2023-10-08, 18:45
Medlem
chabradorflickas avatar
NU måste Israel en gång för alla utplåna Hams och Palestinaterroristerna! 1 död Israelsoldat skall vedergällas med 10 avrättade Terrorister! Skona ingen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Problemet är alla civila som blir i vägen.
I det här läget är civila inget problem.... de får konvertera till judendom, eller söka asyl. Vad är problemet ?
Citera
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Problemet är alla civila som blir i vägen.

Alla "civila" i Palestina är skyldiga, förutom barn.
Citera
Medlem
Har ju säkert behandlats men Israel har alltså deklarerat krig, första gången sedan 1973.

Detta är ingen terror, det är inget uppror de ska slå tillbaka utan de är i krig.
Citera
2023-10-08, 18:46
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Ja. Om Hamas försvarar Gaza medelst gatustrid där de känner till varenda gränd är helt klart något som utjämnar oddsen.

Gaza är ett av världens mest tättbefolkade områden. Stor som Ljusdal kommun. Två miljoner boende.

Gränderna kommer inte finnas kvar när Israel går in, så det är inget att bekymra sig om.
Citera
2023-10-08, 18:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det blir inget problem om man kan koppla dem till terrorrörelsen Hamas, vilket Israel kommer att hävda.
Risken finns att de kommer framstå som ännu större monster än Hamas i slutändan.
Citera
2023-10-08, 18:47
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassesimrishamn
Nej, du är ingen fd. officer, på sin höjd en armchair general som tar ställning för övermakt och saknar objektivitet!

Objektiv är exakt det jag är: som svensk officer (ja, jag är fortfarande det eftersom jag utsetts och aldrig degraderats) måste jag förhålla mig till den här faktorn som du ogillar, dvs. verkligheten.

Jag försöker helt enkelt förklara vad som är det mest troliga scenariot.
Sedan får du anse vad du vill om Israel, Hamas etc., men min bedömning är nog riktig.
Citera
Medlem
Ajembacks avatar
Jag hoppas verkligen att judarna bombar sönder alla muslimer i deras närhet. Någonstans måste utrotningen av dessa sjuka individer börja...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Och Palestina har aldrig funnits.

Det som en gång var har mer existensberättigande än något som aldrig existerat.

Palestina har inte funnits men deras folk existerar och lever under de europeiska judarnas ockupation.
Citera
2023-10-08, 18:48
Medlem
tokens avatar
Alltså… konflikten är ju komplicerad. Men känns lite som det var väntat. Men varför sympatiserar så många med Israel... det är ju de som ockuperar marken? De kastade ju första stenen på 60-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
De stödjer Israels illegala existens och dens ondskefulla handlingar.

Detta är samma länder som haft bästa relationer med israel genom åren samtidigt som israel har etniskt rensat palestinier och stängt in de i stora fängelser. Israel har slaktat palestinier samtidigt som samma västländer skickar vapen och pengar till israel.

Varför har inte palestinier rätten att försvara sig?

Tydligen så gäller det bara de vita israelerna.

Så dessa länders förståelse betyder inte ett skit för palestinier efter 70 år av folkmord.

Så varför bor du med vita människor i sverige för när du hatar oss?
Vore det inte bättre att du åker till palestina och slåss med dem, eller är du för feg?
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Risken finns att de kommer framstå som ännu större monster än Hamas i slutändan.

Helt möjligt.
Fast det skiter exempelvis Thailand i som förlorat medborgare.
Om vi vänder på det: vem vill upprepa Hamas aktion efter det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in