2023-10-11, 07:23
Medlem
Ördögs avatar
Lars Wilderäng på Cornucopia understryker publice service-radios betydelse för försvarsberedskapen. Att det i denna sektor arbetar personer med såna här åsikter betyder att det brustit rejält i säkerhetsprövningen.

https://cornucopia.se/2023/10/mojlig-terrorismsympatisor-pa-totalforsvarskanalen-p4-sjuharad/

Jag kommer att tänka på bilden i 1980-talets telefonkatalog, på sidan med instruktioner inför det kommande kriget och lede fis invasion av folkhemmet. Där hette det ju att fienden kan ta över etermedia, och gå ut med beskedet att motståndet skall upphöra. På bilden sågs en ilsken Svensson höja näven mot radioapparaten, där det lögnaktiga budskapet tutades ut.
Senast redigerad av Ördög 2023-10-11 kl. 07:40.
Citera
2023-10-11, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Alltså... jag skickade meddelandet till henne kvart i 12 på natten. Jag förväntade mig inte att få något svar alls, och definitivt inte med en gång. Jag kan hålla med om att det är lite konstigt att bli kontaktad mitt i natten, men det fina med facebook är ju att man inte behöver svara med en gång. Jag såg det mer som att jag skickade ett mejl hon kunde svara på när/om hon kände för det.

Men väljer hon att svara, tycker jag ju hon kan ha lite mer skinn på näsan än att genast börja prata om hur dåligt jag får henne att må. Jag anklagade henne som sagt inte ens för nåt, utan tänkte att jag kunde kringgå alla spekulationer genom att helt enkelt kontakta henne. På ett sätt borde hon ju uppskatta att jag talar till henne istället för om henne. Men nej, jag har tydligen utsatt henne för ett trauma.

Public Service-journalister är mesar. Nu lutar jag dessutom åt att tro att hon ljuger också (baserat på hennes beteende. Jag har inte koll på några fakta i sammanhanget), men framförallt tycker jag hon är mesig. När jag ̶t̶r̶a̶k̶a̶s̶s̶e̶r̶a̶r̶ har kontakt med journalister inom den privata sfären är de mycket öppnare och intresserade av dialog.

Ja journalister får göra som de vill men blir de utsatta på samma vis då jäklar är du en väldigt obehaglig människa som trakasserar.

Hennes och SR Sjuhärads undanflykter och utredningen kommer visa att kontot blev hackat av RYSSEN eller nåt..
Citera
2023-10-11, 07:48
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja journalister får göra som de vill men blir de utsatta på samma vis då jäklar är du en väldigt obehaglig människa som trakasserar.

Hennes och SR Sjuhärads undanflykter och utredningen kommer visa att kontot blev hackat av RYSSEN eller nåt..

Ja, nån egentlig utredning tvivlar jag ju på att det blir. Min erfarenhet av Public Service är att "säkerhetsavdelningen" är en påhittad instans de alltid hänvisar till när de måste låtsas som att något görs, och de inte vill svara på några frågor om hela situationen. Jag menar, den finns säkert. Men jag tror inte den gör det Public Service vill ge sken av att den gör.
Citera
2023-10-11, 08:11
Medlem
Citat:
Ja, nån egentlig utredning tvivlar jag ju på att det blir. Min erfarenhet av Public Service är att "säkerhetsavdelningen" är en påhittad instans de alltid hänvisar till när de måste låtsas som att något görs, och de inte vill svara på några frågor om hela situationen. Jag menar, den finns säkert. Men jag tror inte den gör det Public Service vill ge sken av att den gör.

Ja troligtvis ligger det nära sanningen.

Om det nu inte är 3lin vem är då mest trolig? Nu ska man väl inte dömma efter utseende men jag tänkte på tjejjen innan 3lin och så var det en grabb med moppemustach som såg lagom aktivistisk ut.. Texten skriker dock kvinna med ursäkterna efter att personen upptäckte sitt misstag.
Citera
2023-10-11, 08:17
Medlem
Citat:
Alltså... jag skickade meddelandet till henne kvart i 12 på natten. Jag förväntade mig inte att få något svar alls, och definitivt inte med en gång. Jag kan hålla med om att det är lite konstigt att bli kontaktad mitt i natten, men det fina med facebook är ju att man inte behöver svara med en gång. Jag såg det mer som att jag skickade ett mejl hon kunde svara på när/om hon kände för det.

