Citat:
Ursprungligen postat av
lassesimrishamn
Nej, du är ingen fd. officer, på sin höjd en armchair general som tar ställning för övermakt och saknar objektivitet!
Objektiv är exakt det jag är: som svensk officer (ja, jag är fortfarande det eftersom jag utsetts och aldrig degraderats) måste jag förhålla mig till den här faktorn som du ogillar, dvs. verkligheten.
Jag försöker helt enkelt förklara vad som är det mest troliga scenariot.
Sedan får du anse vad du vill om Israel, Hamas etc., men min bedömning är nog riktig.