2023-10-09, 11:34
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Dumpen bryter mot upphovsrätten när dom publicerar bilder från chattar på sin webbsida. Dom har inte tillstånd från personen som har tagit bilden. Videos är svårt att få bort pga att dom spelas in på allmän plats. Men åker Dumpen på ett märkbart skadestånd lär KFM utmäta sajten och lägga ned eländet.
Upphovsrätt alltså? Du tycker alltså att dessa smutsiga snablar uppnår verkshöjd? Rent trams från din sida.
Citera
2023-10-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Upphovsrätt alltså? Du tycker alltså att dessa smutsiga snablar uppnår verkshöjd? Rent trams från din sida.

Hoppas han drar Dumpen inför rätta!! Det skulle vara underbart och sen se dem förlora med stora kostnader som följd.

Men han kommer aldrig våga och är för feg.
Citera
2023-10-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Hoppas han drar Dumpen inför rätta!! Det skulle vara underbart och sen se dem förlora med stora kostnader som följd.

Citerar mig själv! Precis som övriga gäddor är fega och inte vågar dra Dumpen inför rätta!!
Dumpen skyddar sig själv genom detta och det vet gäddorna!! Vem vill stämma Dumpen liksom och hänga ut sig en gång till? Vet ni alla gäddor det finns inget annat sätt än att ni personligen går in och stämmer Dumpen för i en stämning kan man inte vara anonym.
Ni är fega stackare som bara vågar utmana barn online och inget annat. Hoppas ni gör det enda rätta och antingen lämnar Sverige eller söker hjälp.....Finns tyvärr inget annat sätt för er gäddor.
Citera
2023-10-09, 14:32
Medlem
Citat:

Ja och lite roligt när de ska bevisa att kukarna tillhör dem.
Antar att de skulle va tvungna att göra runkvideos där man ser både kukarna och deras ansikte 😂
Citera
2023-10-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Ja och lite roligt när de ska bevisa att kukarna tillhör dem.
Antar att de skulle va tvungna att göra runkvideos där man ser både kukarna och deras ansikte 😂

Det behövs absolut inte. De har redan gjort bort sig i chattarna.... Fyfan vad kul det måste vara att chattarna man trodde var privata är ute till allmän beskådan ..Jag skrattar varenda gång över gäddornas dumhet...Helt jävla intelligens befriat...Riskerar Fru/Sambo hus liv... hur fan tänker dem...hur tänker de?
Citera
2023-10-09, 14:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Men dumparna är inga brottsutredningar det är chattar som visar hur en vuxen försöker få till en träff i sexuellt syfte med ett barn det är en jävla skillnad.
Visst är det illa att de chattar, men utifrån vem som tar upp avgör hur illa det är, för att vi som läser ska kunna göra en seriös bedömning utifrån vår egen bedömning måste chattarna redovisas neutralt. Det finns indikationer på att de presenterar dem så det verkar som gäddan tog första steget, och det är inte så jag vill ha informationen för att kunna göra en egen bedömning. Jag tänker inte visa något exempel, men det finns tveksamheter, och tveksamheter gillar jag inte, bevisligen har de kastat om ordningen på dumparna, om det är avsiktligt eller slarv, är ungefär lika illa, det berövar oss möjligheten att förstå, och kan misshaga gäddan.

Och om de är etablerade media är de i princip skyldiga att ge båda sidor utrymme, att ge den andra sidan möjlighet att försvara sig.
Citera
2023-10-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Visst är det illa att de chattar, men utifrån vem som tar upp avgör hur illa det är, för att vi som läser ska kunna göra en seriös bedömning utifrån vår egen bedömning måste chattarna redovisas neutralt. Det finns indikationer på att de presenterar dem så det verkar som gäddan tog första steget, och det är inte så jag vill ha informationen för att kunna göra en egen bedömning. Jag tänker inte visa något exempel, men det finns tveksamheter, och tveksamheter gillar jag inte, bevisligen har de kastat om ordningen på dumparna, om det är avsiktligt eller slarv, är ungefär lika illa, det berövar oss möjligheten att förstå, och kan misshaga gäddan.

Och om de är etablerade media är de i princip skyldiga att ge båda sidor utrymme, att ge den andra sidan möjlighet att försvara sig.

