2023-10-10, 19:57
Medlem
En galen värld... vad kan hända i Sverige, om muslimer börja kidnappa kvinnor och barn ?
Citera
2023-10-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Avhuggna huvuden låter inte som Hamas. Mer som Osamas kompisar.

Samma religon..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag pratar inte om HAMAS. Jag pratar om de civila offren i Gaza.
Bryr sig för övrigt någon ledare om sitt folk nämnvärt i krig.
De skickar ju folket ut i krig och sitter säkrade i någon bunker.
Kommer fram som svampar ur marken efteråt och hyllas som hjältar.

Hamas är skit. Israels arme är skit. De ger sig på allt utom dem de skall ge sig på.
Och folk som inte är i krig sitter på sidan om och hejar eller ojar sig.
Allt de behöver utstå i det hela. Allt de behöver känna eller genomlida.
Tar väl några månader sedan har alla glömt alla offer man hejat över eller ojat sig över, men det kan inte de överlevande komma över på några månader.

Nej i det här fallet får man välja sida. Som
Israel själva säger, antingen är du med dem eller mot dem. Politiskt tjafs kan komma senare, när de har eliminerat hotet från Hamas och det inte längre regnar missiler över befolkningen.

Inget sånt där trams om att ”Hamas är jättedåliga men Israels armé är också jättedåliga, jag gillar ingen av dem”. Låt mig säga såhär, om du inte är en militant islamist så finns det bara en sida för dig att stå på. Det är ett val mellan den fria världen eller terrorism. I det här läget finns inget utrymme för relativisering. Hamas skulle göra samma sak med dig som de gjorde med festivaldeltagarma, och Israels armé skulle skydda dig även om du stod med ett plakat i Israel och demonstrerade mot deras rätt att existera.
Citera
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
https://www.foxnews.com/world/40-bab...tacked-village

Men då FOXNEWS inte passar som källa så frågar jag dig, vilken nyhetsbyrå passar??
Mata inte trollet!
Citera
2023-10-10, 19:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Från Haarets/Reuters nyss:

Erdogan slams U.S. for sending aircraft carrier closer to Israel, says it will commit 'massacre' in Gaza
Turkey's President Tayyip Erdogan on Tuesday criticized the United States for moving a carrier strike group closer to Israel, saying that it would commit "serious massacres" in Gaza.

U.S. Defense Secretary Lloyd Austin said on Sunday that the U.S. will be moving a carrier strike group, which includes the USS Gerald R. Ford, closer to Israel.

"What will the aircraft carrier of the U.S. do near Israel, why do they come? What will boats around and aircraft on it will do? They will hit Gaza and around, and take steps for serious massacres there," Erdogan said in a joint press conference with Austrian Chancellor Karl Nehammer in Ankara.

Erdogan has previously said that Turkey was ready to mediate between Israeli and Palestinian forces to ensure calm.

The conflict comes as Turkey, which has backed Palestinians in the past, hosted members of Hamas, and supported a two-state solution to the conflict, works to repair ties with Israel after years of animosity.

Hmm... När började Erdogan vurma för Palestinier!? Tvivlar på att han gör det... Vad är Erdogan egentligen bryr sig om i det här sammanhanget?
Erdogan har hela tiden uttalat stöd för "den palestinska kampen".
Citera
2023-10-10, 19:59
Medlem
Israel kommer att tömma Gaza och alla drar till Egypten där Hamas och Muslimska Brödraskapet (som bildade Hamas) för förbjudna. Detta innebär att ett par miljoner kommer att dra sig till de otrogna i Europa. - Belarus släpper gärna in dem och skyfflar dem mot polska gränsen/EU. Vilket började redan för en vecka sedan. Försvarsmakten måste seriöst fundera på att skicka ner svenska soldater till Polska gränsen och polackerna ty det är faktiskt Tyskland och Sverige som är "magneterna". Här får de bla gå före i bostadskön enligt Borättslagen från 2016, gratis el, gratis hyra, gratis tandvård.

https://www.youtube.com/watch?v=SRgSB38NRBU

Oljepriserna kommer att rusa för den demente Biden har lyckats tömma alla strategiska oljereserver i USA. Så tanka fullt nästa gång.

Om jag varit israelisk militär hade jag bombat ut alla Gazabor mot Egypten som de faktiskt tillhörde innan 6-dagars (inte palestina) Därefter försåtminerat hela området. Egyptens staket mot Gaza är mycket högre än det mot israel. Israel kan bomba hål i det.

Jag såg 2000 Hamasanhängare i Malmö som körde runt och tutade i 300-400 bilar på trottoarer, cykelbanor och inne på torg. - Sossarna när en orm vid sin barm. Tom Södermalmsmosken är en del av Hamas/Muslimska brödraskapet. Vet dom ens det på Sveavägen 68?
Citera
2023-10-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Såg SVT Rapport just nu där de intervjuade en man "på gatan" i Beirut som sa just det; det är Hizbollah som egentligen bestämmer och leder landet Libanon. Klart det kan vara något överdrivet, men det är nog inte så långt från sanningen. Sen om de ger sig in i kriget har jag ingen aning om. I bakgrunden lurar ju Iran...

Libanon är ju inte mycket till ”stat”, om man säger så. Så det är nog väldigt förvirrat på olika sätt.

OM de skulle få för sig att korsa gränsen så blir det inte mycket kvar av dem. Skulle jag tro. Men vi får se.

Jag undrar också vad det är för trupprörelser vi ser i Iran.
Citera
Medlem
Några bevis för dessa halshuggna bäbisar ännu?
Citera
Fattar ni inte att det här anfallet är uttänkt av Ryssland och Irak. Bara små barn tror att Palestiner är smarta nog att göra en sådan masaker. Men dom fick ett vapen i handen och var duktiga idioter.
Jag är skit tråkig jag hoppas Israel slutar nu. Slutar dom inte nu så har Hamas vunnit.

Jag är 59 år och före detta kanonmat i Svenska armen.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tänk lite längre. Det blir så småningom andra länder som blandar sig i konflikten och då är detta ett möjligt scenario.
Kan upplysa dig ingen av dem som du tror kommer blanda sig in i konflikten, Det är mellan Israel & Hamas ingen anna!
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Bryr mig inte särskilt mycket om civila omkommer i Israeliska räder.
Det Hamas gjorde var riktad terror. De gick in i hem och hus av avrättade familjer med barn.

Om Israel råkar träffa civila med intentionen att slå ut Hamas, så får det vara så.

Så du är dum i huvudet, med andra ord.

Oskyldig civila har inget med detta att göra och i synnerhet barn.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Krigsbrott har i allmänhet en definition. Det är bara det jag säger.
Ja krigsbrott är att exempelvis våldta fångar eller överträda på sätt som ej är godkända, förmodligen som HAMAS gör nu med att gruppvåldta de stackars tjejerna de stulit.

Kolla denna, de äcklen swipar t.o.m. djur och barn: https://www.timesofisrael.com/israel...e-in-kfar-aza/

https://samnytt.se/video-har-avratta...iljens-husdjur vad har barn och djur gjort? De gör det för att de älskar slakten, de är psykopater. Många som söker sig till terrororganisationer är det så det är inget ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in