2023-10-09, 21:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vad är det för mål Hamas uppnått ?

https://omni.se/hamas-oppnar-for-vapenvila-har-uppnatt-vara-mal/a/Xb1Mbg

Deras lidande kommer att bli mediafokus igen. De var beredda att betala priset att förlora hela Gazaremsan för det verkar det som. Eller så är de bara dumma i huvudet.

Ukraina ska nog också vara vaksamma just nu. Vem vet vad Ryssland sitter och ruvar på medans västmedia har linsen mot Gazaremsan.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Helt sjukt att han får genomföra sin propaganda i Sveriges största nyhetsprogram utan att bli ifrågasatt

Tycker jag inte alls, Jonathan Conricus var saklig, professionell, behärskad och ärlig inom det utrymme som är lämpligt.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Jepp, tror som du att Egypten ska öppna gränsen. Tex behöver sjukvård hjälp. Hamas valdes 2006 och sedan dess har inga val skett. Tror du inte dom skulle förlora idag?
Förmodligen, men då bör Anti-Hamas-palestinier göra som IDF säger och söka sig ifrån Hamas-infrastruktur. Då kan de överleva, om inte Hamas mördar dom. Gå mot Egypten, anti-Hamasare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag är som sagt för att IDF ska ge kvinnor och barn fri passage till Egypten. Jag tycker synd om dessa och vill inte att de vare sig ska dö av bomber eller trampas ihjäl. Men trampas ihjäl kommer tyvärr ändå många kvinnor och barn, främst av paletinska män som tänker på sig själva först. Hamas är ju folkvalt så hela Gaza har för övrigt ett stort ansvar för deras agerande.

Annekterar Israel Gaza så är det deras sak att hantera människorna där.

Målet kanske är att de säger att de inte kan bo kvar. De kommer inte tillåta någon ekonomi i Gaza. Vad sker då? Egypten, Libanon, Syrien, Irak, Iran. Malmö?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Den intervjun kommer att gå till historien. IDF's talesperson på svenska med lätt skånsk brytning talar klarspråk om Hamas och palestiniernas terror.

Detta gick hem i sofforna, gubbar och gummor.

Ja. Chockerande för svenska folket att få höra en intervju med någon som tränats i IDF i 25 år och som vet vad Israel utsätts för och kämpar mot, i stället för med en vänsterliberal politiker som från västvärldens trygga rum begär av Israel att de inte ska försvara sig eller skydda sin befolkning. Minst sagt uppfriskande. Blir ju genast närmare också när han pratar svenska.

Nu verkar han ha bott där väldigt länge men det finns ju många fler svenskar som har emigrerat till Israel, alternativt hade ena föräldern därifrån redan. Inte minst Malmös judiska befolkning. Och det sorgliga är att de är förmodligen säkrare i Israel till och med under pågående krig än i Malmö, i alla fall om de vill kunna vara öppna med sin tro och identitet.
Citera
2023-10-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Alla videor jag sett (har letat mycket) så har dom fått denna varning.
Enligt palestinier får dom inte den, så det verkar vara snyft historier.

Kan det bero på att internet inte funkar i Gaza?
Citera
2023-10-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Mossad låg bakom 9/11 och stöder aktivt Hamas i hemlighet. Om du inte förstår det är du för dum för att vara här.

Fel forum gubben. Prova här (FB) 911
Citera
Avslutad
Surfittorna till programledare vet inte vart dom ska ta vägen,ömsom tuggar fradga, ömsom hånler i mjugg.Satans jävla PK-As...

Jonathan Conricus , we salute you !!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det var en attack mot Al Aqsa som föranledde Hamas massmord på judar vid festivalen.

Så du har rätt i att Israel bara har börjat, och Gazas utplåning är ett delmål.

Detta är dåliga nyheter för EU, då vi snart lär få se höjda röster för en humanitär korridor till Egypten samt massasyl i EU för palestinier vilket ger fritt rum för judarna att ta över först Gaza och sedan Västbanken.

Jaså?
Så skicka de hade inte förberett sig i månader, utan lyckades organisera allting på ungefär ett dygn?
Och det bara råkade bli samtidigt som en judisk högtid samt samtidigt som det pågick en freds-festival i närheten?
Du måste väl själv inse hur dumt det du skriver låter!?
Citera
Medlem
Israelerna verkar ha tagit en paus i bombandet. Tror ni det är över för ikväll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tycker jag inte alls, Jonathan Conricus var saklig, professionell, behärskad och ärlig inom det utrymme som är lämpligt.

Kliar mig lite i huvudet där hur SVT kunde visa den där intervjun. Oväntat. Har producenten jobbet kvar imorgon? 🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Samma här. Han är min nya idol nu.
Årets hjälte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto