2023-10-09, 09:37
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Bara en artilleripjäs? Men kanske är det good news, de börjar bli sällsynta?
Eller så beror det på att man roterat trupperna vid fronten och att vi kommer att få se normala ryska förluster inom några dagar.
Citera
2023-10-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Syns tydligare här, verkar vara en projektil, men säker är jag inte.
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1710996438883156341/photo/1

Stridsvagnen kör ut på vägen, troligtvis bevakas vägen av en Ukrainsk stridsvagn, som får in en fin träff från sidan.

Jag kommer få leva i osäkerhet om det där. Gäller många suddiga bilder där någon i efterhand ringat in någonting eller ritat på en pil. Det är helt enkelt för grynig bild. Kan vara vägren, flimmer, gren eller en projektil. Spelar ju mindre roll egentligen. Bara tänkte mina när jag såg smällen.
Citera
2023-10-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Kommer stödet från USA till Ukraina minska nu när amerikanarna skickar vapen och pengar till Israel?
Till och med deras budget måste väl ha sina begränsningar när det kommer till att hålla igång flera krigförande länder.

Hoppas att stödet till Ukraina inte minskar men är det någon som har koll på detta?

USA har dimensionerat sin försvarsmakt för att driva 2 krig på olika fronter. Israel har redan tillräckligt med tränade styrkor samt en kompetent och tillgänglig reserv. USA har redan en Carrier strike group på plats i medelhavet som show of force och ger möjlighet att slå till rejält ifall så behövs. Israel klarar sig nog bra med tillgängliga resurser.
Visst Israel har efterfrågat vapenleveranser från USA men rör sig troligtvis om andra vapensystem än vad Ukraina kan bruka/får. Man kan såklart ställa behoven mot varandra men man har säkrat stöd till Ukraina för ca 6 månader framåt, så det är först om några månader det skulle bli kritiskt med beslut.

Pengar/resurser är inget problem, den hederliga politiken som det hänger på. Vi får vänta och se men jag tror man kommer fram till någon lösning för stöd till Ukraina, blir någon kompromiss.
Citera
2023-10-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Din "kompis storebror" kommer inte försvara dig i händelse av konflikt, bara utnyttja dig för sin egen vinnings skull. Så din analogi håller dåligt.

Jo, vänskapliga relationer ger god grund för att vännerna ska ställa upp om man behöver hjälp. Men hot och våld leder naturligtvis till att man håller sig borta. Ryssarna hade 45 år på sig att skapa vänskapliga band med bl a de slaviska folken i östra Europa. Man misslyckades fullständigt. Så fort som ryssarna låste upp bojorna som fjättrade folken så flydde länderna västerut och ville in i den västerländska gemenskapen illa kvickt för den händelse att ryssen skulle ändra sig.
Citera
2023-10-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ingen Lada? Djävla snål Putin, har han inga pengar kvar i pengapungen?!
Hon ser ju onekligen lite missnöjd ut också. Frågan är om det missnöjet blir så stort att det leder till en allmän revolt, men förmodligen inte.
Citera
2023-10-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Upsidaysi, en ryssråttevagn model T90 får smaka på ukrainsk PVrobot. Smack rakt i planeten. Tror dom små kackerlackorna i vagnen är skönt välrostade efter den snytingen.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1710994871622766647?s=20

Det har dykt upp många ryska stridsvagnar som smaka på Ukrainsa nävar i dag. Sånt gillar vi.

Tackar för klippet! 👍
Ja den besättningen fick sina fiskar varma!

Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Eller så beror det på att man roterat trupperna vid fronten och att vi kommer att få se normala ryska förluster inom några dagar.

Jo så kan det ju vara, nog det troliga. Men man kan ju hoppas att det var den sista pjäsen som rök.
Citera
2023-10-09, 10:38
Medlem
Citat:
Nato är ingen storebror eller bussig kompis som ställer upp när en liten kille behöver hjälp, de är brutala globalister och all "hjälp" de erbjuder har ett saftigt pris. Det hade du vetat om du inte var så hjärntvättad.

"den västerländska gemenskapen" med judisk maffia som styr, barntransor och ohejdad multikulti, man förstår att ni baktalar Ryssland.

Nu talade jag inte om Nato, jag bara konstaterade att hela Östeuropa sökte sig västerut för att bli vänner med länderna i väst eftersom man ville komma bort från den ryska "vänskapen".

Jag trodde faktiskt att ryssarna vid det här laget - år 2023 - hade insett att om riktar men pistolen mot någons tinning och säger "du är min vän, eller hur" och får ett gråtande svar "javisst, jag gör som du säger, skjut mig inte!" så är det svaret inte ett bevis på äkta vänskap. Men uppenbarligen har ryssarna inte lärt sig det än.

Det är möjligt att väst kräver ett saftigt pris, men hittills har de ju glömt bort att ta betalt. Medan ryssarna å sin sida tar betalt först och sedan låter bli att leverera tjänsten.
Citera
2023-10-09, 11:31
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Bara en artilleripjäs? Men kanske är det good news, de börjar bli sällsynta?
Rapporteringen på söndagar släpar ofta efter.
Citera
2023-10-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jo, vänskapliga relationer ger god grund för att vännerna ska ställa upp om man behöver hjälp. Men hot och våld leder naturligtvis till att man håller sig borta. Ryssarna hade 45 år på sig att skapa vänskapliga band med bl a de slaviska folken i östra Europa. Man misslyckades fullständigt. Så fort som ryssarna låste upp bojorna som fjättrade folken så flydde länderna västerut och ville in i den västerländska gemenskapen illa kvickt för den händelse att ryssen skulle ändra sig.

Att prata om "ryssarna" och därmed innefatta gamla Sovjet-styret, Glasnost-perioden och dagens styre, tycker du att det känns seriöst? Ryssland av idag är något helt annat. En positiv kraft på många håll i världen. De storartade insatserna under Syrien-kriget är bara ett exempel på det.
Citera
2023-10-09, 11:51
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
De storartade insatserna under Syrien-kriget är bara ett exempel på det.

Av alla möjliga ord som man kan använda så tror jag civilbefolkningen i Syrien inte skulle ha valt storartad insats för att beskriva Ryssarnas terrorbombningar...
Citera
2023-10-09, 11:54
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Att prata om "ryssarna" och därmed innefatta gamla Sovjet-styret, Glasnost-perioden och dagens styre, tycker du att det känns seriöst? Ryssland av idag är något helt annat. En positiv kraft på många håll i världen. De storartade insatserna under Syrien-kriget är bara ett exempel på det.

"Ryssland av idag" är en lögn, bokstavligen en kuliss byggd på det ruttnande liket av Sovjetunionen. Det är även samma psykopatiska avskum med rötterna i Tjekan/KGB som styrde Sovjet som styr i dag.
Citera
2023-10-09, 11:55
Medlem
donald12s avatar
Som vi alla vår troll snällt informerat oss om kör ryZZen en psyops att få folk att tro att Ukraina skickar väst-vapen till Hamas. Här är en artikel om detta

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3771531-russians-spreading-fake-report-of-ukraine-sending-arms-to-hamas.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in