Men väljer hon att svara, tycker jag ju hon kan ha lite mer skinn på näsan än att genast börja prata om hur dåligt jag får henne att må. Jag anklagade henne som sagt inte ens för nåt, utan tänkte att jag kunde kringgå alla spekulationer genom att helt enkelt kontakta henne. På ett sätt borde hon ju uppskatta att jag talar till henne istället för om henne. Men nej, jag har tydligen utsatt henne för ett trauma.

Public Service-journalister är mesar. Nu lutar jag dessutom åt att tro att hon ljuger också (baserat på hennes beteende. Jag har inte koll på några fakta i sammanhanget), men framförallt tycker jag hon är mesig. När jag ̶t̶r̶a̶k̶a̶s̶s̶e̶r̶a̶r̶ har kontakt med journalister inom den privata sfären är de mycket öppnare och intresserade av dialog.

Helt galet, en journalist som inte vet vad en anklagelse är, och försöker få dig att känna skuld för att fråga hur det ligger till med något..

Jag betalar..
Citera
2023-10-11, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtickare
Hon blev så upprörd av känslor när hon scrollade så hon glömde att flippa över till sitt privata från företagets. Hon är instagram och sociala medierexpert?

Hon är en oproffsig inkvoterad babbe. SR måste sitta i en rävsax nu när de har massa Hamasmedlemmar i sina led samtidigt som det är karriärsmord att kritisera de tre paranteserna.
Citera
2023-10-11, 08:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Lite kommentarer från utpekade Ternander på Facebook (jag skickade meddelande till henne där)

Sen frågade jag nåt om vem som har tillgång till instagramkontot tror jag. Jag verkar tyvärr ha missat att kopiera vad jag skrev.

Jag försökte förklara för henne att
1: Jag inte anklagade henne för någonting.
2: Jag råkar tycka om att få klarhet i saker och ting.
4: Det inte var inträngande att kontakta någon via sociala medier och ställa frågor, framförallt inte när jag framträder med mitt eget namn och enkelt kan spåras (vilket jag gjorde). Journalister på SR gör det exempelvis stup i kvarten.
5. Hon inte hade något krav på sig att svara mig.

Men hon blockerade mig innan jag hann skicka meddelandet.

Nu vet ni ovanstående i alla fall. Elin Ternander förnekar att det var hon. Och hon lär väl polisanmäla mig nu, ungefär som Anton Svendsen gjorde...

På vilken/vilka grunder är just hon utpekad?
Citera
2023-10-11, 08:49
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Finns väl bara jihadisterna, afa och Greta älskare på SR?
Citera
2023-10-11, 09:09
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
På vilken/vilka grunder är just hon utpekad?

Ingen aning. Det enda jag vet är att hon är utpekad här i tråden. Och enligt egen utsago fick hon sitta hela gårdagen och svara på antingen frågor, eller rena anklagelser. Så hon är själv medveten om att många tror det är hon.
Citera
2023-10-11, 09:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ingen aning. Det enda jag vet är att hon är utpekad här i tråden. Och enligt egen utsago fick hon sitta hela gårdagen och svara på antingen frågor, eller rena anklagelser. Så hon är själv medveten om att många tror det är hon.

Märkligt innehåll här - vanligtvis brukar användare vara noga med källa och på något vis kunna belägga liknande utpekanden, men allt som finns i denna tråd är detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Blautand
Jodå, hon är outad med namn på X.

Vilket ju är extremt tunt per flashbackstandard. Det här säger ju nada/ingenting.
Jag har varken X eller Instagram eller annat, så man undrar ju lite vilka belägg det finns bara och vad som ligger till grund för utpekande?
Citera
2023-10-11, 09:23
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Märkligt innehåll här - vanligtvis brukar användare vara noga med källa och på något vis kunna belägga liknande utpekanden, men allt som finns i denna tråd är detta:

Vilket ju är extremt tunt per flashbackstandard. Det här säger ju nada/ingenting.
Jag har varken X eller Instagram eller annat, så man undrar ju lite vilka belägg det finns bara och vad som ligger till grund för utpekande?

Tyckte också det verkade tunt. Därav jag blev lite nyfiken på om det låg en hund begraven. Jag är smått allergisk mot desinformation. Men jag har som sagt inte kollat upp det heller -det kändes som en väldigt rörig grej att försöka få klarhet i, när jag lika gärna kan kontakta källan direkt och fråga.
Citera
2023-10-11, 09:34
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Men att hon svarar med rena lögner tyder på att hon faktiskt vet mer än vad hon vill medge. Det ingår ju just i hennes arbetsuppgifter att hantera det kontot och det är bara hon och ingen annan som har tillgång till det kontot enligt P4 själva. Chefen får svårt att slinga sig ur det eftersom man tydligt delegerat detta arbete till henne och de kan inte hemligstämpa det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in