dig mer än andra...men du kan inte ge ett enda exempel? Är det ärligt beteende från din sida? Om tråden inte handlar om mig varför skriver du om mig?
Suck! Jag skrev hur jag uppfattar dig och dina inlägg, inte att det var någon universell sanning.
Sedan får du ursäkta att jag inte ser din vilja som min lag.
Citera
2023-10-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Du har fel, Tove hittades av polisen och inte pg.a Majas uppgifter.
Maja erkände inte heller något gravfridsbrott dagen då Tove hittades.

Oh fuck. My bad guys!
Citera
2023-10-11, 10:44
Medlem
Citat:
Om inte Clea kommit in i bilden och styrt upp det hela taktiskt är det ingen som vet vad J hade kunnat klura ut.

Som ensam tänkare hade hon förmodligen lagt skulden på M och levererat ännu en fantasifull story, men det avrådde troligtvis Clea henne från.

Du får gärna ge mig ett mer hållbart argument än att det är vanligt att dra till med någon korkad förklaring, eftersom hon de facto inte gjorde det.

Om du tror att Clea styrt upp det taktiskt, och avrått J från att dra en fantasifull story så borde hon väl också avrått henne från att felaktigt blanda in M? Hon riskerar ju livstid med den lilla manövern.

F.Ö så är det ett välkänt faktum att åtalade försöker skylla ifrån. Varför hon inte skyller på M är ett intressant fråga. Hon har enligt mig en hyffsat bra utgångsläge.
Senast redigerad av Heretic77 2023-10-11 kl. 10:47.
Citera
2023-10-11, 10:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Suck! Jag skrev hur jag uppfattar dig och dina inlägg, inte att det var någon universell sanning.

Du får uppfatta mig hur du vill, jag ville bara veta vad du baserade det på. Är det viktigt nog att skriva är det väl rimligen viktigt nog att motivera?

Citat:
Sedan får du ursäkta att jag inte ser din vilja som min lag.

Fast som jag precis visade så bjöd du ordagrant in till diskussion om ett hypotetiskt resonemang från deras perspektiv. Därtill så svarade du på frågan när du hade en felaktig förståelse av den. Men så fort du förstod frågan på riktigt så vägrar du svara. Så du är fortfarande oärlig med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in