2023-10-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det verkar vara den här låten (underligt framförd).

https://www.youtube.com/watch?v=vaAVByGaON0&ab_channel=MaysaaPooters
Ja exakt. Blev omedelbart sorgsen av att höra vad för låt han ville ha till sin begravning.

Det är på grund av sådana ungar man vill bli familjehem i framtiden för att göra skillnad i tid.

Jag hoppas verkligen att han är vid liv.
Citera
2023-10-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Den fantasin är jag inte begåvad med. Tror bara att det är obetydligt i sammanhanget då det är såpass vanliga uttryck hos vilsna själar. Självmord är väl fortfarande en vanligare dödsorsak hos människan och absolut någonting man kan helgardera sin rad på - men tror mer på någonting brottsligt!
Nej men nu har jag levt en del. Jag spelade ständigt den låten själv (med en mängd andra iofs) för decenniet sedan när jag slutade vara tyst och släppte ut allt jag varit med om på nätet.

För dig är det slumpmässigt vad folk vill höra. Den jag sagt till mina anhöriga i händelse av min bortgång är https://m.youtube.com/watch?v=g9-wpxpt5lk&pp=ygUNc8O2bmRlcm1hcmtlbg%3D%3D och det är nog ett annorlunda val som passar din mer slumpmässiga tanke av att man tar vad som helst men skälet är att jag överlag i livet känner mig glad och vill ha en ljud begravning. Så jag har inte kunnat bestämma två låtar till.
Citera
2023-10-05, 18:21
Medlem
Flummigheters avatar
Kan det ha hockeykopplingar? Nån arre/svarre som inte kan hantera andra åsikter/lag? Ren spekulering.
Citera
2023-10-05, 18:26
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej men nu har jag levt en del. Jag spelade ständigt den låten själv (med en mängd andra iofs) för decenniet sedan när jag slutade vara tyst och släppte ut allt jag varit med om på nätet.

För dig är det slumpmässigt vad folk vill höra. Den jag sagt till mina anhöriga i händelse av min bortgång är https://m.youtube.com/watch?v=g9-wpxpt5lk&pp=ygUNc8O2bmRlcm1hcmtlbg%3D%3D och det är nog ett annorlunda val som passar din mer slumpmässiga tanke av att man tar vad som helst men skälet är att jag överlag i livet känner mig glad och vill ha en ljud begravning. Så jag har inte kunnat bestämma två låtar till.

Se där, du har som många andra också funderat på sådana saker! Tror du även att du kommer dö inom den närmsta tiden? Om inte så kan vi nog slå fast att det är ganska vagt att påstå att grabben med en kryptisk kylighet la ut ledtrådar om sin annalkande död.

Hur är lantpålisen i närområdet? Hyvlar de av folk ordentligt i källaren eller är det ett mjukisområde?
Citera
2023-10-05, 18:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Under måndagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
https://www.expressen.se/nyheter/pojke-forsvunnen-misstankt-manniskorov/

Pappan träffade honom i måndags den 2 oktober efter skolan. Pappan beger sig ut för att träffa en bekant. När han kommer hem, är Henrik inte hemma. Hans mobiltelefon är avstängd framåt kvällen och först nästkommande dag anmäls han försvunnen.

Okej det var på det sättet.

Bra så att jag vet hur det förhöll sig. Alltså under måndagen innan hans pappa kom hem.
Citera
2023-10-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Se där, du har som många andra också funderat på sådana saker! Tror du även att du kommer dö inom den närmsta tiden? Om inte så kan vi nog slå fast att det är ganska vagt att påstå att grabben med en kryptisk kylighet la ut ledtrådar om sin annalkande död.

Hur är lantpålisen i närområdet? Hyvlar de av folk ordentligt i källaren eller är det ett mjukisområde?
Jag har levt hårt som ung och hade utan tvekan därmed existensell kris . Jag har planerat min begravning sedan jag var nio ärligt talat. Gjorde du det i den åldern?

Saker är givetvis fel när ett barn eller en ung människa upplever att de kan komma att dö inom kort.
Jag har begravt min ena förälder och upplever att det är mycket lättare för den som ordnar begravning om den vet vad man vill.

Jag är inte rädd för döden eller att ta risker. Det är mer självklart att man döstädar lite då och då därmed eller planerar begravningen för att underlätta för efterlevande.

Han har inte lagt ut något med kryptisk kylighet utan lagt ut vilken låt han vill ha på sin begravning och därefter försvunnit spårlöst. Det är indikatorer .
Citera
2023-10-05, 18:35
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeno85
Är missing people igång och letar? Vart är samlingsplatsen isåfall?
GP:
Citat:
Missing People har gått ut med en efterlysning. Om det blir aktuellt med sökinsatser kommer de att lägga ut information om detta i sociala medier.
Citera
2023-10-05, 18:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Något motsägande. Först aldrig tidigare försvunnen. Ovanligt men sedan väntar alltså till lunch nästa dag för att anmäla.

Tyder väl på att killen varit ute och fladdrat en del sena kvällar/nätter typ. Inte svarat i telefonen ibland men alltid dykt upp senast vid lunchtid nästa dag.
Citera
2023-10-05, 18:50
Medlem
MrFolds avatar
Rent rättsligt finns det inte så mycket att gå på än. Det är inte helt omöjligt att kombinationen av oväntat försvinnande och "snack på stan" och liknande som nått polisens öron är tillräckligt för att inleda en utredning med brottsrubricering människorov. Har man sen kandidater där det verkar finnas någon lite halvskum koppling åtminstone så kan det absolut vara tillräckligt för ett anhållande. Det behöver inte finnas mer än så att gå på.

Polisen har nu tre dagar på sig att antingen göra en häktningsframställan mot en eller flera av de nu anhållna, eller att släppa dem. Blir det en häktningsframställan så kommer vi på misstankegraden - skäligen misstänkt eller på sannolika skäl misstänkt - få en viss indikation på hur pass mycket indicier polis och åklagare har.

För egen del tänker jag att i info i nuläget inte pekar entydigt mot att ett brott ligger bakom försvinnandet.
Citera
2023-10-05, 19:04
Medlem
allegragellers avatar
15-åringen misstänks vara frihetsberövad - kan det handla om att någon vill komma åt pappan?
Senast redigerad av allegrageller 2023-10-05 kl. 19:09.
Citera
2023-10-05, 19:04
Avslutad
Modern gick bort 39 år gammal. Död 2013.
H skall då ha varit 5 år.

Men det hela verkar ha tuffat på med GTA spel och hockey i Frölunda.

Separation flickvän nämns också i tråden. Måste i så fall gått ganska fort utför om droger finns med i bilden. Verkar ha hamnat i mycket dåligt sällskap.
Citera
2023-10-05, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tyder väl på att killen varit ute och fladdrat en del sena kvällar/nätter typ. Inte svarat i telefonen ibland men alltid dykt upp senast vid lunchtid nästa dag.

Eller att pappan super och inte har någon koll överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in