2023-10-10, 19:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Alltså GW och Oisin, varför brinner dom så för att frikänna dom? Har dom hemliga förhållanden med dom i brevform eller?! Eller älskar dom bara grovt och dödande våld mot kvinnor och älskar att försöka frikänna förövare?!

I GW:s fall skulle jag gissa på nån form av stolthet och eventuell personlig dispyt med någon av poliserna eller åklagaren.

I Oisins fall skulle jag gissa på att han vill visa hur jävla objektiv han är som kräver att allt ska bevisas in i minsta detalj innan man kan döma någon.
Citera
2023-10-10, 19:07
Medlem
Poesidamens avatar
Jag tänkte på detta idag när jag läste sammanfattningen på expressen:

Men bröt hon mot er överenskommelse att ni inte skulle prata om det? När hon berättar för polisen vad som hände med Toves kropp?
– Ja, vi pratade om att vi skulle säga att det var Maja som mått dåligt och att Tove gått hem.

Johannas svar , vi pratade om att vi skulle säga att DET VAR MAJA som mått dåligt och att Tove gått hem.
”..Det var Maja..” Det låter som att det skulle kunna varit TOVE som mått dåligt, och att det var hon som var på toan och kräktes/mådde illa. Och när hon var där inne så kanske var då hon blev attackerad?!
Citera
2023-10-10, 19:08
Medlem
Senior Professor And*rs Er*ksson inom RättsMedicin samt RättsLäkare i hela 42 år och utfört hitintills 7.844 obduktioner.

Han är TÄMLIGEN säker på sin sak att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies vid det aktuella tillfället kvävts till döds på grund av vomerat magsäcks-innehåll.

Enligt ovan skrivet, så har nu tvivel såtts i detta mordfallet med ganska så stor tyngd.

Beträffande Åklagaren Th*bias Wilhelmss*n, så har han högst troligen förlorat sitt fall.

And*rs Er*ksson framförde om bland annat Intra-ventala fynd och därtill Petekier så som Eminensbaserade tolkningar ... detta var, och blev sådant, som Domaren och övriga hade stora svårigheter att förstå.

Enligt ovan skrivet, detta handla endast om att kunna skapa osäkerheter.

Fem stycken RättsLäkare är kopplade till detta mordfallet var av tre stycke RättsLäkare påpekat att de tidigare omständigheterna talat med stor styrka för att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies ströps till döds.

Enligt ovan skrivet blir sålunda tre RättsLäkare en majoritet mot de två kvarvarande.

Slutligen sagt .......... L*If GW Perss*n med portions-snuset halvt hängandes utanför överläppen och lite smått harklandes i mellan varven och med sin trogna gångkäpp bredvid sig som han inte tycks kunna låta bli att ständigt pilla på samt att Farbror Perss*n måste skaka på huvudet och samtidigt småflina.

Farbror Perss*n borde ta anställning på en Cirkus 🎪 Jag tror ju för min del att Farbror Perss*n skulle passa in alldeles utmärkt på en sådan plats.

Cirkus Perss*n 🎪 ...

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-10 kl. 19:12.
Citera
2023-10-10, 19:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då kan jag undra vad hon gör 2.33-2.43 utan tfn I byxorna?
Om hon går tillbaka till sängen 02:43 för att plocka upp mobilen, så ligger den ju där och inte i hennes byxor, eller hur.

Därför kan 02:33 och ett Face-ID stärka hennes trovärdighet gällande 02:43; mobilen låg i sängen under 02:25-02:43, förmodligen i ansiktshöjd.
Citera
2023-10-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om hon går tillbaka till sängen 02:43 för att plocka upp mobilen, så ligger den ju där och inte i hennes byxor, eller hur.

Därför kan 02:33 och ett Face-ID stärka hennes trovärdighet gällande 02:43; mobilen låg i sängen under 02:25-02:43, förmodligen i ansiktshöjd.

Nu har jag inte hängt med fullt ut i mobilsvängen. Men har hon först tryckt på en knapp och telefonen har då lysts upp, och några sekunder efter det har kameran upptäckt en del av hennes ansikte?
Citera
2023-10-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Så du var på plats?

Läs vad jag tidigare skrivit och förstå sedan utifrån det lästa.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-10, 19:24
Medlem
sybels avatar
J:
...därför valde jag att säga sanningen. Jag tänkte att maja också hade berättat sanningen då.

J gick i fällan. FL fick henne att tro att M berättat ALLT och då blev ju J tvungen att ge sin version av förloppet.

Hade hon brutit mot en överenskommelse då, när hon berättar för polisen?

– Vi pratade om att vi skulle säga att Maja mådde dåligt och att hon hade gått hem. Vi sa inte det vi hade kommit överens om.

J förefaller generellt ha svårigheter att få ordning på pronomina, vi är det som verkar ligga närmast till hands.
Citera
2023-10-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Galet att ifrågasätta hur Tove dog. Spelar väl ingen roll! De två mördar tjejerna tog död på Tove tillsammans! Hur kan man bara tro något annat!? Absurt! Har rättsväsendet blivit mutade till att fria mördar duon!? Lås in dessa hänsynslösa tjejer för evigt! De lurade in Tove rakt i en fälla helt enkelt för att mörda henne. Avundsjukan förnekar sig aldrig!

Ja JJ, huduvmördaren dräpte för fan TT genom att med sin fulla kroppsvikt, 70 kg kväva TT, därtill stöp hon stackars hjälplösa TT till döds💔.
Citera
2023-10-10, 19:26
Medlem
Citat:
J:
...därför valde jag att säga sanningen. Jag tänkte att maja också hade berättat sanningen då.

J gick i fällan. FL fick henne att tro att M berättat ALLT och då blev ju J tvungen att ge sin version av förloppet.

– Vi pratade om att vi skulle säga att Maja mådde dåligt och att hon hade gått hem. Vi sa inte det vi hade kommit överens om.

J förefaller generellt ha svårigheter att få ordning på pronomina, vi är det som verkar ligga närmast till hands.

Ja precis, och därför berättade hon även att Maja var med i badrummet…..För att hon trodde att M redan berättat!
Citera
2023-10-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Idag visade sig Johanna återigen från sin bästa manipulativa sida. Nu har tydligen hon också fått bortträngda minnen, vilket skulle förklara varför hon försökte sätta dit grannen. Helt skamlös.

Fröken Janss*n försökte mycket riktigt att tidigare låta misstänkliggöra grannen och lilla Fröken Fröken Hellm*n försökte att lyfta över hela skuldbördan på sin kamrat Fröken Janss*n.

Två mycket egendomliga individer den där Hellm*n och Janss*n

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-10, 19:28
Medlem
Citat:
J:

Kan hon vara schizofren sedan .. speciellt är det ju när det är "Vi" med Maja som tredje person alltså uträknad som övertalig (ful-gissar)
Citera
2023-10-10, 19:30
Avslutad
Clea begick lite väl många osmakliga övertramp.
Att hon inte stoppades är konstigt. Det finns fan en gräns för ifrågasättande av experterna.
Jag hoppas verkligen att ljudfilerna från hovrätten håller bra kvaliteet, det var lite sisådär i rätten idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in