2023-10-10, 13:13
Medlem
Finns inte problemet med att flashback blir pk? Att mitt i allt skall alla kritiska frågor om invandring censureras?
Citera
2023-10-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Idag släppte Internetstiftelsen i Sverige den årliga rapporten "Svenskarna och Internet". Enligt rapporten så har Flashback ökat sin andel användare. "Framför allt bland de födda på 00-talet, men även fler kvinnor födda på 70- och 80-talet använder Flashback år 2023. Flashback ökar även på vecko- och daglig basis." Rapporten finns att ladda ner här.

https://svenskarnaochinternet.se/rapporter/svenskarna-och-internet-2023/

Enligt rapporten används Flashback mest av personer födda på 80-talet (42%), och i denna åldersgrupp är det lika vanligt att män och kvinnor använder Flashback. I rapporten framgår också att Flashback är minst populärt bland 60-talister eller äldre, samt bland 10-talister (barn i åldern 3-13 år, men som i rapporten avser barn i åldern 8-12 år).
20-/30-/40-talister: 5%
50-talister: 9%
60-talister: 18%
70-talister: 33%
80-talister: 42%
90-talister: 34%
00-talister: 20%
10-talister: 0%
Näthat vanligast på Facebook - mer ovanligt på Flashback

Under rubriken "Näthat och kränkningar" har rapporten kommit fram till att det är mest näthat på Facebook, medan Flashback (som i medier ibland framställs som en plats med mycket näthat) hamnar förhållandevis långt ner på listan, och långt efter aktörer som exempelvis Instagram, Twitter och Tiktok. I rapporten redovisas följande siffror:
Var på nätet utsattes du för näthat/kränkningar?

1. Facebook (35%)
2. Twitter (20%)
3. Instagram (18%)
3. Snapchat (18%)
5. Tiktok (15%)
6. Youtube (9%)
6. Reddit (9%)
8. Flashback (7%)
Var på nätet såg du någon annan utsättas för näthat/kränkningar?

1. Facebook (53%)
2. Instagram (42%)
3. Twitter (27%)
4. Tiktok (21%)
4. Youtube (21%)
6. Flashback (7%)
Men även att uppmärksamma Flashback kan visa sig vara populärt. Under rubriken "Böcker och poddar" uppmärksammas att svenskarnas favoritpodd är P3 Dokumentär, och på andra plats kommer podden Flashback Forever.

admin

Hur gammal är du admin mellan tumme och pekfingret? Finns det någon gammal Layout på första flashback sidan?
Citera
2023-10-10, 13:18
Medlem
Det är intressant och kul att läsa vad folk egentligen tycker och tänker ..... på riktigt. På jobbet, i familjen och i bekantskapskretsen är folk annars inte helt ärliga med sina tankar, känslor, funderingar och analyser. Men här får man veta hur tankarna egentligen går innanför pannbenen.
Citera
2023-10-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Finns inte problemet med att flashback blir pk? Att mitt i allt skall alla kritiska frågor om invandring censureras?
Håller inte med, tvärtom. Det handlar om hur du uttrycker dig. Har erfarenhet av många sociala medier, men aldrig upplevt någon pk-känsla med flashback.
Citera
2023-10-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Du menar fler användare som inte tycker att det är ballt att använda n-ordet mm stör er som hittar en gemenskap i okvädningsord riktat mot andra?

Vi lever inte i något politiskt korrekt samhälle. Jag raderade TikTok-appen igår pga att jag inte tål alla invandrare som muckar med polisen så fort de ser en polis i arbetet och samtidigt filmar eller invandrare som ljuger om att i Sverige är det illa och vi stjäl deras barn etcetera.

Jag är vänsterpartist. Du behöver inte gilla mina åsikter, eller att jag är här med antalet olika konton lint många andra men du kan inte anklaga mig för att vara pk.

Man ser en hel del invandrare och en del mörkhyade unga kvinnor uppleva samma åsikter likt mig om den där attityden man ser, eller kring problematiken som skapats. Men att du tycker att användningen av n-ordet och annat symbolerar den egentligen korrekta politiska debatten gör inte många av oss andra pk, utan dig dum i huvudet.

Jag tog det som exempel och mitt svar berör vad för människor som brukar påstå att vi andra är hit och dit med massa grundlösa påståenden oftast genomsyrade av misogyni. Jag syftar inte på specifik användare och inte heller genom att säga du, utan du är den som det jag säger faktiskt passar in på.
Citera
2023-10-10, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Mycket positivt. Flashback har länge behövt en mer diversifierad användarbas eftersom det under många år varit en ganska sunkig pojkarnas hemliga klubb här. Den här trenden är på väg att vända och det syns nu även i statistiken. Fler kvinnor, fler minoriteter och bredare perspektiv kommer att gynna Flashback som plattform och på sikt tvätta bort stämplar om rasism och misogyni.

Gynna plattformen? Är du lika imbecill som idioterna som hävdade att berikning och mångkulturella inslag är bra för samhället. Gå och svälj lite arsenik eller något.
Citera
2023-10-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Gynna plattformen? Är du lika imbecill som idioterna som hävdade att berikning och mångkulturella inslag är bra för samhället. Gå och svälj lite arsenik eller något.
Fler kvinnor och minoriteter på flashback kommer självklart att bidra till en bredare och mer demokratisk plattform, i synnerhet som alla pk-tendenser får snabba motreaktioner.
Citera
2023-10-10, 14:02
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Mycket positivt. Flashback har länge behövt en mer diversifierad användarbas eftersom det under många år varit en ganska sunkig pojkarnas hemliga klubb här. Den här trenden är på väg att vända och det syns nu även i statistiken. Fler kvinnor, fler minoriteter och bredare perspektiv kommer att gynna Flashback som plattform och på sikt tvätta bort stämplar om rasism och misogyni.

Mjaa alltså invandrardelen kommer nog alltid styras av vargtröjsfolk men som sagt de är bara en lite del utav Flashback och tyvärr den många associerar flashback med.

Finns ju så mycket under privatekonomi och relationer och alla möjliga delar.

Det är Sveriges största forum helt enkelt!
Citera
2023-10-10, 14:03
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Detta är ju fria fantasier, som statistiken visar. Kallas även fördomar.

Att flashback stämplas som rasistiskt och misogynt stämmer inte heller enligt statistiken. Det är facrebook. Du har stor fantasi.

Ditt inlägg antyder att du är mest fördomsfull mot FB och oklart vad du därför gör här utom sprider falsk information. FB är fint och åsikterna här ett genomsnitt av svenskarnas åsikter. Det är därför jag är här. Jag är 55+ och matematiker och helt vanlig på alla sätt.
Senast redigerad av WatchItNow 2023-10-10 kl. 14:07.
Citera
2023-10-10, 14:08
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Fler kvinnor och minoriteter på flashback kommer självklart att bidra till en bredare och mer demokratisk plattform, i synnerhet som alla pk-tendenser får snabba motreaktioner.
Orden "bredare" och "demokratisk" läser jag som "nu borde vänstern få mer att säga till om".

Däremot breddade naturligtvis FB svensk nätdemokrati de hemska åren 2014-2019 när allt var förbjudet och resultatet syns i antalet skjutningar i år och FB hade rätt som vanligt.

Oklart annars vad som hindrar Vänstern att starta ett eget brett demokratiskt forum. Gör det. Om folk och jag gillar det bättre än FB så kommer vi dit. Sannolikhet Noll.

Jäklar vad FB sticker i ögat på en del. FB för nät-demokrati är som SD för politisk demokrati. Det behövs.
Senast redigerad av WatchItNow 2023-10-10 kl. 14:11.
Citera
2023-10-10, 14:14
Medlem
Citat:
Besöksantalet påverkas främst av enskilda händelser. Tittar man över tid så finns det vissa månader som har högre trafik, men dessa uppgångar kan oftast kopplas till trådar med väldigt många besökare. Om det är sprängningar eller spektakulära händelser (vilket det varit väldigt mycket av på senare tid) så ökar trafiken. Just nu är det mer trafik än vanligt, men om detta är en långtgående trend eller inte är svårt att svara på. Vi ser åtminstone ingen minskning av trafiken, varken på kort eller lång sikt.

admin

Väldigt intressant! Det verkar som ni sitter på ett ganska omfattande instrument för att mäta vissa samhällstrender. Får ni några förfrågningar om att sälja er data?
Citera
2023-10-10, 14:21
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Idag släppte Internetstiftelsen i Sverige den årliga rapporten "Svenskarna och Internet". Enligt rapporten så har Flashback ökat sin andel användare. "Framför allt bland de födda på 00-talet, men även fler kvinnor födda på 70- och 80-talet använder Flashback år 2023. Flashback ökar även på vecko- och daglig basis." Rapporten finns att ladda ner här.

https://svenskarnaochinternet.se/rapporter/svenskarna-och-internet-2023/

Enligt rapporten används Flashback mest av personer födda på 80-talet (42%), och i denna åldersgrupp är det lika vanligt att män och kvinnor använder Flashback. I rapporten framgår också att Flashback är minst populärt bland 60-talister eller äldre, samt bland 10-talister (barn i åldern 3-13 år, men som i rapporten avser barn i åldern 8-12 år).
20-/30-/40-talister: 5%
50-talister: 9%
60-talister: 18%
70-talister: 33%
80-talister: 42%
90-talister: 34%
00-talister: 20%
10-talister: 0%
Näthat vanligast på Facebook - mer ovanligt på Flashback

Under rubriken "Näthat och kränkningar" har rapporten kommit fram till att det är mest näthat på Facebook, medan Flashback (som i medier ibland framställs som en plats med mycket näthat) hamnar förhållandevis långt ner på listan, och långt efter aktörer som exempelvis Instagram, Twitter och Tiktok. I rapporten redovisas följande siffror:
Var på nätet utsattes du för näthat/kränkningar?

1. Facebook (35%)
2. Twitter (20%)
3. Instagram (18%)
3. Snapchat (18%)
5. Tiktok (15%)
6. Youtube (9%)
6. Reddit (9%)
8. Flashback (7%)
Var på nätet såg du någon annan utsättas för näthat/kränkningar?

1. Facebook (53%)
2. Instagram (42%)
3. Twitter (27%)
4. Tiktok (21%)
4. Youtube (21%)
6. Flashback (7%)
Men även att uppmärksamma Flashback kan visa sig vara populärt. Under rubriken "Böcker och poddar" uppmärksammas att svenskarnas favoritpodd är P3 Dokumentär, och på andra plats kommer podden Flashback Forever.

admin
Vi får tacka SD:s drömfabriker som ivrigt skriver på FB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in