Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Johanna är så förbannat manipulativ. Det är det som gör henne extra farlig, folk som inte känner henne köper hennes krokodiltårar och lögner.
Instämmer till fullo. Genomfalsk och kalkylerande från första början.
Ur ett förhör med M angående mötet ute vid Illharjen:
F: Mmm. Ni satt där ute i bilen vid Illharjen, eh, vad så att säga styrde att ni satt där så länge?
M: Eh, polisen att de skulle komma dit, ja. Och dom hade, ja men dom hade ett ganska långt förhör med Johanna då.
F: Och var var Johanna när polisen höll förhör med henne där ute?
M: I polisbilen med en av poliserna.
F: Och var var du under tiden?
M: Nej jag var i, jag var kvar i Johannas bil och en av poliserna, ja pratade med mig där.
F: Så då satt ni på var sitt håll när ni pratade med polisen och sen?
M: Eh, mitt förhör det går, ja men det går väldigt fort så jag sitter kvar i bilen och väntar på Johanna. Och ja sen kommer hon tillbaka till bilen och när jag frågar liksom hur det gick och hon sa att hon trodde att det gick bra och ja, att dom hade ställt frågan liksom, polisen hade ställt frågan om Johanna hade skadat Tove på något sätt, eh, ja då hade hon ju svarat nej. Och hon men hon tänkte liksom på, eh, om hon hade svarat för snabbt eller ja eller för långsamt på det svaret och om det var trovärdigt typ.
F: Du får förklara lite hur du menar, jag fattade inte riktigt.
M: Nej jag fattar knappt själv. Nej men ja dom ställde frågor om hon hade skadat Tove på något sätt och Johanna hade svarat nej och kollat in i ögonen på polisen och det och hon var lite osäker på om hon hade svarat för snabbt eller för långsamt, ja på det.
F: Och sen sa du någonting om trovärdigt?
M: Ja, eh, hon men hon funderade om det lät liksom trovärdigt det hon sa.
Undrar om J funderar på om hon lät tillräcklig trovärdig idag med sin fejkade tårar, hon får väl fråga sin advokat.
Expressen 12.34:
"JJ ter sig nästan uppsluppen, pratar med sin advokat och ler mot denne vid flera tillfällen."