2023-10-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Jag? Nej jag lider med folk som får dö pga onödigt övervåld. De hade inte dött för tjugo år sen pga samma sak. Står svenska namn som misstänkta gm men jag lovar att någon invandrare med total avsaknad är pådrivande och slipper säkert rättegång och skit för han är invandrare

Du är ju inte riktigt frisk. Nog har vi problem med invandringen, men det sker gott om mord med bara svenskar inblandade också.
Citera
2023-10-08, 15:26
Medlem
Tänk på att maska namnen på MGM då de inte är konstaterat att de är skyldiga till något.
Ingen vill bli uthängd med namn på sociala medier.
Även om det lutar åt att åtminstone 2 av namnen stämmer så är det ännu inget som är fastslaget.
Citera
2023-10-08, 15:27
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Henrik skulle träffa 4 vänner på kvällen som först har sagt till polisen att han aldrig fök upp, 4 personer blev ju annhållna för människorov men nu är 2 släppta och alla är under 18 och var nära vänner till Henrik, samt den häktade är 16 år, helt sjukt.

Polisen har spärrat av runt en sjö och ett stort skogparti och "stängt ner" luftutrymmet i Alingsås då dom skall söka med drönareidag vid sjön och området dom spärrat av...
Citera
2023-10-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Tyder på att man hittat kroppen

Behöver de inte vara, kan vara att man hittat föremål i ån som kan vara av intresse, och de kan inte vara roligt att simma runt i den, ligger väl cyklar och kundvagnar och skit som man måste flytta på.
Citera
2023-10-08, 15:28
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Jag sa väldigt tidigt i tråden att statistiskt sett så är det nästan garanterat att de anhållna är svenskar då majoriteten av invånarna i Alingsås är svenskar men folk babblade om Mohammed och Achmed.

Jag har varit i staden och såg knappt någon som inte var svensk, nån enstaka på hela dagen.

Då måste du varit jävligt trångsynt, de är väldigr mycket svenskar i Alingsås precis som de är "blattar"
Ser lika mycket av båda.
Citera
2023-10-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Varför fokusera på föräldrar över huvud taget?
Låt oss fokusera på MGM och BO, de är dom enda som är intressanta. Så kanske vi kan få ett hum om vad som hänt.

Det är förvånansvärt lite rykten som framkommit i denna tråd. Ett gäng 15-åringar är inblandade, jag trodde allt dom gör lades ut på sociala medier.

Exakt! Föräldrarna har knappast ngt med detta att göra! Vi
Citera
Medlem
Den misstänkte förnekar brott men medger att han träffat offret under dagen.

Intressant då handlar det med störst sannolikhet att den misstänkte kommer att gå in i ett försvar om att Henrik hamnat i ån genom olycka och att det inte var den misstänktes fel.

Då måste nog polisen hitta kroppen om man ska ha ett skottsäkert dom.
Citera
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nu kommer teknikerna till området också
Får se om de hittar något av intresse.
Citera
2023-10-08, 15:31
Medlem
mp5sds avatar
(FB) "De dödade sin vän" - skolgårdsmordet i Bjuv
Citera
2023-10-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Den misstänkte förnekar brott men medger att han träffat offret under dagen.

Intressant då handlar det med störst sannolikhet att den misstänkte kommer att gå in i ett försvar om att Henrik hamnat i ån genom olycka och att det inte var den misstänktes fel.

Då måste nog polisen hitta kroppen om man ska ha ett skottsäkert dom.

Den hittas nog snart
Citera
2023-10-08, 15:32
Medlem
Scrooge89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Henrik skulle träffa 4 vänner på kvällen som först har sagt till polisen att han aldrig fök upp, 4 personer blev ju annhållna för människorov men nu är 2 släppta och alla är under 18 och var nära vänner till Henrik, samt den häktade är 16 år, helt sjukt.

Polisen har spärrat av runt en sjö och ett stort skogparti och "stängt ner" luftutrymmet i Alingsås då dom skall söka med drönareidag vid sjön och området dom spärrat av...
Vilken sjö?
Citera
2023-10-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mexs
Daniel Green 1996:
(FB) Mordet på Daniel Green i Alingsås 1997-06-06

Just det. Detta visste jag om. Skyller på trött hjärna. Tack för påminnelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in