2023-10-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det var markpersonalen som hade låst rodret och sedan glömt låsa upp det. Piloten hade ingen möjlighet att låsa upp det när planet väl var i luften.
Villket känns mer troligt nu att det va en iscensatt krasch då monarkin avskaffades 30 år senare och kungen själv nämner " högre makter" flertal gånger genom programmet
Citera
2023-10-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IFoundedyou
En fråga nån kan svara på satt precis o kollade på "kungen" på Netflix och hörde att hans far dog i en flygkrasch där dem hade glömt låsa upp rodret men frågan är hur det är möjligt glömma låsa upp ett roder när man märker att planet går rätt upp och sen ner? Är det möjligt att det va ett mord som vår stat gjorde på vår kungs fader?
Kungen tillträde 1973 monarkin avskaffades 1975 hans far dog 1945 ser ni inte sambandet jag ser i det hela?
Citera
2023-10-08, 21:49
Medlem
bogseriemordares avatar
Det enda jag i princip tänker på när jag ser majestätet är antingen den gamla progglåten knugen skuk, Henemark, och den klassiska intervjun ''neeh, neeeh''. Oftast inte samtidigt.

Jag älskar vår konung.
Senast redigerad av bogseriemordare 2023-10-08 kl. 21:52.
Citera
2023-10-08, 22:14
Medlem
Nils Tomtes avatar
En adjutant till kungen, för typ fem år sen, anförtrodde en av mina bekanta följande fakta. Detta för att ge ett beskrivande och typiskt exempel på konungens ”personlighet”: På kräftskivor har kungen oftast en person som skalar alla hans kräftor.
Citera
2023-10-09, 19:52
Medlem
Citat:
Det var markpersonalen som hade låst rodret och sedan glömt låsa upp det. Piloten hade ingen möjlighet att låsa upp det när planet väl var i luften.
Känns fortfarande skumt ett flygplan bör kontrolleras extra väl när en högt uppsatt monark ska med planet jag tror sveriges "högre makter" iscensatt kraschen med hjälp av danskarna för att kunna avskaffa monarkin i detta land och införa demokrati hans pappa kraschade 1945 något vår nuvarande kung tillträde 1973 och monarkin avskaffades 1975 känns som väldigt sammanträffande att allt skedde inom loppet på cirka 30 år
Citera
2023-10-09, 19:55
Avslutad
Får XVI Kungen göra reklam för sardiner precis som V Gustaf?
Citera
2023-11-24, 07:38
Avslutad
Citat:
Villket känns mer troligt nu att det va en iscensatt krasch då monarkin avskaffades 30 år senare och kungen själv nämner " högre makter" flertal gånger genom programmet

Det vidrigaste i hela den soppan är att min monark inte får välja sin efterträdare själv, jag skulle tro att hans majestät har störst erfarenhet av att vara kung och vet vem som är lämpad i sin familj att sköta det uppdraget.

Att en far inte får välja sin egen efterträdare är ett av de största brott man kan begå.

Antingen betyder monarkin något eller så betyder den ingenting alls.
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-11-24 kl. 07:49.
Citera
2023-11-25, 08:13
Medlem
Citat:
Kungen tillträde 1973 monarkin avskaffades 1975 hans far dog 1945 ser ni inte sambandet jag ser i det hela?

Kronprins Gustav Adolf - (kungens pappa) dog i januari 1947...."Kalle XVI Gurra" föddes april 1946...just saying....
Citera
2023-11-25, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils Tomte
En adjutant till kungen, för typ fem år sen, anförtrodde en av mina bekanta följande fakta. Detta för att ge ett beskrivande och typiskt exempel på konungens ”personlighet”: På kräftskivor har kungen oftast en person som skalar alla hans kräftor.

För MER en fem årsedan läste ALLA VI ANDRA den "faktan" i boken 'Den motvillige monarken'. Antar att din "bekant" också gjorde det.
Citera
2023-11-25, 11:50
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
I Danmark är det ingen hemlighet att det var den danska motståndsrörelsen som tog livet av Kronprinsen pga att han var inbiten nazist. Det var inget glömt roderlås.
Citera
2023-11-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
I Danmark är det ingen hemlighet att det var den danska motståndsrörelsen som tog livet av Kronprinsen pga att han var inbiten nazist. Det var inget glömt roderlås.

Konspirationsteorier. Flyget och framför allt flygsäkerheten var inte utvecklad alls. Först på 50-talet började man alls tänka på genomtänkta, formella rutiner som ska gälla internationellt.

Något idag så otänkbart att någon skulle glömma ett roderlås, var fullt möjligt 1947. Man hade inte rutiner.

Din konspirationsteori flyger för övrigt inte särskilt högt i Danmark heller.
Citera
2023-11-25, 12:30
Avslutad
Gustaf Adolf var gift med Sibylla av Sachsen-Coburg-Gotha.

Nej på den teorin. Att danskarna gärna vill ha tagit livet av en nazistisk svensk prins i sina heta nattliga fantasier är nog troligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in