Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Jag vill verkligen inte att palestinier ska behandlas illa av Israel eller att oskyldiga ska dö, men jag tänker inte heller låtsas som att Israel utför massakrer på civila och sen kör runt de döda kropparna bland en uppviglad folksamling. Jag vill också att de palestinska barnen ska få en chans i livet, och inte indoktrineras i ett blint hat mot judar från att de är spädbarn.
Jag anser att Israels bosättningspolitik är felaktig. Men sig mig detta. Om vi säger att Palestina blir en egen stat, kan de judar/israeler som redan finns på området bo kvar där då, så som det bor över en miljon arabiska muslimer i Israel, som är medborgare? Får israelerna bli medborgare i Palestina, får de lika rättigheter, får de religionsfrihet? Israeler kan idag inte ens röra sig i ”område C” på Västbanken alltså områden kontrollerade av Palestina.
Eller måste de flytta? Och om det är så att alla judar måste flytta från en eventuell palestinsk stat, innebär det då att alla muslimer ska flytta från Israel på samma gång?
Det är den!!! Du har ett idealistisk bild över hur det bör vara! Ett önsketänkande som saknar relevant förankring till verkligheten! Situationen - alltså inte bakom en skärm och din kluster av kunskap som sugs upp från zionistisk media, en artikel här en bok där, en dokumentär om situationen på Netflix, ockupationsmaktens kvinnor visar upp sina rumpor på TikTok - konstruerade åsikter bara!
Problemet är att man inte vill ha detta krig, trots det har det krigats i 777 generationer. Man tar emot flyende från dessa länder och vill tvinga dem till en konstruerad ideologi där palestinier måste bekänna sig som förövare och terrorist utan rätten till självförsvar. Om ni lyckas infiltrerar vår säkerhet och nypa efter luft så går vi all-out på er i världens största fängelse?
Daglig skam vid dessa förnedringsslussar, skändningen av deras religiösa platser. Avstängningen av de mest grundläggande behov, som sanitet. Bombningar av skolor - för att sedan porträttera dem som vildar och outvecklade varelser vars genpol ska förintas. Vad i helvete? Dessa åsikter är ok?
Tycker du idag att palestiner ska stå i tv-rutan och på bästa sändningstid att be zioniesterna om offentlig ursäkt, beröva dem friheten från att fira. Jag säger inte att det är optimalt på något sätt. Har varken något med zionister eller araber att göra, konflikten är dimensionslöst obefogad!