2023-10-10, 23:01
Avstängd
Israel kan nog hämnas rejält på Gazaremsan(med all rätt) men ska de kunna ta kontrollen måste de nog bomba hela skiten till grus och ta livet av miljoner palestinier.
Det är inte särskilt troligt eftersom det då kommer att trigga Hezbollah att invadera norrifrån och Syrien via Golanhöjderna. Det är mer än vad Israel kan mäkta med militärt på samma gång.
Om de siktar på lågintensiv krigföring genom att gå från hus till hus lär det bli som i Bakhmut. Massor av israeliska soldater lär stryka med. Är de beredda på det?
Kan USA landsätta trupper? Javisst men de lär hamna i skottelden mellan Hamas, Hezbollah, Syrien och kanske även Iran. Plus att hela OPEC kommer att strypa oljekranen till USA och dess allierade. Europas folk får frysa i vinter. Ryssland har vi redan exkluderat så bara Norge finns kvar.
Det ser inte så ljust ut för Netanyahus regering.
Kanske inte heller för oss själva tyvärr.
Senast redigerad av Mary99 2023-10-10 kl. 23:18.
Citera
Bannlyst
"– Terroristerna kommer att göra vad som helst med gisslan. Jag såg det själv, säger hon."

Told ya. Monster visar ingen hänsyn respekt eller ansvar.

Källa: https://www.hd.se/2023-10-10/skracken-pa-kibbutzen-det-var-kroppar-overallt

De dödade hennes man, hennes son och sköt henne själv rakt i magen. Hon låg och kippade efter andan. Iskalla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Utländska journalister är vittnen.

Nej, utländska journalister har fått höra av israeliska soldater och officerare. Det betyder inte att det inte är sant men journalisterna är inte vittnen
Citera
2023-10-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Många av Hamas är nere i sina tunnlar, de flesta som stryker med av bomberna är oskyldiga. Det är boots on ground som gäller, helst elitstyrka.

Israel träffar utan tvekan både en och annan tunnel redan,och mera blir det via bättre underrättelsemöjligheter ju längre tiden går.
Det finns egentligen ingen större tidspress på Israel gällande just detta skeende.
Att Hamasgrisarna får huka under bomber i en till två veckor till exempelvis talar endast till Israels förmån.
Israel kommer att fortsätta bomba Gaza så länge som Israel anser det nödvändigt.
De har dock redan slagit ut hundratals och åter hundratals mål..så det är möjligt att de invaderar snart.

Vi får se..men när Israel verkligen invaderar så kommer de att göra det vid en för dem fördelaktig tidpunkt.Den saken är solklar.
Citera
2023-10-10, 23:03
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
"– Terroristerna kommer att göra vad som helst med gisslan. Jag såg det själv, säger hon."

Told ya. Monster visar ingen hänsyn respekt eller ansvar.

Källa: https://www.hd.se/2023-10-10/skracken-pa-kibbutzen-det-var-kroppar-overallt

De dödade hennes man, hennes son och sköt henne själv rakt i magen. Hon låg och kippade efter andan. Iskalla.

Propaganda enligt pedofildyrkarna.
Citera
2023-10-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Pausar bistånd. Vilket jävla skämt.

En annan lustig detalj är att Paris målade Eiffeltornet i israeliska flaggan, trots alla sina muslimer, München också. Osv

Vad gjorde Sverige? Vi skulle stöta oss med muslimerna via ett sådant stöd mot terrorism och slakt av barn bebisar kvinnor?

Jag håller inte med. Sveriges ledande politiker har alla fördömt Hamas slakt i Israel. Vad mer tycker du de ska göra? Bomba Gaza? Israel kan bomba Gaza på egen hand utan problem
Citera
2023-10-10, 23:04
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Då har (enligt youtubern) Yemen sagt att de också tänker lägga sig i. Inte för att de utgör något hot mot allsmäktiga amerikanerna, men med varje ny spelare på planen ökar risken för eskalation.
https://youtu.be/1SmeeSZfj6o?si=_Cb5qOF--Kh-BZzV

Yemen? Ligger inte det på andra sidan om Saudi?
Citera
2023-10-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Pausar bistånd. Vilket jävla skämt.

En annan lustig detalj är att Paris målade Eiffeltornet i israeliska flaggan, trots alla sina muslimer, München också. Osv

Vad gjorde Sverige? Vi skulle stöta oss med muslimerna via ett sådant stöd mot terrorism och slakt av barn bebisar kvinnor?

Vilket skämt att du gör skillnad, samma som Israel hållit på med i 60 års tid i de ockuperade områderna.
Citera
Medlem
Hamas är idioter. Verkar ha total avsaknad av konsekvenstänk. Hur kortsiktigt tänker de egentligen. Egentligen inte förvånande, kolla bara araberna i Sverige. Hamas verkar fullständigt likgiltiga för det lidande de orsakar sin egen civilbefolkning. Till och med jag fattar att om Hamas skjuter en raket så skjuter Israel tio raketer. Och därmed råkar civilbefolkningen i Gaza ut för en bombning av icke skådat slag. När Hamas dessutom åker in i Israel och slaktar barn, kvinnor och åldringar samt kidnappar en hop människor, ja då har de skitit i det blå skåpet. Då kommer Palestinas civilbefolkning få lida ordentligt. Antagligen kommer Hamas övre skikt klara sig i någon av alla de tunnlar som grävts i Gaza. Låt oss hoppas Israel har pejl på dessa och röker ut svinen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag ställer bara frågor, jag hatar inte Israel. Varför i hela helvetet har inte Israel en fet jävla mur mot Gaza??? Hur kan 2 miljoner människor leva på en yta mindre än Öland utan tillgång till någonting mitt ute i öknen? Vettiga frågor tycker jag

Haha. Ja sjukt mycke araber o ökenfolk lever på...vad??? Spannmål köpt gem bistånd från Ryssland o ukrauna typ??
Citera
2023-10-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Jag håller inte med. Sveriges ledande politiker har alla fördömt Hamas slakt i Israel. Vad mer tycker du de ska göra? Bomba Gaza? Israel kan bomba Gaza på egen hand utan problem

Jepp.
Folk måste f-n fatta att Hamas är en jävla midget militärt sett.
Det råder ju ingen som helst tvekan om att Israel kommer att besegra Hamas militärt.
Det är ju allsvenskan emot division sex vad det anbelangar.
Citera
2023-10-10, 23:06
Medlem
baggebo1s avatar
Israelisk knessetkvinna propagerar för etnisk rensning och folkmord. "Ingen Gazabo är oskyldig":

https://twitter.com/KeithWoodsYT/status/1711839014758625767
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in