Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 21:22
Medlem
okok1s avatar
Någon som har länk till intervjun på aktuellt??
Citera
2023-10-09, 21:23
Medlem
Osiriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Nästa rikspolischef

Bra tanke! Allvarligt talat är det den typ av person vi behöver tyvärr. Och hälften av de svenska polisen ska nedkämpa är väl iofs pro-hamas också...
Citera
2023-10-09, 21:23
Jonathan Conricus ,tack för en mycket bra och informativ intervju!!! Brutalt ärlig!
Citera
2023-10-09, 21:24
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
F.d. överstelöjtnant! Ja, det var ord och inga visor från honom. Jag har sett honom mycket på de internationella tv-kanalerna i tre dagar nu.

För en som missade det. Är det möjligt att hitta något klipp på svtplay?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Svt Play. Klicka sedan på Nyheter och sedan Aktuellt.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Brutal jävla intervju med svensk-isaelsika soldaten nu i Aktuellt. Vilken jävla salva!

Tror aldrig jag hört någon prata så på svenska (utanför flashback) någonsin. Som svensk blir man lätt chokad.

Den intervjun kommer att gå till historien. IDF's talesperson på svenska med lätt skånsk brytning talar klarspråk om Hamas och palestiniernas terror.

Detta gick hem i sofforna, gubbar och gummor.
Citera
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

https://www.svtplay.se/video/KG3WQxJ/aktuellt/ikvall-21-00
Citera
2023-10-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Intressant intervju i direktsändning just nu på Aktuellt med Jonathan Conricus, internationell talesperson för IDF. Han snackar svenska! Varje dag blir han intervjuad på engelska på CNN och Al Jazeera m.m.

Tyckte faktiskt det lät som han hade lätt svensk brytning på engelska häromdagen men trodde jag hörde fel. Han är tydligen född i Jerusalem, uppväxt i Malmö innan familjen flyttade tillbaka till Israel när han fortfarande var barn.

Bra att han rättade aktuelltreportern när hon sa att Israel skjuter mot civila mål! SVT har ingen nyansering alls.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Du fattar väl att Gaza är också 1,4 miljoner flyktingar som inte alls har med hamas att göra?
Jag är som sagt för att IDF ska ge kvinnor och barn fri passage till Egypten. Jag tycker synd om dessa och vill inte att de vare sig ska dö av bomber eller trampas ihjäl. Men trampas ihjäl kommer tyvärr ändå många kvinnor och barn, främst av paletinska män som tänker på sig själva först. Hamas är ju folkvalt så hela Gaza har för övrigt ett stort ansvar för deras agerande.
Citera
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
För en som missade det. Är det möjligt att hitta något klipp på svtplay?

Bar att spola tillbaks
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Vilka tider, statsmedia bjuder på live-intervjuer med representanter från IDF.
Citera
2023-10-09, 21:26
Medlem
Undra om Israel kör dubbel tap i ren rysk stil, man hör sirener och sen en rejäl knall. Bra jobbat grabbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in