2023-10-10, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av megamic
På facebook och liknande känns det tom mer känsligt/svårt att kommentera eller göra inlägg, Det är inte alltid bonus att vara OnTopic i de diskussionerna och man ser hur ofta folk misstolkar och vänder på saker. Det är lågt i tak på liknande sociala plattformar och jag har inte svårt att se att folk känner sig näthatade för minsta lilla kommentar som inte passar dem. Hashtag "näthat" om man inte håller med eller klickar på gilla-knappen.

Detta är väldigt träffande.

Vädrar man sina åsikter på ansiktsboken så kan man räkna med att kommentaren försvinner och att man ev. blir utslängd ur diverse grupper. Detta tröttnade jag på väldigt tidigt och det är glädjande att den hemsidan nu blöder skoningslöst.
Citera
2023-10-10, 16:14
Bannlyst
Kul att det går framåt och intressant fördelning i åldrar mellan användare. Jag upplever dock problemet att flashback har blivit för mycket pk, och att moderatorerna oftast delar ut varningar när man uttrycker sig lite vårdslöst, även om det är OnT.

Ännu ett problem här är att jag tror bara extremerna av samhället finns. Det finns genier (jag och andra) och sen finns det bottenskrapet med IQ under medel. De senare är oftast de som låter mer på det här forumet, och de är oftast villiga men oförmögna till att diskutera. Det leder till att dessa alltid försöker att agitera de som faktiskt är här för att diskutera sakligt.
Citera
2023-10-10, 16:24
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Som någon frågade. Hur mäter dom det här, det undrar jag. Jag trodde vi var anonyma här. Visste ni inte att jag är en 18-årig kvinna eller? Hur gick mätningen till? Ja, det är väl ett utomstående formulär, jag ska inte bli paranoid.

Se mitt tidigare inlägg i tråden här.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Novus hämtar underlaget från Statens personadressregister, Spar.
"Urvalet för denna undersökning kommer från Statens personadressregister, Spar. Det är ett offentligt register som omfattar alla personer som är folkbokförda i Sverige, både svenska och utländska medborgare. Intervjuerna genomfördes under perioden 9–29 januari 2023 med en svarsfrekvens på 51 procent bland de som har telefonnummersatts.

Totalt har det genomförts 2 398 telefonintervjuer inom ramen för Novus veckovisa telefonomnibuss som genomförs av Novus samarbetspartner PFM Research AB. Telefonnummersättning görs bland alla personer med fasta och mobila telefonnummer och registret uppdateras regelbundet mot bland annat folkbokföringsregistret. Träffprocenten ligger på 90 procent och Nix-nummer sorteras ej bort. Telefonintervjuerna har genomförts 5 dagar i veckan, måndag–torsdag och söndag och totalt gjordes upp till 8 kontaktförsök."

admin
Citera
2023-10-10, 16:38
Avslutad
Det vore väl konstigt om man lyckades bli utsatt för näthat på ett anonymt forum.
Citera
2023-10-10, 16:44
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Gynna plattformen? Är du lika imbecill som idioterna som hävdade att berikning och mångkulturella inslag är bra för samhället. Gå och svälj lite arsenik eller något.

Invandrare som hen= (negativ klang) vurmar för är inte speciellt PK. Nu senast utåt stöd för Hamas. Trollet du svarar får ett mer öppet flashback där folk vågar ifrågasätta HBTQ+, eliten (den som ej får nämnas) och feminazism.

Sen tillåts källor här. Många får en varierande bild än den som ges på Facebook och Instagram där hård censur och anmälningar råder om man går emot pk och msm. Ingen #jagärhär som kan trolla trådar och rösta upp värdelösa ryggdunkar- inlägg och massanmäla användare de vill se avstängda. Visst kan det gynna plattform. Men inte som hentrollet tror.
Citera
2023-10-10, 16:51
Medlem
snooper123s avatar
Min pappa är född 50 och han har faktiskt börjat använda flashback nu på senaste. Mest för att läsa om aktuella fall osv.

Han utalar dock flashback som "Flahrr-bahrr". Med skånska R.
Citera
2023-10-10, 17:01
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det vore väl konstigt om man lyckades bli utsatt för näthat på ett anonymt forum.

Det beror väl lite på vem du frågar.

Hatet på Flashback
https://www.aftonbladet.se/story/hatet-pa-flashback

Enligt Aftonbladets Lena Mellin är artikelserien om Flashback "en angelägen granskning av en av samhällets varbölder".

De bär ansvaret för spyorna på nätet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gPJ8zA/de-bar-ansvaret-for-spyorna-pa-natet

Medlemmarna på Flashback beskrevs i artikelserien som "anonym pöbel", och den som var ansvarig för "grävet" (Martin Fredriksson ) visade sig senare av en händelse vara avlönad av Säpo.
"Journalisten och före detta medlemmen i Researchgruppen, Martin Fredriksson, skrev i helgen i sociala medier att han under perioder varit avlönad informant åt Säkerhetspolisen."

Prisbelönad journalist avlönad av Säpo i åratal
https://www.arbetaren.se/2016/03/02/prisbelonad-journalist-avlonad-av-sapo-i-aratal/
admin
Citera
2023-10-10, 17:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag är 70-talist och har skummat forumet sen det kom och var även med när det bara kom ut nyhetsbrev, FNA men på forumet så får jag ändå räkna mig som nykomling då det är många som hållit på mycket längre än mig.

Jag kollar gärna nyheter på aftonbladet och SVT men för att sen få veta sanningen och vad som verkligen skett och vilka busarna är så går man hit och får detta svart på vitt. Givetvis måste man sålla rätt bra här också men man lär sig.

Att fler och fler användare och läsare här är kvinnor tyder på att även de börjar vakna och att PK sverige kanske inte är det rätta. Fler och fler drabbas av invandringen och när helt oskyldiga människor sprängs och dödas så är något jävligt fel.

Jag använder inga andra sociala medier mer än LinkedIn men detta endast för jobbrelaterat.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2023-10-10 kl. 17:08.
Citera
2023-10-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Kul att det går framåt och intressant fördelning i åldrar mellan användare. Jag upplever dock problemet att flashback har blivit för mycket pk, och att moderatorerna oftast delar ut varningar när man uttrycker sig lite vårdslöst, även om det är OnT.

Ännu ett problem här är att jag tror bara extremerna av samhället finns. Det finns genier (jag och andra) och sen finns det bottenskrapet med IQ under medel. De senare är oftast de som låter mer på det här forumet, och de är oftast villiga men oförmögna till att diskutera. Det leder till att dessa alltid försöker att agitera de som faktiskt är här för att diskutera sakligt.
Egentligen inget problem. Är man oerfaren när det gäller flashbackinlägg kan de som är äldre och mer vana att debattera visa vägen för nykomlingar. Det du kallar bottenskrapet tycker jag andas människoförakt.
Citera
2023-10-10, 17:28
Medlem
Matsu-sans avatar
Flashback känns ju ganska passé i Facebookgruppernas nutid.

Söndermodererat och svårt att ha givande samtal utan att det avbryts....
Citera
2023-10-10, 18:35
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Flashback känns ju ganska passé i Facebookgruppernas nutid.

Söndermodererat och svårt att ha givande samtal utan att det avbryts....
Tydligen inte, var glad istället för att flera kvinnor och män sammanstrålar på denna underbara plats för yttrandefrihet. Flashback är kultur och måste med alla medel bibehållas!
Citera
2023-10-10, 18:44
Medlem
Vänsterns långa marsch genom institutionerna är sen länge färdig. För några år sen började vänsterns långa marsch genom sociala medier. Reddit har redan fallit och nu kommer de för högerns högborg flashback. Kanske har vi trigger warnings och permaban för fula ord om något decennium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in