2023-10-10, 12:19
Medlem
[quote=Trulse53|86013053]
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det är här jag också fastnar i mitt logiska resonemang. Varför går han till mötet om han uttryckt (till både A och L) att han känner en oro att personen ifråga kan komma att försöka råna honom.

Oron är samtidigt inte större, än att han gör upp planer för senare på kvällen att han och L skall spela tillsammans (20:00)

Ja kanske Henrik var en aning naiv, om han nu uttryckt sig så att han känner oro att personen han skall möta upp kommer att råna honom, inte för att förringa ett rån, men inte kunde väl Henrik i sin vildaste fantasi tro att han kommer att bli mördad vid detta mötet.

Henrik tyckte nog att det var lika bra att få det gjort, att träffa den han mötte. Förr eller senare skulle han ju ändå mött mgm. En och annan törn hade han ju tålt. Men mot knivar och andra tillhyggen är det svårare att skydda sig mot.

Fega svin använder alltid vapen !
Citera
2023-10-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Troligast är det någon av form av dispyt som ska ordnas till genom att ”snacka” och sen ska allt vara lugnt…

Det är nog så han har blivit lurad

Det tror jag med. Frågan är dock vad som triggat igång detta fega förfarande som blev slutet för Henrik.

Vart tog alla spärrar vägen. Både här och i samhället för övrigt
Citera
2023-10-10, 12:26
Medlem
Den nu anhållna personens syfte med mordet, var det rån?
Citera
2023-10-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Troligast är det någon av form av dispyt som ska ordnas till genom att ”snacka” och sen ska allt vara lugnt…

Det är nog så han har blivit lurad

Alternativet är köpa/sälja, finns inte så många andra scenarion där du går ensam för att möta någon.

Men med tanke på ålder och dem uppgifter som finns till hands så lutar jag mer åt din linje att det är något som skall "redas ut"

Sedan om det föreligger någon form av planering kring händelsen, är i dagsläget omöjligt att uttala sig om. lutar väl åt att jag inte tror att planen har varit att det skall sluta med att någon dör i alla fall.

Men om dynamiken är sådan att han gått ensam, och den andre haft en eller några stycken med sig. Så krävs det inte speciellt mycket för att en situation skall uppstå och lätt eskalera käpprätt åt helvete.

Grupp vs 1 = no bueno. Få saker som är farligare på denna jord än människor i grupp.
Citera
2023-10-10, 12:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Det är ett 8min långt klipp, det som rör faktiska uppgifter är mindre än en minut. Resten handlar om H och sorgen som hon känner. Det finns ingenting där som på något vis skulle kunna störa utredningen.

Inga namn nämns öht på dem (ev) inblandade.

Samtidigt inte "räddare" än att han väljer att gå ensam för att möta den/dessa personer.

Vad gäller tidigare brott på "F" är det hörsägen och ingenting som bekräftats på något som helst vis.

Vet heller inte hur mycket erfarenhet du har av utövande av kampsport. Men den generella tumregeln är personer som brukar det utanför lokalens fyra väggar vill man ha så lite samröre med som möjligt.

Det du framförallt lär dig som utövare av kampsport är att _INTE_ ta till våld, du blir generellt lugnare och får betydligt mer respekt och förståelse för hur lätt saker kan gå fel. Dem som kommer dit för att dom vill lära sig 'rundsparka' någon i skallen på det lokala diskot blir aldrig långvarig.

BO uttrycker oro, han är alltså orolig för att bli rånad. Det ger indikationer på att han visste vem han har att göra med.

Jag är säker på att BO inte var den som föreslog en träff, och frågan är om BO hade mod nog att avböja ett möte. Hade BO något val? Jag tror faktiskt inte det. Han vågade inte säga nej till labila Fabbelito.

Ett flertal personer som bor i Allingsås, nämner att platsen där pojkarna träffades är en otrygg plats kvällstid.

Jag har tränat och tävlat i brottning i många år. så jag är väl medveten om kampsportens värderingar och krav på utövaren.
Citera
2023-10-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
starkt av henne men är de så lämpligt att prata om de när de är en polissak?

Tänkte inte på det men du har nog rätt.

Man kan nästan ana av hennes berättelse att det var hon som hade tipsat polisen om dessa killar. Bara hon inte får det hett om öronen sen.
Citera
2023-10-10, 12:47
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Tänkte inte på det men du har nog rätt.

Man kan nästan ana av hennes berättelse att det var hon som hade tipsat polisen om dessa killar. Bara hon inte får det hett om öronen sen.

Med största sannolikhet kommer hon höras som vittne under utredningen. Hon nämner själv att hon och pojkvännen hade kontakt med polisen och bistod med information. Hon kommer säkerligen även att få vittna under rättegången.

Övergrepp i rättssak är ett mycket allvarligt brott, så hon bör lämnas i fred.
Citera
2023-10-10, 12:48
Medlem
Hemsk dödsångest. Jag beklagar sorgen till hans pappa som varit oro och förtvivlad.

Tips till alla ungdomar att gå aldrig till läskigt möte i skogen lr hus.
Be helst om möte med folk omkring på torget. Öppen parkering där folk ser. Fika på café

Ta med "livvakter" när det gäller otrygg möte.

Hemsk.

Hoppas att misstänkte person sitter i fängelset.

( Jag upplevde redan där ett par ggr, jag vägrar gå in till lägenhet - dödsfälla. Av annan anledning, hen blev sur på mig att jag är snål.

Jag råkade vara på restaurang där de 3 st trodde att jag är en järnhand. Jag såg hur 2 personer pressade på 1 person på att betala för droger... 1 person tittade på mig och trodde på att jag är järnhand. En av 2 personer gick till mig och ville förhandlas om detta i toalett på restaurang. Jag blev förvånad och jag hann vinka på en chef på restaurang för min rop och hjälp i tyst gester. Chefen bad 3 personer lämnade omedelbar från restaurang. Tacksam att chefen såg mig och sett till att jag satt i trygg och har inget med att göra åt dom dessa 3 unga män.... Jag känner inte dom ...Suck nästa ggn-> jag tittar aldrig på folk mer... )
Senast redigerad av Dofstom 2023-10-10 kl. 13:14.
Citera
2023-10-10, 12:53
Medlem
HowLongIsNows avatar
Ska vi verkligen behöva vänta på FUPen för att få se korrekta bilder på MGM och hans klan?
Citera
2023-10-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ska vi verkligen behöva vänta på FUPen för att få se korrekta bilder på MGM och hans klan?

Om det är så viktigt så är det helt fel ställe att fråga på. Det rör sig om minderåriga. De är enligt reglerna för unga att ens ha ett konto här. Gör ett konto på TikTok och fråga där, Alingsås är inte en överdrivet stor stad garanterat att dem har tillgång till och vet vem/hur personen som är MGM ser ut.

Annars finns det ett 3 år gammalt foto på "F" på hans FB-profil.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
BO uttrycker oro, han är alltså orolig för att bli rånad. Det ger indikationer på att han visste vem han har att göra med.

Jag är säker på att BO inte var den som föreslog en träff, och frågan är om BO hade mod nog att avböja ett möte. Hade BO något val? Jag tror faktiskt inte det. Han vågade inte säga nej till labila Fabbelito.

Ja både "A" och "L" vet också vem personen är och hur han ser ut.

Inte mod nog att avböja, men ändå mod nog att gå själv till ett möte som han uttryckt oro om att personen/erna kan komma att försöka råna honom?

Om du har eller det uppstått en dispyt, och vederbörande ber dig möta upp på en avskild plats, och du vet (eller hört) att detta är en person som har historik av våldsam karaktär går du då ensam för att möta denne?

Han gör planer för senare på kvällen, berättar om mötet, och att han känner oro men ber inte någon att följa med? Vad skulle han bli rånad på? Om du har för kännedom (eller en känsla) att du kan komma att bli rånad, så lämnar man väl allt sådant som kan motivera ett rånförsök hemma?
Senast redigerad av dip 2023-10-10 kl. 13:18.
Citera
2023-10-10, 13:30
Medlem
Citat:
Det är ett 8min långt klipp, det som rör faktiska uppgifter är mindre än en minut. Resten handlar om H och sorgen som hon känner. Det finns ingenting där som på något vis skulle kunna störa utredningen.

Inga namn nämns öht på dem (ev) inblandade.

Samtidigt inte "räddare" än att han väljer att gå ensam för att möta den/dessa personer.

Vad gäller tidigare brott på "F" är det hörsägen och ingenting som bekräftats på något som helst vis.

Vet heller inte hur mycket erfarenhet du har av utövande av kampsport. Men den generella tumregeln är personer som brukar det utanför lokalens fyra väggar vill man ha så lite samröre med som möjligt.

Det du framförallt lär dig som utövare av kampsport är att _INTE_ ta till våld, du blir generellt lugnare och får betydligt mer respekt och förståelse för hur lätt saker kan gå fel. Dem som kommer dit för att dom vill lära sig 'rundsparka' någon i skallen på det lokala diskot blir aldrig långvarig.

Vad hade hänt om han inte mött upp polaren? Kanske inte vågade annat.
Citera
2023-10-10, 13:37
Medlem
Noterat att det "saknas" ett rep med pinne fastknuten längst ner, som en gunga. Den har hängt från ett träd inne i den hagen som vetter ner mot ån, ganska nära där livbojen och räddningsstegen står. Nu är rubbet borta vad jag kan se. Vet inte sen när.
Ja, jag har vidtalat polis på platsen innanför avspärrningarna som fanns under deras eftersök. Hen svarade "Jaha" och jag bad hen ändå ta med sig informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in