Citat:
Ursprungligen postat av
FuKinWangKa
Tror tekniska bevisningen är digital och att vittnesuppgifterna är orsaken. Samt logik att det inte skulle röra sig om människorov.
Ok men människorov är kanske borta ur brottsrubriceringen för att de funnit mer direkta spår. Att sannolikheten är högre att han dumpats i vattnet efter att ha bragts om livet och frivilligt stämt möte med personen ifråga (Fabian?)
Någon hävdade i tråden att telefonen stampats sönder och det var det första inlägget på ett halvår och innan dess hade det också gått tid, något år innan kontot använts varpå jag tolkade det som en potentiell uppgift från någon som kan ha hört saker som vittnen uppgett via skvaller. Eftersom personen inte av vad jag såg, tidigare gått in och gjort ett direkt påstående i någon brottstråd som om det vore fakta, tolkade jag det som eventuellt något som hört via rykten.
Även om telefonen krossats så kan det synas att de varit i anslutning till varandra varpå MGM erkänt att han träffat Henrik.
Det låter inte riktigt som en vänskapskontakt. Hans TikTok ger skenet av att han kände sig hotad el åtminstone besvärad av konflikten till sitt ex. Någon har försökt peka ut henne som "goare" i kommentarsfältet men det är inte nödvändigtvis som så att han lurats ut. Däremot inte heller omöjligt.