2023-10-08, 21:09
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
här har vi de ensamkommande i farten igen

källa

https://twitter.com/K_AminThaabet/status/1711054067693236469
Citera
2023-10-08, 21:09
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Civila i arme uniformer? Titta igen:

https://t.me/work2873/134612

Du har länkat en massa klipp tidigare om du inte minns det. Förstår dock om du inte minns, då det verkar som att du inte direkt fick särskilt mycket intelligens i arv från stackars far och mor.
Citera
2023-10-08, 21:10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Detta är vad som väntar sionisterna när markoffensiven i Gaza börjar:

https://t.me/work2873/134612
Hamas har inte en chans tyvärr. Och offensiven är säkert inte ens startad av Hamas. Det här ärju nånting styrande i Israel har styrt upp för att kunna skaffa sig än mer mark och öka ockuperingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfthew
Nej, vi kommer inte att ge Israel "Carte blanche". Men USA kommer tack och lov att göra det, och ingen i Europa kommer att opponera sig (förutom vänsterpack) , vi vill inte bli ovänner nu när Ukraina trots allt är så mycket viktigare.

Efter att ha sett massakern vid musikfestivalen så känner jag att ingen palestinier skall ens närma sig EUs gränser…

Risken är för stor.

Det finns många andra länder att bo i.

Men…

det är ju inte så det fungerar…
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Enligt all tillgönglig information. Bryr du dig ens? Varfrör är du här?

Enligt all tillgänglig info har palestinierna bott där fram tills för cirka ~60 år sedan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Den nyanserade bilden är att ta in många hundra år av historia. Det är sant att vi inte borde ställas till svars för vad tidigare generationer gjorde. Men sanningen är ju att vissa sår sitter mycket djupt och strukturer från förr orsakat strukturer nu.

Sedan röstar vi på valdagen vilket resulterar i Sveriges roll i många saker, utrikespolitiken tex.

Jag har inga svar. Vilket jag tror alla förstår.

Bra, då har du, som jag förstår det, tagit ett personligt ansvar för det som sker i Mellanöstern! Det respekterar jag till fullo men tvångsblanda inte in mig i något av detta. Jag väljer själv utan att någon annan ovanför mitt huvud försöker påskina ditten och datten i någon slags primitiv kollektiv skuld i.o.m att jag råkar vara född och bo i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Problemet är att gränserna runt Gaza är stängda så hur skall de lämna? Flyga genom att flaxa snabbt med armarna?

Jag kan ju låsa in dig i ett fängelse o h säga att om du inte lämnar inom 10 minuter dör du. Men är det verkligen ditt fel att du inte lämnat efter de 10 minuterna?

Varför är gränserna stängda kan man ju fråga sig, gillar inte de andra muslimerna Palestinier?
Citera
2023-10-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Fan vad jag tycker genuint illa om krig och våld. Det för bara elände med sig. Skylla på den o den ditt o datt går fetbort. Det är i grunden förkastligt och aggresiviteten kommer aldrig kunna rättfärdigas och.oskyldoga drabbas som regel alltid.

Rått våld normaliseras och sinnena avhumaniseras, ska människan aldrig lära sig?.

Vad innebär ett civiliserat samhälle egentligen?

Det skapar ett vakuum på blodshämnd över 4 5 6 7 generationer framåt.

Jag är inte troende men ska skänka offren mina tankar.

Lämnar man inga överlevande så blir det ingen blodshämnd.
Citera
2023-10-08, 21:12
Medlem
perVers2.1s avatar
Israel och deras "bosättningar" utanför deras egna gräns gör att mina kondoleanser för för de avlidna Israelerna helt uteblir. Även angriparna borde stenas till döds även om jag till viss del förstår deras handling. Vem skulle inte bli förbenad om det kom nån och snodde din mark raserade dina hus och byggde nya medan du fick flytta? Israel tror sig med historiens rätt ha tillåtelse att göra vad som dom behagar. Hela planeten skulle må bättre utan landet Israel och deras totala idioti.
Citera
2023-10-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Inget fördömande från någon muslim öht? Flera hundra fredsaktivister massakrerades, det minsta man kan göra är att beklaga terrordådet tycker man.
Varför hoppades du på det? Varenda muslim i hela världen jublar idag, eftersom muslimer dödar och våldtar icke-muslimer.Gör aldrig om misstaget att associera muslimer med människor! Deras enda känslor är mot andra muslimer.

Enda chansen för Israel, och den hoppas jag de tar, är att krossa hela gazaremsan för gott. Ge civila en chans att lämna, för jag förutsätter att grannländer med samma tro tar emot dem, och utplåna sedan varenda kvadratmeter. Se till att inte en enda tänkbar Hamasterrorist överlever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Judar urinerar på döda Palestinier

https://theync.com/watering-and-kicking-palestinian-bodies.htm

Sedan sparkar dom lite på liken.

Påminn mig igen, vilka var det som betedde sig som djur?

Israeler har länge sett ner på palestinier och betraktar de som djur.
Det är därför de dödat flera tusen av dem de senaste åren.

Den israeliska ledningen har bara väntat på rätt tillfälle att rensa Gaza och nu är dagen här.

Israel kommer göra Gaza obeboeligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Efter att ha sett massakern vid musikfestivalen så känner jag att ingen palestinier skall ens närma sig EUs gränser…

Risken är för stor.

Det finns många andra länder att bo i.

Men…

det är ju inte så det fungerar…
kan du länka ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in