2023-10-10, 16:52
Medlem
Det är extremt roligt att P4 Sjuhärad säger i detta inslag att de inte har en aaaaaaning om vem det kan vara, när Flashback redan identifierat henne.

https://sverigesradio.se/artikel/israelstod-kritiserades-av-p4-sjuharads-instagramkonto

Jag tror hon kommer få vara kvar utan några som helst konsekvenser. Möjligen får hon välja sist i årets julklappsspel.
Citera
2023-10-10, 16:57
Medlem
Hon blir inte straffad utan kommer istället bli upplyft till rikssändning. Denna åsikt är en förutsättning för att överhuvudtaget få jobb inom SVT/SR.
Citera
2023-10-10, 19:38
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hej

Såg en post på X (twitter) om att en person skrivit något stöttande till Israel på Instagram och då blivit kontaktad och attackerad verbalt från P4 Sjuhärads officiella konto för sitt stöd till Israel. Mycket obehagligt.

Någon anställd hamas aktivist som råkat skriva från fel konto dvs jobbets istället för sin privata?

https://x.com/fawazzat/status/1711336342276264009?s=46

Vem är hamas aktivisten?
Bör personen få sparken?

Skicka det här till radiostationens HR-avdelning och VD. Ja hon bör få sparken. Public Service ska ju vara oberoende, eller hur? Det här bevisar också den allmänna uppfattningen om Public Service, att de är vänsterblivna nästan allihop. De avslöjas ju med jämna mellanrum.

EDIT:
Jaha, så det har redan nått mainstream media att det var Elin Ternander?

Digital redaktör.
elin.ternander@sverigesradio.se
Telefon: 033 - 17 75 05
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2023-10-10 kl. 19:44.
Citera
2023-10-10, 22:24
Medlem
Lite på samma tema
https://twitter.com/Blaatimmen/status/1711789845196992679/mediaViewer?currentTweet=1711789845196992679&curre ntTweetUser=Blaatimmen
”I intervjun med IDFs talesperson Jonathan Conricus säger Studio Etts reporter: "Nu representerar du ena sidan i den här konflikten -- jag bara påpekar att Hamas inte har samma bild som dig"
Citera
2023-10-10, 22:58
Medlem
LibraryCops avatar
Det är alltid roligt när vänsteraktivister på Sveriges Radio gör bort sig. Tyvärr lär hon ha ett anställningsskydd som hindrar henne från att få sparken. Hon blir väl placerad i radioskugga några månader tills allt är glömt och sedan är hon tillbaka igen.
Citera
2023-10-11, 00:06
Medlem
fluff995s avatar
Lite kommentarer från utpekade Ternander på Facebook (jag skickade meddelande till henne där)

Citat:
Hej Elin Ternander. Var det du som uttryckte stöd för Hamas via P4 Sjuhärads instagramkonto?

Citat:
Hej! Nej det var det inte. Jag jobbade under hela gårdagen med att besvara kommentarer och frågor vi fick om detta, inget annat.

Citat:
Vem var det då?

Citat:
Det vet jag inte, det utreds av säkerhetsavdelningen. Men jag hoppas givetvis att vi ska få reda på det så att jag slipper pekas ut enbart pga falska rykten.

Sen frågade jag nåt om vem som har tillgång till instagramkontot tror jag. Jag verkar tyvärr ha missat att kopiera vad jag skrev.

Citat:
Det får du fråga vår ansvarige utgivare om, den typen av beslut har jag ingen som helst kontroll över då jag varken är någon typ av chef eller ansvarig utgivare.

Citat:
Du är digital redaktör. Hur många anställda med tillgång till instagramkontot har du under dig på redaktionen?

Citat:
Då jag inte är chef har jag inga som helst personer under mig.

Citat:
Hur många kollegor med tillgång till instagramkontot har du på redaktionen?

Har du frågat någon av dem?

Citat:
Återigen, det får du fråga vår ansvarige utgivare om. Det är inte mitt ansvar vilka som har tillgång eller inte, mitt jobb går ut på att publicera artiklar på vår sajt, göra inlägg i sociala medier och svara på kommentarer. Vem som har tillgång till vilka konton är inte mitt beslut och heller inte mitt ansvar.

Och jag önskar att du lämnar mig ifred framöver, måste säga att det är ett väldigt obehagligt beteende att kontakta mig privat med falska anklagelser, jag är varken en chef eller en offentlig person som ska ställas till svars för något jag inte har gjort, och som det heller inte finns minsta belägg för att jag gjort. Tvärtom har vår ansvarige utgivare gått ut med att det inte finns några belägg för att vi som pekats ut skulle vara skyldiga. Läs gärna här och tänk efter innan du skriver till människor i fortsättningen och funderar över vilka konsekvenser det kan få för deras mående och känsla av trygghet.

https://www.journalisten.se/nyheter/p4-sjuharad-i-kritikstorm-personer-har-blivit-pahoppade-och-mar-daligt

Jag försökte förklara för henne att
1: Jag inte anklagade henne för någonting.
2: Jag råkar tycka om att få klarhet i saker och ting.
4: Det inte var inträngande att kontakta någon via sociala medier och ställa frågor, framförallt inte när jag framträder med mitt eget namn och enkelt kan spåras (vilket jag gjorde). Journalister på SR gör det exempelvis stup i kvarten.
5. Hon inte hade något krav på sig att svara mig.

Men hon blockerade mig innan jag hann skicka meddelandet.

