2023-10-08, 08:50
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag får ta det igen då.
Melvin sitter anhållen för skyddande av brottsling, avseende grovt brott. Den brottsling han anses skydda är halvbrodern Fabbe.
Om Fabbe släpps så är är han inte längre tillräckligt misstänkt för grovt brott, för att hålla kvar Melvin.

Fabbe kan mycket väl vara fortsatt misstänkt/intressant. Men inte ens på sannolika skäl.

Om jag har fel, och Fabbe blir häktad, ja då blir Melvin kvar en natt till.

Dom är inte halvbröder. Dom har ingen gemensam förälder. Bara bonussyskon.
Citera
2023-10-08, 08:52
Medlem
Mohammed släppt ur häktet. Roligt med alla heilare som ligger och gråt-runkar igen.
Citera
2023-10-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Dom är inte halvbröder. Dom har ingen gemensam förälder. Bara bonussyskon.

Är fortfarande nyfis på de andra föräldrarna, de som inte heter lundell.
Fabbe lär ju ha nån farsa nånstans? Och Melle boy en morsa?
Citera
2023-10-08, 08:55
Medlem
Är inte från Alingsås känner inte killen eller hans pappa men era jävla internetdrängar som sitter och lägger skit på killens Pappa. Har kollat intervju med hans Pappa och det är en skärrad far som antagligen förlorat sin son och är i riktig chocktillstånd. Stäng era munnar och visa fadern respekt och hoppas innerligt att killen kommer tillbaka till sin pappa snart. Oavsett vad han gjort förtjänar han inte att försvinna han är 15år. Så alla ni drängar här på internet håll käften
Citera
2023-10-08, 09:20
Medlem
Vi kommer troligen få reda på en del idag kl 12 och där kommer säkerligen åklagaren att redogöra även för de som är släppta.

Bara för att man är släppt så betyder det INTE att man är avförd ifrån utredningen

Man blir rädd för samhällets utveckling när man ser hur en del skriver här

De verkar knappt ha gått ur grundskolan med tanke på deras intelligensnivå
Citera
2023-10-08, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzyjiggle
Givetvis, men man kan vän visa att man är sårbar för det?
Han kanske hade fokus på annat än att bete sig som folk kräver att en pappa i kris ska göra. Vi får skriva ihop en manual så andra som hamnar i samma sits inte gör fel!
Citera
2023-10-08, 09:23
Medlem
Tänkte förresten på detta med söket vid klosterbron, de lär ha hittat en hel del olika saker där i vattnet med tanke på vilka typer som brukar hänga i området

Det skulle inte förvåna mig om de hittar bevismaterial som de kan koppla till andra utredningar
Citera
2023-10-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Det är nu en trådsanning när både du och andra benämner honom som missbrukare. Känns inte ok att skapa sådana rykten.
Pappan syns ibland ihop med folk med missbruksproblem på stan. Tror ryktet kommer därifrån. Klientelet som inte jobbat på länge, som är konstant påverkade och umgås med andra lite trasiga själar.
Citera
2023-10-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Vi kommer troligen få reda på en del idag kl 12 och där kommer säkerligen åklagaren att redogöra även för de som är släppta.

Bara för att man är släppt så betyder det INTE att man är avförd ifrån utredningen

Man blir rädd för samhällets utveckling när man ser hur en del skriver här

De verkar knappt ha gått ur grundskolan med tanke på deras intelligensnivå

Om dom inte anses kunna förstöra bevis då…
Citera
2023-10-08, 09:39
Medlem
Flygförbud över Alingsås pga polisens drönare.
Citera
2023-10-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
(FB) 15-årige Henrik försvunnen i Alingsås (2023-10-02) – misstänkt människorov, tre frihetsberövade
Läser du bak i tråden är jag inte den enda som anser att han har missbruksutseende och i mitt fall, handlar det om varför han uppträder lite annorlunda.

Andra som känner till honom på något vis, har tydligen kännedom om att det stämmer. Bestämde mig för att läsa igenom från början för att se om något kring pappan skulle dyka upp och det fanns med från första början.

Du kanske anser att det är förtal, men det är hans utseende. Missbruk sätter sig på kroppen och hjärnan och det är inte så fult som du vill göra det gällande, att ha haft problem i sitt liv. Däremot är det inte skäl att folk ska insinuera att det gör någon till potentiell barnamördare.
Det är en sak att tycka han ser ut som en missbrukare, men att göra det till en form av sanning är förtal. Där är en indirekt insinuation om att pappan skulle vara olämplig om han är en påstådd missbrukare.
Tycker nog ni alla ska droppa spåret på pappan.
Citera
2023-10-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Pappan syns ibland ihop med folk med missbruksproblem på stan. Tror ryktet kommer därifrån. Klientelet som inte jobbat på länge, som är konstant påverkade och umgås med andra lite trasiga själar.
Tack för klargörande av att han har viss historia.

Nej, min mening är inte vad jag hört eller läst utan vad jag såg i klippet nämligen en man med bakgrund i missbruk och då antagligen alkoholism med kanske visst blandmissbruk, kämpa för att hålla sig samman och inte bryta ihop. Inte någon som är suspekt för att sonen försvunnit. Leendet är vanligt bland missbrukare när något självklart smärtsamt uttrycks med distans. Jag ser en alkoholist i hans minspel, andra människor läser in något helt annat.

Att vara missbrukare innebär inte att någon måste vara en särskilt dålig sort. Men det ger skador och precis som trauman eller andra avvikelser i hjärnan pga annorlunda aktivitet så kan individen uppträda annorlunda än vad människor förväntar sig.

Jag ser inte en skum pappa som skrattar och är glad åt att sonen är borta utan en pappa med missbrukshistorik som kämpar för att inte bryta samman totalt och släppa fram hejdlös gråt.

Förövrigt befann jag mig som ung i missbruksmiljöer och drack på ett ohälsosamt vis så nej, jag har verkligen inte skäl att "förtala" honom. Han kanske inte har klarat av sin föräldraroll och livet i stort men det är ju också vad det verkar som en familj som har haft det väldigt tufft. Det behöver inte betyda att man är skyldig till det allra värsta, om eller när det allra värsta händer.

Min poäng var enbart att man inte ska döma någon så snabbt efter utseendet som skurken. Det yttre säger inte allt om en människa. Och allt jag ser tills motsatsen är bevisad, är en pappa som mår väldigt dåligt, är förtvivlad och antagligen väldigt ensam i sin skräck och oro rörande sin son och vart han kan ha tagit vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in