2023-10-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passkall
Väldigt bra analys ! Lägg även till att uppbrottet med flickvännen till största sannolikhet rev upp obearbetade trauman och känslor från hans mammas bortgång tex som att ”bli lämnad/ bortvald/bortstött/ oönskad ..” etc och det kan resultera i gränslösa och oaktsamma kontakter/relationer där vid (flyktbeteenden , självskadebeteende ihop med bekräftelsebehov/ önskan av att bli sedd av VEM SOM HELST) = väldigt farligt.
Hans små ”kriminella” tecken (artistisk/klädsel/tecken/handskar etc) utåt i sociala medier - nappade de farligaste på. Det lilla räcker för att de spanare som ska håva in offer tar dem.
Tack. Jag har inte alltid rätt men jag funderar hellre lite för mycket än för lite. De här fallen river upp känslor av att så unga råkar så fruktansvärt illa ut.

Jag kan inte se Henrik i det jag ser på TikTok som någon kriminell. Mer som någon som försökte passa in och kanske imponera för att få vänner/flickvän..Hans ex har kopplingar till en pojke som ska ja varit vän med Momo som hittades mördad i Nynäshamn.

Kopplingen är tydlig men behöver inte betyda något varpå jag inte kommer länka hans TikTok. Det är en mycket ung kille och det är ännu en pojke som mår extremt dåligt och är i behov av hjälp helst igår om inte idag. Skillnaden är att den pojken "klarar av att bära kläderna" så att säga. Det är tydligt en pojke som behöver samhällets ingripande i oavsett vad hans situation är.

Vi måste börja prata mer om pojkar och mäns psykiska ohälsa mycket mer.

Att känna sig ensam och utsatt eller värdelös och rutten. Hopplöshet, uppgivenhet. Tomhet. Det är inte känslor barn ska bära.

Jag ville bara gråta när jag såg en kvinna som var mamma försöka räcka ut en hand till Henrik. Alla kommentarer han aldrig kommer läsa. Det gör en otroligt ledsen och sorgsen.

Sådana här pojkar och unga män, de läser aldrig kommentarsfälten efter att de försvunnit från den här världen men jag tror att många av dem hade gråtit om de haft möjligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dahlx
Har nu läst igenom hela tråden (ja jag är ny användare men det gör mig absolut inte mindre seriös.)
Jag bor i närheten av Alingsås om det spelar någon roll.
Har suttit och antecknat allt jag kan komma på är relevant och jag har kommit fram till några teorier själv.
Tänkte först belysa vad som sades på presskonferensen om det inte är något alla vet om:
En 16-åring sitter häktad misstänkt för mord, enligt mina tankar så är det väl Fabbe. Det är sannolika skäl och sökning efter H pågår fortfarande. Det finns vittnesuppgifter och även teknisk bevisning. Specifikt vet jag inte men de har kunnat få tag i mobiltrafik som visar den misstänktes rörelser under kvällen samt han har erkänt att han träffat H under den aktuella kvällen och även berättat för polis vad de pratat om. De är bekanta men inte vänner. Finns digitala spår efter vad som hänt men inget tydligt motiv till mord.
Av att ha sett allas länkar och teorier har jag spånat lite på dehär med exflickvännen. Känns väldigt konstigt att hon fått kommentarer på sin TikTok angående att ha GOAT H. Tror man att polisen har tagit reda på om det är sant? Vad jag sett har de inte haft inne henne. Även samma med skribenten som påstod att hennes mamma ringt till H och hotat honom.
Jag får det till att hon på något sätt är inblandad och att F antagligen var den som utförde det tillsammans med MD.
Som sagt är detta bara teorier eller tankar kring händelsen, så jag vet inte.
Jag hoppas att H hittas vid liv trots att den bevisning som finns talar emot det.
Hon har inte goat, då hade hon varit anhållen. Polisen har gått genom alla deras sociala medier med 100% säkerhet.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Idoler".

Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Den där Fabbe ska enligt källor umgåtts med mestadels invandrare den senaste tiden vilket är föga förvånande, man blir som man umgås helt klart.

På bilden jämte Henrik så ser han ut som någon som verkligen vill framstå som en orten-grabb.

Tragiskt med alla dessa svenska ungdomar som har tappat bort sin identitet.

Tydligen ska han också ha börjat prata med brytning trots sin helsvenska bakgrund

Ja jag såg det fotot och det var inte trevligt att se.

Hans ögon stirrade in i kameran utan något liv i dem. Så gör en yngling som vill vara lik sina "idoler" så mycket som möjligt.
Citera
2023-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Tackar han brevid är det Henrik eller är jag helt ute och cyklar?

Han till höger är H och han till vänster F.
Citera
2023-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Hon har inte goat, då hade hon varit anhållen. Polisen har gått genom alla deras sociala medier med 100% säkerhet.

Okej, ja de är klart. Tänkte mest eftersom kommentaren försvann nästan direkt. Tack för svar!
Citera
2023-10-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
vilken senior åklagare.. säkert en av de första fallen och får detta på sitt bord

Tänkte lite så också. Hoppas att han håller hela vägen.
Citera
2023-10-08, 17:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Henrik.

Citat:
Tackar han brevid är det Henrik eller är jag helt ute och cyklar?

Ja det är Henrik.
Citera
2023-10-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dahlx
Okej, ja de är klart. Tänkte mest eftersom kommentaren försvann nästan direkt. Tack för svar!
Läs FUP till taximordet i Enköping med flera ungdomar för att få en bild hur polisen jobbar. De har koll på var de befunnit sig nästan hela tiden med hjälp av info från teleoperatörer, och alla chattar i olika sociala medier.
Citera
2023-10-08, 17:57
Medlem
panzertaxs avatar
Eloge till polisen som har hittat så pass mycket att man genast kan ändra brottsrubriceringen. Det räcker INTE med att de bara ska ha stämt träff och att det är dokumenterat i mobilchattar osv, utan de har mer saker. Mordvapen hittat där de har sökt kanske?
Citera
Medlem
Fabbe är nu häktad för mord, bonusbrorsan är fortsatt anhållen. Här har ni en riktigt bra artikel som sammanfattar det hela.

https://www.upday.com/se/tonaring-haektad-foer-mord-nekar-till-brott?utm_source=upday&utm_medium=referral
Citera
Avslutad
Citat:
https://www.tiktok.com/@henrik1242

Mår illa av alla dessa respektlösa snorungar som inte har minsta respekt och kommenterar på hans tiktok konto, hemskt att de finns så många som inte är ens i närheten av normalbegåvade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag såg det fotot och det var inte trevligt att se.

Hans ögon stirrade in i kameran utan något liv i dem. Så gör en yngling som vill vara lik sina "idoler" så mycket som möjligt.

Ja precis. Jag anser att det är samhället som ska ställas till svar för henkes eventuella död . Denna Wigger har varit i trubbel innan men tyvärr har vi en på lång tradition av saft och bulle i Sverige samt lata tanter på socialen som mera värnar om problem-barnen än dess offer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in