Nu vet ni ovanstående i alla fall. Elin Ternander förnekar att det var hon. Och hon lär väl polisanmäla mig nu, ungefär som Anton Svendsen gjorde...
Senast redigerad av fluff995 2023-10-11 kl. 00:17.
Citera
2023-10-11, 05:45
Medlem
RoadToPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jag försökte förklara för henne att
1: Jag inte anklagade henne för någonting.
2: Jag råkar tycka om att få klarhet i saker och ting.
4: Det inte var inträngande att kontakta någon via sociala medier och ställa frågor, framförallt inte när jag framträder med mitt eget namn och enkelt kan spåras (vilket jag gjorde). Journalister på SR gör det exempelvis stup i kvarten.
5. Hon inte hade något krav på sig att svara mig.

Men hon blockerade mig innan jag hann skicka meddelandet.

Nu vet ni ovanstående i alla fall. Elin Ternander förnekar att det var hon. Och hon lär väl polisanmäla mig nu, ungefär som Anton Svendsen gjorde...

Snacka om svagsint människa, jobbar som journalist och inte kunna svara på frågor själv
Citera
2023-10-11, 06:12
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Snacka om svagsint människa, jobbar som journalist och inte kunna svara på frågor själv

Alltså... jag skickade meddelandet till henne kvart i 12 på natten. Jag förväntade mig inte att få något svar alls, och definitivt inte med en gång. Jag kan hålla med om att det är lite konstigt att bli kontaktad mitt i natten, men det fina med facebook är ju att man inte behöver svara med en gång. Jag såg det mer som att jag skickade ett mejl hon kunde svara på när/om hon kände för det.

Men väljer hon att svara, tycker jag ju hon kan ha lite mer skinn på näsan än att genast börja prata om hur dåligt jag får henne att må. Jag anklagade henne som sagt inte ens för nåt, utan tänkte att jag kunde kringgå alla spekulationer genom att helt enkelt kontakta henne. På ett sätt borde hon ju uppskatta att jag talar till henne istället för om henne. Men nej, jag har tydligen utsatt henne för ett trauma.

Public Service-journalister är mesar. Nu lutar jag dessutom åt att tro att hon ljuger också (baserat på hennes beteende. Jag har inte koll på några fakta i sammanhanget), men framförallt tycker jag hon är mesig. När jag ̶t̶r̶a̶k̶a̶s̶s̶e̶r̶a̶r̶ har kontakt med journalister inom den privata sfären är de mycket öppnare och intresserade av dialog.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-11 kl. 06:19.
Citera
2023-10-11, 06:21
Medlem
RoadToPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Alltså... jag skickade meddelandet till henne kvart i 12 på natten. Jag förväntade mig inte att få något svar alls, och definitivt inte med en gång. Jag kan hålla med om att det är lite konstigt att bli kontaktad mitt i natten, men det fina med facebook är ju att man inte behöver svara med en gång. Jag såg det mer som att jag skickade ett mejl hon kunde svara på när/om hon kände för det.

Men väljer hon att svara, tycker jag ju hon kan ha lite mer skinn på näsan än att genast börja prata om hur dåligt jag får henne att må. Jag anklagade henne som sagt inte ens för nåt, utan tänkte att jag kunde kringgå alla spekulationer genom att helt enkelt kontakta henne. På ett sätt borde hon ju uppskatta att jag talar till henne istället för om henne. Men nej, jag har tydligen utsatt henne för ett trauma.

Public Service-journalister är mesar. Nu lutar jag dessutom åt att tro att hon ljuger också (baserat på hennes beteende. Jag har inte koll på några fakta i sammanhanget), men framförallt tycker jag hon är mesig. När jag ̶t̶r̶a̶k̶a̶s̶s̶e̶r̶a̶r̶ har kontakt med journalister inom den privata sfären är de mycket öppnare och intresserade av dialog.

Nä ingen tvingar någon att svara över huvudtaget, och ett meddelande kan man ju skicka när som helst. Ett telefonsamtal däremot hade varit mer suspekt vid den tidpunkten.

Håller med dig, direkt oseriöst att inte kunna svara professionellt eller att inte svara över huvudtaget. Men dessa cry babies finns överallt i vårat samhälle idag, tål ingenting...
Citera
2023-10-11, 06:34
Medlem
MrMarios avatar
Känns som det är rätt många arabiska terrorister i svensk media och inom partipolitiken som bekänner färg nu. Bra, de visar sina sanna ansikten när de hyllar våldtäkter, tortyr och kidnappningar av gamlingar och småbarn.

Araben kan aldrig civiliseras.
Citera
2023-10-11, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition

Klassisk narcissism. Jag får fråga andra, ingen får fråga mig. Hon betonar även "sociala medier" eftersom hon själv och SR anser det något "skumt" då de saknar kontroll. - Hon planterar även "dåligt samvete" vilket är en indikator på narcissistiskt beteende. Riktigt psykiskt sjuka människor kan bli arga om du ringer dem "vid fel tidpunkt" tex. Då de utgår att andra borde veta att de var upptagna. De är så självcentrerade att de tror att andra är telepatiska. Narcissistens känslor skall bli dina känslor och du ska få dåligt samvete. Det är narcissistiskt försvar.
Citera
2023-10-11, 07:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Verkligen objektiv Public service

Men det är väl inte så mycket att bråka om? Man kan väl förvänta sig att den ansvarige själv inser att hen inte bör arbeta för lokalradion och säger upp sig själv efter detta.

Jo men det är det ju!
Det är ett publikt stöd till V, Mp och S, precis som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in