En fråga? Jag tror att Dumpen presenterar chattarna i sin helhet för annars hade de inte blivit trovärdiga i en Rättslig prövning.Vad är det som får dig att tro att de inte presenterar allt??
Du kanske har upplevt det själv? Fram med bevis eller för evigt var tyst... Kvack kvack
Citera
2023-10-09, 14:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Precis! Jag tror han ljuger för jag vill se den gäddan som stämmer Dumpen med all den mediacirkus det med säkerhet skulle bli
I såna fall kan de lika gärna hänga en skylt på bröstet där det står: Jag söker barn att våldta.
Fast går det inte ha lyckta dörrar, och då kan inte dumpen gå ut under rättegången för då lär de förlora, och om de blir skyldiga kan de inte gå ut efter heller, endast om de förlorar kan de gå ut med person. Är det inte så? På samma sätt som Dumpen kan denne be om Swish bidrag.
Citera
2023-10-09, 14:55
Medlem
Citat:
Fast går det inte ha lyckta dörrar, och då kan inte dumpen gå ut under rättegången för då lär de förlora, och om de blir skyldiga kan de inte gå ut efter heller, endast om de förlorar kan de gå ut med person. Är det inte så? På samma sätt som Dumpen kan denne be om Swish bidrag.
Alla handlingar hos tingsrätten är offentliga utom i sådana fall det finns fog för sekretess (minderårig) men då det inte finns någon riktig minderårig så faller inte ett åtal mot Dumpen under sekretesslagen....Förstår du?? Och att tillägga alla andra gäddor härinne 😂
Senast redigerad av badasskickers 2023-10-09 kl. 14:57. Anledning: Felstavning
Citera
2023-10-09, 15:00
Medlem
sunlesss avatar
Citat:

Trotsbarnet tillbaka. Det är inte vad du har sagt.
Är konfrontationerna och kukbilderna inte tillräckligt neutrala för dig eller stör du dig på att de har börjat maska bilderna?

Maladaptivt beteende som vanligt så du kan inte och tänker inte visa ett exempel.

Du ger intressant utbildning för hur predatorerna fungerar.

Dumpen uppmärksammar inte bara problemet. De får människor att tänka till och göra efterforskningar.
Citera
2023-10-09, 15:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
En fråga? Jag tror att Dumpen presenterar chattarna i sin helhet för annars hade de inte blivit trovärdiga i en Rättslig prövning.Vad är det som får dig att tro att de inte presenterar allt??
Du kanske har upplevt det själv? Fram med bevis eller för evigt var tyst... Kvack kvack
1) Nästan alltid har de börjat kommunicera i annan kanal, ex.v. QX, dessa finns aldrig med.
2) Textbubblor är halva utan att man ser resterande någon annan stans.
3) Man kan se att text saknas då den är avhuggen och svar på dessa saknas.
4) Text är maskerad på sätt som inte verkar logiskt utifrån namn och annat känsligt. Och det förklaras aldrig varför den är maskerad.
5) Dumparna kommer åter flera gånger fast i annan ordning och man kan inte utröna i viken ordning de ska vara i. Gör det svårt att bedöma illviljan i gäddans agenda.
Citera
2023-10-09, 15:09
Medlem
Citat:
1) Nästan alltid har de börjat kommunicera i annan kanal, ex.v. QX, dessa finns aldrig med.
2) Textbubblor är halva utan att man ser resterande någon annan stans.
3) Man kan se att text saknas då den är avhuggen och svar på dessa saknas.
4) Text är maskerad på sätt som inte verkar logiskt utifrån namn och annat känsligt. Och det förklaras aldrig varför den är maskerad.
5) Dumparna kommer åter flera gånger fast i annan ordning och man kan inte utröna i viken ordning de ska vara i. Gör det svårt att bedöma illviljan i gäddans agenda.

Vad har det med vad som sägs exempelvis på QX??
Det är gäddans fortsättning som har betydelse... Men stäm Dumpen då och tala om att de gör fel!!
Det är ni kåta gubbar som är ute efter barnstjört på QX som gör fel.... ....Konversationen skulle ALDRIG fortsatt vad är det ni inte fattar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in