2023-10-10, 11:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hamas öppnar för en vapenvila, de har uppnått sina mål!?

Vafan, förfesten har ju bara precis tagit slut.
Ha ha vilka jävla kräk!

Hoppas bara att inte Israel nappar på det här.

Snacka om att dårarna börja bli skitnödiga nu! Vilka jävla dårar som inte fattade vad deras terrorattack skull e leda till?
Citera
2023-10-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeTempest
Polisen gärna börja föra åsiktsregister och beröva medborgarna sina demokratiska rättigheter - det går i linje med globalisternas planer. Man måste tycka och tänka som zionisterna vill - duktiga "Goyims" ska det vara och inget annat!

Åsiktsfrihet har vi men stöttande av terror borde vara olagligt. Uppmaning till våld är redan olagligt. Vad gäller utländska medborgare i Sverige så har Sverige all rätt att bestämma vilka som ska vistas här. Är man ute och firar massakrer på gator och torg och kan utvisas, då bör man också utvisas för bristande vandel.
Citera
2023-10-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Hoppas verkligen inte dom gör gemensam sak med Saudierna som e ansvariga för folkmord i Jemen och 9/11
Det finns definitivt moraliska invändningar att göra mot all form av samarbete med Saudiarabien. Men för hanteringen av det just nu mer akuta problemet Iran så kan det ju tänkas att exempelvis Saudiarabien upplåter sitt luftrum för israeliskt flyg, eller delar underrättelseinformation, eller bidrar med någon annan form av passivt stöd. Om det nu skulle bli aktuellt för Israel att agera mot Iran, vilket ju inte alls är säkert.
Citera
2023-10-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag håller med dig. Festdeltagarna var soldater på permission.
Är du helt säker på att festdeltagarna inte var utomjordingar som var här för att operera in sändare i röven på alla i Palestina?
Herre gud vad dysfunktionella ni propaganda maskiner är, vem har beordrat er att tala om detta?
Jag är faktiskt emot att skratta åt denna tragedi med alla döda civila ungdomar men måste erkänna, när jag läste ditt inlägg så skrattade jag mig harmynt.

Det finns inga gränser på hur galet det kan bli i hjärnan på er muslimer pga decennier av kusin gifte.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Här har vi nazisten som tror hans muslimska bröder är världens främsta krigare.
Har du funderat på att konvertera till islam som en del av dina polare redan har gjort och kanske åka ner själv?

Muslimer är varken mina "bröder" eller särskilt bra krigare. Jag förstår inte varför man måste vara en muslimkramare bara för att man hellre föredrar att muslimer vinner över Israel än tvärtom.

Jag vill inte ha araber i Europa. Är jag ändå en muslimkramare enligt dig?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Vad är det Israel nu beskjuter Gaza med? Sker det även från havet?
Citera
2023-10-10, 11:59
Medlem
JoeTempests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Åsiktsfrihet har vi men stöttande av terror borde vara olagligt. Uppmaning till våld är redan olagligt. Vad gäller utländska medborgare i Sverige så har Sverige all rätt att bestämma vilka som ska vistas här. Är man ute och firar massakrer på gator och torg och kan utvisas, då bör man också utvisas för bristande vandel.
Varför hör vi inte din röst när palestinier slaktas dagligen i det lågintensiva kriget som förs av ockupationsmakten? Eller är det för inte det passar din agenda som du sopar det undermattan?
Senast redigerad av JoeTempest 2023-10-10 kl. 12:02.
Citera
2023-10-10, 12:00
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Gäller detta även de som hejar på när Israel urskillningslöst mördar civila och menar att Palestinierna borde utrotas?
Citera
2023-10-10, 12:01
Medlem
Citat:
Jag har varit i Israel i alla fall och det var ingen som spottade på mig.

Detär verkligen ingen "tradition". Det var fyra högerextremister som spottade mot kristna, de blev också gripna och Bibi fördömde agerandet. Är antagligen lika vanligt som det är vanligt att kristna spottar på judar, dvs det sker bara bland kompletta galningar.
Citera
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är det Israel nu beskjuter Gaza med? Sker det även från havet?

Ja, man har skepp utanför Gaza som bombar på rätt bra just i detta nu.

Vill du se live så kan jag rekommendera denna: https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8&ab_channel=InquizeX
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så var det säkerligen inte. De skräckslagna ungdomarna betedde sig inte alls som soldater.
Det fanns fö personal (bla poliser) på plats som försökte skydda dem, utan framgång.
Jag tror att 300 soldater hade haft betydligt bättre koll än vad dessa ungdomar hade.

Och även om de var soldater, behandlar man inte försvarslösa människor på detta sätt. Man behandlar inte människor såhär överhuvudtaget, om man är en civiliserad människa.
Men du tycker kanske att tortyrliknande misshandel, avrättningar av försvarslösa människor och gruppvåldtäkter hör till ett civiliserat beteende.

De du svarar till tycker inte att det finns några civila i hela Israel. De anser att ingen jude har rätt att vistas i området överhuvudtaget, varken i Israel eller på Västbanken, och anser hela detta område som ockuperat och att varje Israel är ett legitimt mål.

Vilket för övrigt är en antisemitisk tes i sig att judar ”koloniserar” ett land där deras folk bott i tusentals år. Det är inte direkt som när Européer koloniserade Afrika. Eller som när araber koloniserade Afrika.

Se intervju med Hamas talesperson

https://x.com/eretzisrael/status/1711625254731239642?s=46&t=vBLDXsQ0JiysAaTNZSI39Q
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Hur Hamas spektakulära operation "Stormflod Al Quds" blev ett fiasko på grund av den arabiska mentaliteten:

Det här var inte vad Hamas hade tänkt sig. Den väpnade grenen av Hamas, Al Qassambrigaderna, hade förberett den här operationen under lång tid. Vid lämpligt tillfälle skulle man bryta igenom gränsen på ett tjugotal platser rycka fram i all hast och ta så många israeler som möjligt som gisslan vilket skulle kunna användas vid förhandlingar om fångutväxling. Givetvis hade man i uppdrag att också likvidera så många uniformerade israeler som man bara kunde, och skjuta i självförsvar. Men i operationsplanen ingick INTE att massakrera civilpersoner eller våldtäktsmörda 200 tonårstjejer på en freds- och trancerave.

Snabbt in och ut. Öka Hamas prestige när det gällde sofistikerade operationer. Aktionen avslutad innan IDF fattade vad som var på gång. En handlingsförlamade och desillusionerade israeliska säkerhetskrafter som hade misslyckats med allt.

Men så blev det inte eftersom Al Qassams styrkor drabbades av den besinningslösa blodtörst som kännetecknar människor från (ursäkta uttrycket) lägre stående kulturer.

När de väl hade fått möjlighet att våldta och mörda var det detta som de ägnade sig åt. Istället för att få med sig 500-1000 israeler som gisslan så blev det bara 130, samtidigt som de egna förlusterna uppgick till 1500 av Gazas bäst tränade soldater. Massakrerna har nu gjort israelerna rejält förbannade, enat landet och nu förbereder de sig på att slå tillbaka med full kraft. Dessutom har nu hela den civiliserade världen ställt sig bakom Israel och kommer att se mellan fingrarna med både det ena och det andra.

Så var det inte tänkt, men så blev det inte; eller som Moltke den äldre sade: "Ingen fälttågsplan överlever den första kontakten med fienden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in