2023-10-10, 17:28
Medlem
flashmaners avatar
När det kommer till Majas mobil och 0233 så verkar det som åklagaren givit upp.

Men vi får se på torsdag om han tar till storsläggan emot Maja, eller om han på något vis justerar sitt yrkande. Jag gissar på mitt emellan, han lägger krutet på Johanna och står fast vid yrkandena och att tingsrättens dom skall slås fast. Men det lär den inte göra, i alla fall inte för Majas del.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Syftet med Gillbergs förhör var att visa för rätten att Johanna har ljugit om detta och skyllt ifrån sig på andra. Att visa att hon inte är trovärdig i dessa delar och att hon har funnit anledning att skuldbelägga andra för mordet.

Johanna ljög om att grannen kan ha mördat Tove. Så då kanske hon också ljuger om att Maja var med.

Detta framgick ju också med stor tydlighet.
Absolut.
Tycker så ofantligt synd om Toves efterlevande och Maja med familj.
Johanna Leshem Jansson ska inte släppas ut. Någonsin.
Men detta är mes-Sverige, ändå har jag stort hopp till att rosa lagboken inte kommer öppnas för henne.
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kort och gott, dom rättsläkare som inte är "köpta" av Clea...

Ja just det, det har du rätt i.
Vilket sammanträffande
Citera
2023-10-10, 17:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Absolut.
Tycker så ofantligt synd om Toves efterlevande och Maja med familj.
Johanna Leshem Jansson ska inte släppas ut. Någonsin.
Men detta är mes-Sverige, ändå har jag stort hopp till att rosa lagboken inte kommer öppnas för henne.

Ja, jag hoppas innerligt att rätten tar till sig Britas vittnesmål och Johannas tidigare brottslighet, ser till allvarlighetsgraden i manuell strypning, och dömer henne till livstid.
Citera
2023-10-10, 17:30
Medlem
Det här är ju något man ofta använder sig av i USA om den tilltalade har pengar. Där är det väl alltid någon expert man hittar som säger emot det som den statliga experten har kommit fram till. Det finns väl alltid nån som kan ha en annan åsikt. Det enda han säger är väl också att det kan ha varit så
Citera
2023-10-10, 17:50
Medlem
Galet att ifrågasätta hur Tove dog. Spelar väl ingen roll! De två mördar tjejerna tog död på Tove tillsammans! Hur kan man bara tro något annat!? Absurt! Har rättsväsendet blivit mutade till att fria mördar duon!? Lås in dessa hänsynslösa tjejer för evigt! De lurade in Tove rakt i en fälla helt enkelt för att mörda henne. Avundsjukan förnekar sig aldrig!
Citera
2023-10-10, 17:52
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Som någon skrev i aftonbladets chat "Lite lost för första gången. Vad vill Gillberg komma fram till med telefonfrågorna och förhören?"

Inte hunnit fundera igenom Gillbergs baktanke med frågorna om just mobilen, mer än att Maja står fast vid sitt svar oavsett. Kan det vara att, hon sover och inte riktat mobilen medvetet mot ansiktet... kommer hon undan med det för att hon sagt att mobilen kunnat legat i sängen? och den då läst av delar av hennes ansikte? Är det vad han är ute efter?
Min egen tanke var först att det förstör för henne att hon ff säger att hon sov trots bevis på att mobilen fått in del av ansiktet - faceId..... men kanske är det för att det inte syns att det är hon och delvis ska kunna ta upp en del av ansiktet? Kan det ju inte heller vara..... att någon annan tar upp mobilen...hon säger den ligger där den ligger.
Mycket fundersamt!
Om mobilen registrerar ett ansikte måste det väl vara delar av ansiktet som syns för den person som syns?

Det måste inte vara Majas ansikte, kan vara Johanna som går dit och kollar om Maja är vaken och mobilen registrerar Johannas ansikte?!

