2023-10-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Det brukar vara precis tvärtom. Den som börjat snacka fortsätter snacka och hålls därmed kvar
Fast jag tror att polisen kunnat koppla alla 5 till samma plats, därav att de anhållits, de som snackat blir frisläppta eftersom det handlar om barn som vittnat om händelsen.
Citera
2023-10-08, 15:49
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spark040
Hittade två instagramkonton: henrik2028 och henke_hockey_0808. Bägge är tragiskt nog privata så finns inget, men kanske nån i tråden som lyckas hitta nåt från hans tiktoks

Jag har hans tiktoks, vet vad han heter där, killen spelar gangster i en massa klipp maskerad osv..
Citera
2023-10-08, 15:49
Medlem
Vet vi etnicitet på GM, är det omvänd rasism som vanligt
Citera
2023-10-08, 15:50
Medlem
Görs inga husrannsakan hos de misstänkta? Tänker på kläder kanske tillhyggen dna?
Citera
2023-10-08, 15:51
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Fast jag tror att polisen kunnat koppla alla 5 till samma plats, därav att de anhållits, de som snackat blir frisläppta eftersom det handlar om barn som vittnat om händelsen.

Ja stod det inte någon annanstans att de släpptes pga sin ålder eller var det ett annat fall kanske... brukar dock vara så att dom slääpper unga personer även fast dom kan va misstännkta för något grovt tex medhjölp till mord... inte helt ovanligt med tanke på grabbarnas ålder, alla är troligen runt Henriks ålder.
Senast redigerad av OsamaBinLaden 2023-10-08 kl. 15:54.
Citera
2023-10-08, 15:52
Medlem
Jag tror att dom hittat kroppen.
Dels för att pressträffens start drog ut på tiden, men också för att åklagarens svar på hur utredningen går vidare inte lyfte fortsatt sök efter just kroppen. Han tog upp förhör med vittnen och mgm, genomgång av digitala medel, tekniska spår osv.
Kan ju vara en miss då dom ändå lyfte polisens insatser gällande söket en hel del, men fick ändå känslan att kroppen är hittad.
Citera
2023-10-08, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GuessVem
Vet vi etnicitet på GM, är det omvänd rasism som vanligt
Att läsa tråden är inte aktuellt antar jag?
Det rör sig om svenskar
Citera
2023-10-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Tror tekniska bevisningen är digital och att vittnesuppgifterna är orsaken. Samt logik att det inte skulle röra sig om människorov.
Ok men människorov är kanske borta ur brottsrubriceringen för att de funnit mer direkta spår. Att sannolikheten är högre att han dumpats i vattnet efter att ha bragts om livet och frivilligt stämt möte med personen ifråga (Fabian?)

Någon hävdade i tråden att telefonen stampats sönder och det var det första inlägget på ett halvår och innan dess hade det också gått tid, något år innan kontot använts varpå jag tolkade det som en potentiell uppgift från någon som kan ha hört saker som vittnen uppgett via skvaller. Eftersom personen inte av vad jag såg, tidigare gått in och gjort ett direkt påstående i någon brottstråd som om det vore fakta, tolkade jag det som eventuellt något som hört via rykten.

Även om telefonen krossats så kan det synas att de varit i anslutning till varandra varpå MGM erkänt att han träffat Henrik.

Det låter inte riktigt som en vänskapskontakt. Hans TikTok ger skenet av att han kände sig hotad el åtminstone besvärad av konflikten till sitt ex. Någon har försökt peka ut henne som "goare" i kommentarsfältet men det är inte nödvändigtvis som så att han lurats ut. Däremot inte heller omöjligt.
Citera
2023-10-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Jag tror att dom hittat kroppen.
Dels för att pressträffens start drog ut på tiden, men också för att åklagarens svar på hur utredningen går vidare inte lyfte fortsatt sök efter just kroppen. Han tog upp förhör med vittnen och mgm, genomgång av digitala medel, tekniska spår osv.
Kan ju vara en miss då dom ändå lyfte polisens insatser gällande söket en hel del, men fick ändå känslan att kroppen är hittad.

Nä, hade dom hittat kroppen hade dom sagt de under pressträffen 100%, finns ingen anledning att hålla inne på de
Citera
2023-10-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spark040
Hittade två instagramkonton: henrik2028 och henke_hockey_0808. Bägge är tragiskt nog privata så finns inget, men kanske nån i tråden som lyckas hitta nåt från hans tiktoks

https://www.tiktok.com/@henrik1242
Citera
2023-10-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Ja stod det inte någon snatns att de släpptes pga sin ålder eller var det ett annat fall kanske... brukar dock vara så att dom slääpper unga personer även fast dom kan va misstännkta för något grovt tex medhjölp till mord... inte helt ovanligt med tanke på grabbarnas ålder, alla är troligen runt Henriks ålder.
Om alla ungarna varit med vid mordet har de såklart varit chockade och rädda. Och de som vittnat och faktiskt är oskyldiga släpps. Tror inte polisen ser någon vinst i att hålla några ungar som redan varit med om något traumatiskt, vilket vittna till mord av kompis faktiskt måste vara.
Citera
2023-10-08, 15:59
Avstängd
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddavarabarn
Görs inga husrannsakan hos de misstänkta? Tänker på kläder kanske tillhyggen dna?

Det håller ändå inte i rätten.
Polis Jale berättade just i en annan intervjuv att trots att man har gärningen och förövaren på film,
man finner kläder med krutstänk i den misstänktas hem, så håller inte bevisningen
Sverige har antagligen inte råd med att betala ut fler skadestånd i 280 000 kronors klassen

Vid 18:30
(exemplet börjar vid 19:05)
https://www.svtplay.se/video/e5d72dm/30-minuter/jale-poljarevius?position=1103&id=e5d72dm
Senast redigerad av StigHelmutt 2023-10-08 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in