• 1
  • 2
2023-10-10, 17:04
Medlem
Gunnarberits avatar
Jag är så less på att behöva gå upp varje morgon och infinna mig på jobbet kl 07. Så ni som arbetar mestadels hemifrån, vad jobbar ni med? Vilka utbildningar har ni?
Citera
2023-10-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarberit
Jag är så less på att behöva gå upp varje morgon och infinna mig på jobbet kl 07. Så ni som arbetar mestadels hemifrån, vad jobbar ni med? Vilka utbildningar har ni?
Är busschaufför, lite svårt att då arbeta hemifrån. Det kommer nog dyka upp allt fler hemmajobb, typ support. Kanske du ska söka något sånt? Krävs nog ingen speciell utbildning.
Citera
2023-10-10, 17:15
Medlem
Känner en som jobbar som redovisningsekonom, 2 år på YH.
Citera
2023-10-10, 17:23
Bannlyst
Hur mycket hemifrån vill du arbeta? Många jobb har ju möjligheten nån dag då och då eller ett par dagar i veckan.
Citera
2023-10-10, 17:29
Medlem
HVIT.s avatar
Verksamhetsutvecklare inom IT. Kan arbeta hemifrån så mycket jag vill och det blir så ofta, har mina kollegor på andra orter så det blir ändå Skypemöten. Skönt att slippa restid m m.
Citera
2023-10-10, 17:35
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Systemutvecklare.
Jobbar hemifrån till 99%, helt eget val.
(99% == nån gemensam lunch ibland)
Citera
2023-10-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarberit
All typ av administration så kan du ofta jobba hemifrån.

De flesta kontorsjobb skulle spara mycket hyra om personalen inte behövde vara där särskilt ofta.
Är du programmerar behöver du nog nästan aldrig komma till arbetet om du inte ska hämta något viktigt.
Citera
2023-10-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Verksamhetsutvecklare inom IT. Kan arbeta hemifrån så mycket jag vill och det blir så ofta, har mina kollegor på andra orter så det blir ändå Skypemöten. Skönt att slippa restid m m.
I längden blir det trist att ha jobb och fritit på samma ställe. Kan förstå om man bor ute på landet det är soft men bor du i en stad blir det bara trist i längden.
Citera
2023-10-10, 18:00
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Nästan alla småföretagare jobbar hemifrån då och då, oftast kvällstid efter avslutad ordinarie arbetsdag.

Finns hemmajobb man inte ens trodde kunde utföras hemifrån, vet en tjej som jobbade hemifrån och gubbarna som kom dit och handlade med sina lastbilar trodde hon satt i baracken bredvid. Hon var uppkopplad mot kameror och pratade med dom genom sitt headset.

Ekonomi, chefer och grossistsäljare jobbar mycket hemifrån.
Att söka jobb är också ett jobb och då har du alla bidragstagare som jobbar hemifrån.
Citera
2023-10-10, 18:02
Medlem
Många dator jobb dvs systemutvecklare hemsida byggare eller liknande har mkt hemmajobb.
Citera
2023-10-10, 18:08
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Ni som jobbar hemifrån").

Mod.
Citera
2023-10-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
I längden blir det trist att ha jobb och fritit på samma ställe. Kan förstå om man bor ute på landet det är soft men bor du i en stad blir det bara trist i längden.

Nej så säger bara idioter som försöker hitta bästa vänner på jobbet. Vi som har ett socialt liv föredrar hemmaarbete då man spar tid och pengar. Presterar bättre då man är mer utvilad dessutom!

Jag kommer ALDRIG tröttna på att jobba hemma, jobbar inom IT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in