2023-10-08, 21:22
Medlem
markoffensiv om 24-48H

"American officials estimate: the ground operation in the Gaza Strip will begin in the next 24-48 hours"

https://twitter.com/amichaistein1/status/1711097053260972415?s=46
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Gaza kommer förstöras. Dina Hamashjältar kommer dö i tusental.

Scoren just nu är 420 döda Hamas krigare mot 1000 döda sionister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Israel dödar också civila för att det är roligt. Hur ni ens sitta och tycka att dom inte göt någonting fel som ockuperar land olagligt och dödar civila som dom vill?

Man måste inte välja sida. Man kan tycka att Hamas är ruttna terrorister och ändå kritisera Israel. Det ena rättfärdigar inte det andra.

Israeliska soldater leker lite

HAHHAHAHAHAHA fan vilken fejkad film. Vem i helvete faller sådär? Någon ahr kollat för mycket dåliga action B-rullar från 80talet.
Citera
2023-10-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket
Vart kan man se livestream?

https://www.youtube.com/watch?v=9VRiz0wwGJg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo de har sagt det. Jo det är ingen vidare människosyn. Jag menar vi långt borta från dom gillar ju att leva. Varför exakt ska de ta oss med sig i döden?

Då får du ange en källa för det.
Citera
Medlem
Haaretz

Analysis | Netanyahu’s recklessness has brought war upon Israel
Citera
Medlem
260 civila döda vid festival av hamas? Finns det några bilder på dem kropparna?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Den här nyheten har jag helt missat. Festande ungdomar. De slaktade allihop. Fy fan vad vidrigt, demoniskt, satanistiskt.
Mohammad var antikrist. Jag tycker att vi människor överallt på jorden ser bevisen idag och dagligen ända tillbaka till 600-talet. Mohammad var antikrist. Punkt.

De dödade inte alla, de tog en del kvinnor med sig för att våldta. Några lyckades också undkomma. 2 är intervjuade av BBC.
Citera
2023-10-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Ukraina har Nato, det har inte Ryssland. Så du har fel där

Nej jag har inte fel. Frågan handlade om ifall man kunde vinna mot en större militärmakt eller inte. Men HAMAS är en samling dåligt tränade muslimska araber. De skulle kunna besegra någonting som inte var en obeväpnad civil eller om de är i överläge typ 20 mot 1.
Citera
2023-10-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Bra, då har du, som jag förstår det, tagit ett personligt ansvar för det som sker i Mellanöstern! Det respekterar jag till fullo men tvångsblanda inte in mig i något av detta. Jag väljer själv utan att någon annan ovanför mitt huvud försöker påskina ditten och datten i någon slags primitiv kollektiv skuld i.o.m att jag råkar vara född och bo i Europa.

Inte mitt mål att skuldbelägga eller ge svar.

Oavsett vad man tror så gör man ett aktivt val, oavsett om det är obetänkt eller ej, på valdagen. Alla partier framför ett manifest för just deras utrikespolitik. Oavsett om man håller med eller ej så är det något man ger partiet mandat att agera kring. Det är inte alls säkert att just det sker (valfläsk) men generellt sätt så får man ändå säga att det är något partiet försöker leverera på (om de inte rakt av ljuger).

Det enda sättet att komma undan är att inte rösta. (Sedan får man passa sig lite också för vad man väljer att verka inom för slags yrke och vilka organisationer man är medlem i).
Citera
2023-10-08, 21:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Då får du ange en källa för det.

Du har redan fått det i tråden. Men igen:

Citat:
We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets for our air force. Let me quote General*Moshe Dayan: 'Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother.' I consider it all hopeless at this point. We shall have to try to prevent things from coming to that, if at all possible. Our armed forces, however, are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under.
Citera
2023-10-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej jag har inte fel. Frågan handlade om ifall man kunde vinna mot en större militärmakt eller inte. Men HAMAS är en samling dåligt tränade muslimska araber. De skulle kunna besegra någonting som inte var en obeväpnad civil eller om de är i överläge typ 20 mot 1.

Hade Hamas Nato så skulle det se annorlunda ut, som det gör för Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in