2023-10-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ord och inga visor. Och så är det ju faktiskt....i krig finns inga regler oavsett vad påskrivna papper i FN eller genevekonventioner säger. Sorgligt men så kan det gå, skär inte halsen av bebisar nästa gång musslor....då blir det så här.

Det kanske är en gråzon eftersom de är terrorister.

Men IHL borde vara tillämpbar?
https://en.wikipedia.org/wiki/International_humanitarian_law

Å andra sidan så hänger det väl på om USA godkänner att Israel ska omfattas av den eller ej.
Vilket Bidén antydde i sitt tal idag.
Citera
2023-10-10, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja? Vore det så jävla konstigt? Ta mig fan ingenting förvånar mig längre. Man försökte för fan trycka i mRNA sprutor i varenda jävla människa på planeten utan någon som helst jävla vetenskaplig backning. Inte skulle jag bli förvånad om Zionisterna har använt Gaza som en stor jävla scen för sina geopolitiska syften.

Frågan kvarstår. Varför har Israel en porös gräns mot Gaza???

Detta inlägg är bara ett exempel på varför Israel måste finnas. Är det inte varenda muslimskt grannland som hatar dom besinningslöst så är det vänstern eller nazister eller så en massa antivaccers. För jävligt.
Citera
2023-10-10, 22:54
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, inte riktigt. Gaza-operationens inledande skede kommar att vara avslutad inom max två veckor, så att Israel kan inleda invasionen av Libanon utan att riskera att behöva slåss på två fronter samtidigt. Hamas kapitulation i Gaza och Fatahs övertagande av administrationen i Gaza kommer att ta längre tid.

Men huruvida jag har rätt i mina förutsägelser om att a) det inte blir någon markoffensiv i Gaza och att b) det blir en israelisk invasion av Libanon kommer att stå klart om tre veckor från idag. Låt oss höras vid här i tråden kl 22.45 den 31 oktober. Har jag fel så kommer jag att ge upp karriären som militäranalytiker, men om jag har rätt så kommer jag att då ge en ny förutsägelse om vad Mellanöstern har att vänta sig under november. God afton!

Så gör vi! Håller som du märkt inte alls med dig men all heder till dig för att du står vid dina förutsägelser, krävs en riktig karl för det.
Citera
2023-10-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Inte alls.
Det är precis tvärtom.
En militärt överlägsen part bör bomba motparten i sådan omfattning att motståndet vid uppföljande invasion blir så lågt som möjligt.
Bomber dödar fiender och förstör deras övriga kringexistens.
När Israel invaderar Gaza så innebär detta att de endast kommer att mötas av sporadiskt motstånd.
Maximera förlusterna för fienden samtidigt som du minimerar dina egna förluster.

Många av Hamas är nere i sina tunnlar, de flesta som stryker med av bomberna är oskyldiga. Det är boots on ground som gäller, helst elitstyrka.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Detta inlägg är bara ett exempel på varför Israel måste finnas. Är det inte varenda muslimskt grannland som hatar dom besinningslöst så är det vänstern eller nazister eller så en massa antivaccers. För jävligt.
Jag ställer bara frågor, jag hatar inte Israel. Varför i hela helvetet har inte Israel en fet jävla mur mot Gaza??? Hur kan 2 miljoner människor leva på en yta mindre än Öland utan tillgång till någonting mitt ute i öknen? Vettiga frågor tycker jag
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Är det nu Kina passar på med Taiwan när USA är upptagna BÅDE med Israel och Ukraina?

Än är Usa inte inblandat i Israel. Mest Biden som slänger begrepp som Don't do it, och Don't be the wrong side, till länder och organisationer runt Israel.

Om det eskalerar och USA måste ge sig in i Israel, och särskilt om det sker i samband med ett upprivande presidentval nästa år, då kanske Kina börjar vädra morgonluft, men det är en bit dit ännu.

Än så länge är det bara Israel mot Terrorister.
Citera
2023-10-10, 22:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Snälla, en soldat som varit i den israeliska armén i 30 år sade nyss i Tv 4 att han inte sett något liknande under sina år.

40 barn, några halshuggna. General Itai Veruv. Kibbutzen Kfar Aza.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Precis som att hamas och palestinierna grinar över att Israel är dumma och ockuperar någonting trots att dom inte gör det.

Du låter som ett småbarn. "trots de inte gör det", "jag har inte gjort något". Så lagen är DU, ingen annan?
Citera
Medlem
Gör hon under galgen

Inombords så "jag fördömer....MEN!!!"

men hon vet att Maggan och Demirok kommer slå henne på fingrarna (ja även Demirok)

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Inte enligt resten av partiet som hatar henne på
X nu för att hon gick ut och skrev att hon tar avstånd från våldet mot civila och att det måste upphöra nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Inte? Mig veterligen har det varit dödens iskallt ända sedan de första Judarna dök upp. Hela jävla arabvärlden förklarade krig mot dom när det begav sig. Små perioder av vapenstillestånd betyder inte att det är chill.

Det har gått upp och ner.
Och araber har ju bott i Gaza och jobbat i Israel osv.
Men nu är det definitivt slut på sånt.
Humanoiderna som premierade halshuggningar, massakrer och gruppvåldtäkter framför allt annat, har ändrat allt.
Det kommer aldrig att gå att backa bandet.
Citera
2023-10-10, 22:58
Avslutad
Här är en kanal jag följer sedan tidigare, som analyserar situationen i Israel med hjälp av en karta.

Som sagt har inte koll på hans källor men han har en bra historik.

Enligt honom finns det en risk att Hizbollah rycker in från norr, och då är risken stor att amerikanerna lägger sig i.

Då har (enligt youtubern) Yemen sagt att de också tänker lägga sig i. Inte för att de utgör något hot mot allsmäktiga amerikanerna, men med varje ny spelare på planen ökar risken för eskalation.

Men som sagt, han är bara en youtuber, så det finns säkert en s.k expert på SVT som vet så mycket bättre.

https://youtu.be/1SmeeSZfj6o?si=_Cb5qOF--Kh-BZzV
Citera
2023-10-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns inte ett enda bevis. Du säger att det finns "bevis i överflöd". Varför ljuger du medvetet?
Bevis på att det inte hänt?

Nej just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in