2023-10-08, 18:50
Medlem
Glits avatar
Hej, kommer behöva en bil om någon månad och kan tänka mig att det blir rätt många mil, så vill ha en rätt liten bil som drar max 0.7l/milen bensin. Får gärna vara 4 hjulsdriven och 150+ hästar men är det för mycket begärt? Låt oss säga prismässigt mellan 40,000-60,000:-

Inredning och instrumentpanel kan vara basic, inget större behov av diverse tillval. Dragkrok vore ett plus men det kan man sätta dig själv.

Får gärna vara en äldre bil om den är pålitlig, kanske en mercedes eller audi?

Hur ser man på högmilade bilar typ 20k+?

Kom gärna med tips på modeller och kanske t.om blocketannons om ni har något. Tackar och bockar för alla potentiella svar

Uppdatering: behöver inte vara bensin men är det inte billigare än diesel? med skatt osv? Kan även vara en småbil men tänker att de inte kan dra något med släp?
Senast redigerad av Glit 2023-10-08 kl. 19:03.
Citera
2023-10-09, 13:34
Medlem
Distads avatar
En dieselbil kommer vara dyrare i skatt men dra mindre per mil. Något förenklat. Hur många mil ska du köra per år?

Om du inte bryr dig om komfort och inredning förespråkas gärna Toyota i dessa sammanhang. Finns inget fyrhjulsdrivet alternativ där dock.

Mitt råd är att ta dig till närmsta begagnathandlare och provköra några olika modeller i prisklassen. Personligen hade jag köpt en Volvo V70 eller XC70, men detta är ju kombimodeller så vet inte vad man kan jämföra med. Volvo S60?
Citera
2023-10-09, 19:32
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distad
En dieselbil kommer vara dyrare i skatt men dra mindre per mil. Något förenklat. Hur många mil ska du köra per år?

Om du inte bryr dig om komfort och inredning förespråkas gärna Toyota i dessa sammanhang. Finns inget fyrhjulsdrivet alternativ där dock.

Mitt råd är att ta dig till närmsta begagnathandlare och provköra några olika modeller i prisklassen. Personligen hade jag köpt en Volvo V70 eller XC70, men detta är ju kombimodeller så vet inte vad man kan jämföra med. Volvo S60?

Kombi skulle funka, tänka mer att ju mindre bil destu mindre drar den. Volvo s60 såg shysst ut det skulle funka, ska kika lite på den tack
Citera
2023-10-11, 19:15
Medlem
Glits avatar
Någon annan som har koll på volvo s60 2011-2012, hittar för runt 70,000:- men rätt högmilade. Ser shysst ut, hur är dessa bilar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in