2023-10-09, 23:51
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
En fråga, vart ska alla andra palestinier ta vägen? Mördas eller skickas vart? Sverige?

Jag har skrivit en rätt lång post där jag siar i framtiden. Kolla in den. Om jag själv får säga är det ett kvalitativt inlägg

Men kort sammanfattning: mest troligt så byggs enorma flyktingläger i Egypten på UNHCR:s bekostnad.
Sen blir det en ny rejäl soppa för världssamfundet att hantera i det långa loppet.
Citera
2023-10-09, 23:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hizbolla vill inte starta krig mot Israel. Hamas är så rökta.
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/...13871087009822

Jag tänkte just hur otroligt korkade muslimerna i tråden är. Inte konstigt att de förlorar alla krig mot Israel. Och noll konsekvenstänk, de tror uppriktigt att Hamas skall göra något mot Israel nu när deras terroroffensiv redan slagits tillbaka. De bombas helt utan att ha något att sätta emot och de skall på något sätt erövra Israel? Och ja de är faktiskt värre än rysstrollen.

USA gjorde klart för Libanon vad som väntar om Hezbollah tar för sig något. Libanon vill nog inte begå harikiri a la Hamas, så de har nog gått ut instruktioner om att tagga ner
Citera
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Finns en nackdel med detta terrordåd som pedofil- Hamaz påbörjat och det är att Sverige nu får ett nytt land som kan matcha Svenska ungdomars stenkastning mot poliser etc. inför den nya OS grenen "Stenkastning"
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
lindsey graham vill bomba iran

kan inte iran bomba lindsey graham

Nej det kan inte Iran göra.

Vart får du din idéer i från?
Citera
2023-10-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
Nu kan alla er israel vänner som har kört så hårt med att detta är kriget är över och att israel kommer till 100 % att krossa allt och alla välkomna Hizbullah till erat förlovade land
Dom håller just nu på att mobilisera och göra sig redo att kliva in med full kraft
Israel har så här långt inte visat något imponerade krigsförmåga mera än att bomb en stad utan någon förmåga att svara på luft angrepp detta kommer inte inte att funka på hizbullah då dom har vapen och erfarenhet av riktig strid och där till har israel bjudit in Syrien till att ansluta sig och även iran som tydligen har befälhavare redan i Beirut
Nu kommer vi få se vad världens bästa armé kan bjuda på när man träffar på riktigt motstånd väll mött israel vänner

Eller så mobiliserar dem för att kontrollera sina gränser. Vilket är normalt Polen gjorde samma sak när Ryssarna gick in i Ukraina. Fast de placerade sina trupper mot gränsen till Belarus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jag har skrivit en rätt lång post där jag siar i framtiden. Kolla in den. Om jag själv får säga är det ett kvalitativt inlägg

Men kort sammanfattning: mest troligt så byggs enorma flyktingläger i Egypten på UNHCR:s bekostnad.
Sen blir det en ny rejäl soppa för världssamfundet att hantera i det långa loppet.

Tror inte att Egypten på minsta sätt är lockade av den tanken,så den kan du med fördel glömma per omgående.
Palestinapacket har bara Västbanken att fly till.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Enligt IDF är Hamas tillbakatryckta, även om vissa mindre stridigheter pågår vid gränsen. Varför skulle IDF ljuga om detta, det är inte Ryssland vi pratar om här.
Hörde precis detta nu på Aktuellt.
Har inte sagt att IDF ljuger, men detta var vad ngn annan medlem skrev, och att lita på vem som helst på Flashback gör jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Redan första dagen kunde man se filmer på flyende människor från ravefestivalen.
Man hörde skott i bakgrunden, men jag utgick ifrån att dom bara sköt över huvudet på dom flyende för att skrämma iväg dom.
Men att över 250 personer mördades och många våldtogs är ju helt sjukt.
Hur kan folk öppet supporta Hamas och hur tänkte Hamas att detta skulle uppfattas av omvärlden?
Hade dom tagit ”IS-droger” och blivit tokiga lr är det deras riktiga jag att mörda och våldta oskyldiga civila?

Araber mördar och våldtar civila även i Sverige. det är helt enkelt så dom är.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
En fråga, vart ska alla andra palestinier ta vägen? Mördas eller skickas vart? Sverige?
I första hand bo kvar i Gaza och på sikt få mycket högre levnadsstandard än nu. Gaza är ju ändå bara ett slukhål av bidrag. Eller flytta till Västbanken, Egypten eller Jordanien.
Citera
2023-10-09, 23:55
Medlem
https://twitter.com/realwillgoren/st...701674181?s=46

Gisslan avrättade utav hamas, oklart om det är därifrån dock.
Citera
2023-10-09, 23:55
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nej det kan inte Iran göra.

Vart får du din idéer i från?

Var ju nån i tråden som trodde Iran kunde sänka ett amerikanskt hangarfartyg 😅
Citera
2023-10-09, 23:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Redan första dagen kunde man se filmer på flyende människor från ravefestivalen.
Man hörde skott i bakgrunden, men jag utgick ifrån att dom bara sköt över huvudet på dom flyende för att skrämma iväg dom.
Men att över 250 personer mördades och många våldtogs är ju helt sjukt.
Hur kan folk öppet supporta Hamas och hur tänkte Hamas att detta skulle uppfattas av omvärlden?
Hade dom tagit ”IS-droger” och blivit tokiga lr är det deras riktiga jag att mörda och våldta oskyldiga civila?

Ganska osmart drag av Hamas. Nu är det öppet fält för Israel att bomba loss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in