2023-10-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ingen vettig människa kan stötta Israel i detta... israelisk militär mördar palestinskabarn var och varannan dag utan att någon ens säger ett pip... när Palestina nu gör samma sak så är det jätte hemskt...

Nu kan jag tycka att det är synd om barnen både i Israel och i Palestina... de får betala priset för de vidriga individer som sitter i Knesset.

Ingen vettig kan heller stötta Hamas nine-eleven på Israel.
Citera
2023-10-08, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Pakistan som inte ens har kranvatten i deras hem har kärnvapen jo tjena 😂

Är du dum på riktigt eller förnekar du att Pakistan har kärnvapen?
Citera
2023-10-08, 12:38
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Som man bäddar får man ligga.
israel har ju inte direkt behandlat palestinierna väl , med hur de stänger av el och vatten i tid och otid och hur man konstant kör in bulldozers och kör ner palestiniernas hem och ockuperar mer land mm mm.

Sen när man ser hur dessa jävla råttor till palestinier skjuter barn och kvinnor borde kanske få den mest trötta och hjärndöda svennebanan att KANSKE kunna dra en parallell vad som ev kan hända här.

Sen kan man inte annat än tycka att det är enormt spännande av det som sker.
vilket ben ska nu usa/deep state stå på nu...?
för att förse på ukraina och israel med vapen samtidigt kommer inte ses mellan fingrarna på opposition hemma i usa ...
Citera
2023-10-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Det är ingen myt det är fakta, prova att läsa historia om du är kapabel. Vem fan vill sätta sin fot i Palestina. Nä jag sitter hellre i Tel Aviv med en kopp kaffe i handen och ser på hur irondom tar och skyddar det israeliska folket.

Allt har sin tid och rum och Tel Aviv står på tur.
Citera
2023-10-08, 12:39
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Börja med att åka hem och lämna det ockuperade Palestina och din fråga kan besvaras därefter.

De europeiska judarna har inget att hämta i Palestina.

Precis som muslimerna har inget att hämta i Sverige, eller i Europa överhuvudtaget. Ska dom förstöra för oss här ser jag inga problem med att Israel äger palestina och hindrar dom från att bli ett eget land.
Citera
2023-10-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Israel har tiilräckligt med biologiska ,kemiska och nukelära vapen för att döda samtliga muslimer på jorden flera ggr om. Skulle Israel hotas reelt kommer det att dö hundratals miljoner med muslimer, skulle Israels existens hotas kan de utplåna samtliga muslimska länder i hela mellanöstern och ha kvar hundratals kärnvapen till resten av de muslimska länderna. Och då har vi inte talat om alla bilogiska och kemiska vapen de har.

Israel har dessutom agenter i samtliga länder som skulle kunna utgöra ett hot mot Israel. Dessa agenter kan snabbt få tillgång till massförstörelsevapen och kommer inte att tveka attt utföra självmords bombningar med taktiska bärbara kärnvapen, biologiska vapen eller kemiska vapen.
var får du allting ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaså, vilka FN-lagar syftar du på?

I det här fallet är det ju Hamas som brutalt attackerat civila i Israel.

De europeiska judarna ockuperar ett annat folk i sitt land.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
1,4 miljoiner utgjorde Pied-Noir. Där har du en befolkning som redan talade franska med fransk medborgarskap. I vilka länder i Europa talar man hebreiska? Det finns ingen. Du hade antingen behövt radera israeliska judars kultur och assimilera in dom i en europeisk stat (lycka till) eller också ge en bit land åt dom där de får skapa ett nytt europeiskt Israel (lycka till). Ditt önskemål är inte realistiskt någonstans.

Ptja det problemet skulle jag överlåta till Engelsmännen eller Amerikanerna du vet äckel anglerna som inte gjort annat än ställa till med problem och jävelskap...

Så att ge judarna Cornwall i sydvästra England bör ju dessa vidriga angler kunna ge dem...
Citera
2023-10-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Naturligtvis är det svårt för dig att förstå med. Israelerna bor dock i en judisk stat, som främjar judiska intressen på ett ogenerat sätt och som håller judarna högre än andra folk. Nu menar jag inte att Israel är något himmelrike för judar, men det är rätt stor skillnad på Sverige där svenskar inte är värda ett smack och regimen inte ens vill erkänna att de existerar.

Jo det är säkert stor skillnad. Men jag fattar inte varför Israel ska envisas med att ockupera områden som inte tillhör till Israel?!? Kan de inte bara vara nöjda med det land de har? Den som gapar efter mycket… är ju risken då. Det borde ju vara enklare att medla fred om båda parter håller sig till sina resp. områden. Om Palestina ska acceptera Israel så måste ju Israel acceptera Palestina? Båda länderna är väl accepterade internationellt. Det gäller ju åt båda håll.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-10-08 kl. 12:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Var tog den berömda Iron Dome och Israels säkerhetstjänst vägen? Verkar som båda hade somnat in vilket vore konstigt när det har skrivits upp i alla år.

Iron dome gjorde väl sitt jobb, den kan inte fånga upp varenda missil när det kommer tusentals på en gång. Men att Israel inte hade någon aning om vad som var på gång eller deras brist på militär närvaro nära Gazaremsan, det kommer ju leda till massiv intern kritik och diskussioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Jag slutade läsa redan vid din första rad.

Att jämföra Israel med Gaza och Iran är som att jämföra en engelsk knekt på 1700talet mot en full utrustad amerikansk Navy Seal.

Israel jämnar hela mellanöstern till marken om dom blir tillräckligt pressade och vi får väl se hur detta urartar sig men Gaza är ju rökt nu.
Jag har inte jämfört Israel med Gaza eller Iran. Ingen av de två senare har något större stöd i världen men har överlevt sanktioner och embargon och det skulle Israel inte kunna gör för en dag.

Så många atombomber har inte Israel för att jämna mellanöstern med marken och det är ju då inte konstigt att Iran och Saudiarabien vill ha egna. Kanske judarna inte tror att det radioaktiva nedfallet biter på dom efter sina fälda bomber.

Jag håller med om att Gaza är "rökt" nu men det snabbar ju bara på Israels eget förfall om dom reagerar med reptilhjärnor.
Citera
Medlem
Palestinerna hade nog kunnit ha många sympatisörer i länder som sverige, men med tanke på hur araber beter sig i sverige, så blir det nog inte så mycket att räkna med, snarare tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in