FaceID låser upp telefonen direkt om den känner igen ansiktet.. det går liksom inte att stoppa det.. så hade det varit Majas ansikte så hade telefonen låsts upp.

Oavsett hur det gått till så håller inte åtalet mot Maja.
Citera
2023-10-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Galet att ifrågasätta hur Tove dog. Spelar väl ingen roll! De två mördar tjejerna tog död på Tove tillsammans! Hur kan man bara tro något annat!? Absurt! Har rättsväsendet blivit mutade till att fria mördar duon!? Lås in dessa hänsynslösa tjejer för evigt! De lurade in Tove rakt i en fälla helt enkelt för att mörda henne. Avundsjukan förnekar sig aldrig!

Ja JJ, huduvmördaren dräpte för fan TT genom att med sin fulla kroppsvikt, 70 kg kväva TT, därtill stöp hon stackars hjälplösa TT till döds💔.
Citera
2023-10-10, 18:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Johanna är så förbannat manipulativ. Det är det som gör henne extra farlig, folk som inte känner henne köper hennes krokodiltårar och lögner.
Instämmer till fullo. Genomfalsk och kalkylerande från första början.

Ur ett förhör med M angående mötet ute vid Illharjen:

F: Mmm. Ni satt där ute i bilen vid Illharjen, eh, vad så att säga styrde att ni satt där så länge?
M: Eh, polisen att de skulle komma dit, ja. Och dom hade, ja men dom hade ett ganska långt förhör med Johanna då.
F: Och var var Johanna när polisen höll förhör med henne där ute?
M: I polisbilen med en av poliserna.
F: Och var var du under tiden?
M: Nej jag var i, jag var kvar i Johannas bil och en av poliserna, ja pratade med mig där.
F: Så då satt ni på var sitt håll när ni pratade med polisen och sen?
M: Eh, mitt förhör det går, ja men det går väldigt fort så jag sitter kvar i bilen och väntar på Johanna. Och ja sen kommer hon tillbaka till bilen och när jag frågar liksom hur det gick och hon sa att hon trodde att det gick bra och ja, att dom hade ställt frågan liksom, polisen hade ställt frågan om Johanna hade skadat Tove på något sätt, eh, ja då hade hon ju svarat nej. Och hon men hon tänkte liksom på, eh, om hon hade svarat för snabbt eller ja eller för långsamt på det svaret och om det var trovärdigt typ.
F: Du får förklara lite hur du menar, jag fattade inte riktigt.
M: Nej jag fattar knappt själv. Nej men ja dom ställde frågor om hon hade skadat Tove på något sätt och Johanna hade svarat nej och kollat in i ögonen på polisen och det och hon var lite osäker på om hon hade svarat för snabbt eller för långsamt, ja på det.
F: Och sen sa du någonting om trovärdigt?
M: Ja, eh, hon men hon funderade om det lät liksom trovärdigt det hon sa.

Undrar om J funderar på om hon lät tillräcklig trovärdig idag med sin fejkade tårar, hon får väl fråga sin advokat.

Expressen 12.34: "JJ ter sig nästan uppsluppen, pratar med sin advokat och ler mot denne vid flera tillfällen."
Citera
2023-10-10, 18:14
Medlem
Hovrätten kommer sänka straffen

Och den som inte har fattat det än är blåst
Citera
2023-10-10, 18:18
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, jag hoppas innerligt att rätten tar till sig Britas vittnesmål och Johannas tidigare brottslighet, ser till allvarlighetsgraden i manuell strypning, och dömer henne till livstid.

Håller med!

Finns avgörande bevisning som visar att Johanna gjort sig skyldig till mord, med uppsåt.
Google-sökningarna, försök att anlägga mordbränder och vittnens utsagor om Johanna visar på ett tydligt samband. Vilken idiot som helst kan räkna ut det.
Citera
2023-10-10, 18:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Hovrätten kommer sänka straffen

Och den som inte har fattat det än är blåst
Så vad kommer Johanna respktive Maja få för dom enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in