2023-10-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Delar din uppfattning här. Ser Henrik som en ensam kille som söker sin plats/status, och inte någon som är kriminell i sig.
Nej. Han ser absolut inte ut som någon som skulle ha klarat av en kriminell livsstil.

Alla de här pojkmorden lämnar mig starkt berörd. Sedan jag öppnade hans första TikTok video har jag varit nära till gråten. Det var något särskilt skört över honom som kanske kan förklaras av att han gick i särskolan och egentligen kanske inte ens uppnått sin kronologiska ålder.

Jag hoppas att det gick snabbt utan att han hann lida och att någon även kramar om hans pappa och tänker på honom i hans sorg.
Citera
2023-10-08, 21:58
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Jag tror att hans ex är orsaken till detta. 100% Hon och BO tjafsar, bråket eskalerar på sociala medier. Exet bölar ut hos BO:s kompis d.v.s. MG
Han har ingen impulskontroll och saker går överstyr. MG beskrivs ju i tråden som en sådan typisk wt-unge som bara håller på med skit.
Jag tror inte detta handlar om droger och kriminalitet.
Hoppas Polisen grillar exet rejält. Hon har definitivt ett finger med i detta mord.
Det är vad jag tror.

Jag tror också det är exet som tvingat fram detta. Hon kommer bli dömd för detta.
Många skriver att de tänker på Tove- mordet.
Jag är lite äldre och tänker på Sturebymordet där en ung tjej mördades av en kille där hans flickvän drivit på att han skulle döda henne.
Ett triangeldrama.
googla Sturebymordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PavlovsHund
Känns väldigt otippat att det helt plötsligt bara är en person som verkar ha legat bakom människorovet och mordet. Trodde först det skulle vara flera som låg bakom. Man undrar ju även vad den pojken som är anhållen för grovt skyddande av brottsling har gjort.

När mast-analyser och annat är färdiga tror jag att fler kommer att misstänkas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Njaaa, har endast sett 1 bild på MGM, tycker mer han ser ut som White Trash än någon förortsbabbe.
Hans bästa vän Mohammad då? White trash?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Åklagaren sa ju dock att det inte fanns misstankar mot de släppta längre. Men visst det kan ändra sig om bevisen pekar mot något nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Han sa att han bedömer att misstankarna försvagats än mer så de är inte längre skäligen misstänkta, men finns det en lägre misstankegrad än skäligen förutom inga misstankar? Kanske obefintligt misstänkt?

Viss skillnad på inga misstankar och att de försvagats.

Vila i frid Henke
Senast redigerad av Riley.B 2023-10-08 kl. 22:11.
Citera
2023-10-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Om jag ser rätt nu så ser det ut att det va under järnvägsbron han hittades eller vid sidan, man ser att det finns en betongavsats där, precis en sån som dom visar 0:39 in i afonbladets videoklipp kolla här sen kolla på kartan/flygfoto ser man att det finns en sån avsats brevid järnvägsbron vid sidan. Tror ni det stämmer?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jl2zAn/henrik-hittad-dod?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=I wAR3pm8bU7rbCF9nXaulCbmznVJK71XEe-wE37PXvqMQBUE_-1oBXp6CHnLU#Echobox=1696788371

https://www.google.com/maps/place/Tomasg%C3%A5rdsv%C3%A4gen+1,+441+39+Alings%C3%A5s/@57.9300898,12.5518567,97m/data=!3m1!1e3!4m7!3m6!1s0x4645529dd2f03083:0xfbdec 3e9234f6426!8m2!3d57.9308114!4d12.5576632!10e5!16s %2Fg%2F11c5bz06lj?entry=ttu
Den filmsekvensen har visats tidigare i veckan så de tror jsf inte är då de hittar pojken
Citera
2023-10-08, 22:00
Medlem
Vad jag hoppas som dom sa på nyheterna att dom vill bygga fängelse för 15-17 åringar, så sjukt tragiskt att veta att personen som gjorde detta mot henrik bara får ungdomsvård och ute om 4 år.. så många unga som går/gått bort dessa 2 månader.. Vila i frid Henrik alla tankar till din familj, krama om din mamma nu❤️
Citera
2023-10-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe
Hans bästa vän Mohammad då? White trash?

Jag skiter väl i hur mohammed ser ut, fakta är att är är afrikaner och araber i varenda skola i sverige idag. att många svenskar har vänner som kommer från dessa länderna är ju rätt troligt.

Nu snackar vi om fabbelito, och fabbelito luktar whiiiiite traaaash lång väg
Citera
2023-10-08, 22:02
Medlem
Sjukt hur spärrarna flyttats.

När man var i samma ålder för 30 år sedan, var det nävarna som kom fram om man blev riktigt djävla osams. Nu mördar barn andra barn, för oförrätter av diverse slag.

Och tjejer (oavsett hur det är i detta fall) var inte inblandade i våld överhuvudtaget Nu hetsar de pojkar att ta död på de som de råkar ogilla för stunden.

Fan riktigt djävla sjukt.
Citera
2023-10-08, 22:05
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej. Han ser absolut inte ut som någon som skulle ha klarat av en kriminell livsstil.

Alla de här pojkmorden lämnar mig starkt berörd. Sedan jag öppnade hans första TikTok video har jag varit nära till gråten. Det var något särskilt skört över honom som kanske kan förklaras av att han gick i särskolan och egentligen kanske inte ens uppnått sin kronologiska ålder.

Jag hoppas att det gick snabbt utan att han hann lida och att någon även kramar om hans pappa och tänker på honom i hans sorg.

Jag håller med dig! Fruktansvärt att det sker så mycket hemskheter bland unga personer.

Är det någon som vet åldern på Henriks syskon?

Hoppas att familjen kan vara starka tillsammans under sorgearbetet. Vilken tragisk familjehistoria detta verkar vara. Mamman dör ung i sjukdom och grabben blir mördad när han är femton år.
Citera
2023-10-08, 22:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jomen du förstår ju inte skillnaden, eller så har du svårt att erkänna att du har fel!? Att i ett polisförhör under förundersökning ange falskt alibi är inte straffbart. Men att aktivt agera för att skydda någon som polisen är i färd med att leta efter (t ex genom att kontakta polisen för att komma med falska tips eller ropa: "Han sprang ditåt" och peka åt motsatt håll) skulle kunna innebära Skyddande av brottsling.
Jo, det kan vara straffbart beroende på vad som sägs och i vilket skede utredningen befinner sig.
Läs vad som står.
Att ange att man ser någon på en annan ort t ex .. vilket står uttryckligen att det kan vara straffbart - ÄR att ge ett falskt alibi.

Skyddande av brottsling är ett brott som är fristående från mened. Det kan bli mened först i en rättegång - skyddande kan lika gärna vara handlingar/uttalanden innan - i polisförhör t ex.
Citera
2023-10-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Eftersom Traktorvägen 8 verkar vara misstänkt mordplats så måste man passera ett antal hus på gatan och korsa E20 om man vill dumpa en kropp i Säveån. Verkar inte så troligt att en späd 16-åring släpat offret hela vägen. Någon/några måste ha hjälpt till med något fordon.

Tror inte alls att det är mordplatsen. Mordet skedde högst 20 meter ifrån platsen sen drogs kroppen åt något håll och var det ner mot vattnet så kan den ha färdats en väg pga strömmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in