2023-10-08, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duchesse33
Brandstationen? Ligger det långt från ån och bron?
Nej, rent generellt är inget långt från i Alingsås. Jag bor bara någon mil från det avspärrade men jag bor inte ens i Alingsås. Jag tror att de ska söka mer ut på "landet" bort förbi hundstallet eller mot Bälinge, gamla E20 eller till och med ner mot grustaget- Kärtared.. Finns hur mycket områden som helst där man kan dumpa en kropp och många som är ute och bara kör där ute med a-traktor och bil (ungdomar alltså) . Skulle inte väcka uppmärksamhet alltså om de slirade runt, stannade till eller åkte fram och tillbaka
Citera
2023-10-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Ännu en svensk barn som har blivit mördad av svenska barn . Dåligt uppfostrad av dåliga förlorare
Ja, något verkar ha gått fel med denne Fa*ian som placerades på SIS-hem redan som 15-åring.
I Sverige har socialtjänsten ansvar för att hjälpa ungdomar där föräldrarna inte klarar sin roll, men soc har idag fullt upp med alla invandrarbarn. De hem som är bra och klarar sin uppgift räcker inte till. Sverige räcker inte till för att vara hela världens socialkontor.
Citera
2023-10-08, 15:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Varför skulle hans pappa ha något med mordet att göra?

Ingen aning, jag har inga tankar kring det, och på vilka grunder kan Henriks familjeförhållanden i nuläget uteslutas som relevant för det som har hänt honom?
Citera
2023-10-08, 15:08
Medlem
flashmaners avatar
Undrar om denna ganska utdragna försening är orsakad av att man ganska precis har gjort någon form av genombrott i utredningen som måste hanteras innan man kan börja.
Citera
2023-10-08, 15:15
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Jävla tragisk soppa. Hoppades pojken skulle hittas vid liv..

Men tragiska soppan är alla troll som hittade på att nån ashmed Mohammed är anhållna men så var alla anhållna en svensk familj.

Jag sa väldigt tidigt i tråden att statistiskt sett så är det nästan garanterat att de anhållna är svenskar då majoriteten av invånarna i Alingsås är svenskar men folk babblade om Mohammed och Achmed.

Jag har varit i staden och såg knappt någon som inte var svensk, nån enstaka på hela dagen.
Citera
2023-10-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niccis56
Varför skulle jag ljuga? Sa ju att jag känner hans familj. Dom som har känt hans pappa för några år sen vet vad han var för människa, kommer inte gå ut med de men säger bara det, han va ingen ängel!
VAD har det för relevans i tråden tycker du?
Citera
2023-10-08, 15:19
Medlem
flashmaners avatar
Jahapp, det var ju en "intressant" presskonferens.

Vi kanske kan tolka det vi fick veta som att det finns både tekniska bevis som vittnesuppgifter både för att det är mord och för det sökområde man har.

Den anhållne är skäligen misstänkt för skyddande av brottsling.

"Ingen kommentar" från åklagaren om man hittat mordvapnet.

Den häktade har lämnat en berättelse om vad som hänt den aktuella kvällen, men förnekar brott, säger åklagaren.
Det där kan man tolka som att den misstänkte har medgivit att Henrik har dött, men att han nekar till någon skuld i dödsfallet. Men det är som sagt bara en tolkning.
Citera
2023-10-08, 15:19
Medlem
varför är det så viktigt för åklagaren att säga 10 gånger att mgm förnekar brott? sällan man hör de så ofta i en pressträff
Citera
2023-10-08, 15:20
Medlem
Nu kommer teknikerna till området också
Citera
2023-10-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
varför är det så viktigt för åklagaren att säga 10 gånger att mgm förnekar brott? sällan man hör de så ofta i en pressträff

Har nog mkt med att göra att de handlar om unga personer
Citera
2023-10-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nu kommer teknikerna till området också
Tyder på att man hittat kroppen
Citera
2023-10-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jahapp, det var ju en "intressant" presskonferens.

Vi kanske kan tolka det vi fick veta som att det finns både tekniska bevis som vittnesuppgifter både för att det är mord och för det sökområde man har.

Den anhållne är skäligen misstänkt för skyddande av brottsling.

"Ingen kommentar" från åklagaren om man hittat mordvapnet.

Den häktade har lämnat en berättelse om vad som hänt den aktuella kvällen, men förnekar brott, säger åklagaren.
Det där kan man tolka som att den misstänkte har medgivit att Henrik har dött, men att han nekar till någon skuld i dödsfallet. Men det är som sagt bara en tolkning.
Jag tolkar det som att han påstår att BO var vid livet sist han såg honom.
Vittnesuppgifterna om mord kommer i så ifrån någon annan. Kanske en av de släppta. Kan ju vara så att MGM berättat för någon vad han gjort som sedan fört det vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in