2023-10-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Som jag sa du verkar vettig.

Det här skrämmer mig https://www.tiktok.com/@henrik1242/video/7282924477049097505

Hans videor verkar vara väldigt märkliga. Nu har inte jag Tiktok, men bilderna på videofilmerna ser ju speciella ut. Vad gör/säger han i filmerna? Vad ger de för budskap?
Citera
2023-10-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Hört talas om försvarsmekanism?

Givetvis, men man kan vän visa att man är sårbar för det?
Citera
2023-10-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Fabbe ska väl häktas idag. Mest troligt är att han släpps.
Eftersom Melvin är anhållen för skyddande (av Fabbe) och ingen brottsling längre finns, så släpps även han.

”Vaddå ingen brottsling längre finns?”
Omg snälla, första gången du hör någon släpps ur häkte?
Hur många gånger släpps misstänkta för att sen anhållas igen vid ett senare tillfälle? Jo de har gjort något emot Henke 100%
Citera
2023-10-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzyjiggle
Givetvis, men man kan vän visa att man är sårbar för det?

Absolut, men alla har olika svårt med det. Vid sjöns eller tycker det visar på svaghet och ex har sorry med det osv.. väldigt tråkigt allt dehär..
Citera
2023-10-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vem är den fjärde personen då? En släpptes igår, är det den du menar. Nja, fram med mer detaljer om du ska verka trovärdig.

Den mest troliga fjärde personen är ju tjejen Steph, för det är henne som indicierna kretsar kring.
Bakgrunden till anhållandet är väl deras trafik på sociala medier.
De ha pratat skit om BO, och därför har polisen haffat dem. I hopp om att hitta något mer så dammsuger polisen platser de kan tänkas ha varit på.
Att man hittar ”fynd” ute under broar är väl självklart. Men finns nån koppling?
Nja…av polisens uttalande verkar man inte alltför hoppfull.
För att fortsätta hålla Fabbe så måste polisen hitta nåt avgörande.
Citera
2023-10-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Det finns inga uppgifter. Jag konstaterar det bara eftersom han utan tvekan ser ut som åtminstone alkoholist och inte som någon som mördat sin son iallafall.

Ja, som i att det är därför hans minspel är lite annorlunda och sätt att tala, även om jag vill hävda att det handlar om att han är på gränsen till ett sammanbrott.

Kanske har jag fel men jag hoppas verkligen att det är ni andra som har det.
Det är nu en trådsanning när både du och andra benämner honom som missbrukare. Känns inte ok att skapa sådana rykten.
Citera
2023-10-08, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
”Vaddå ingen brottsling längre finns?”
Omg snälla, första gången du hör någon släpps ur häkte?
Hur många gånger släpps misstänkta för att sen anhållas igen vid ett senare tillfälle? Jo de har gjort något emot Henke 100%

Jag får ta det igen då.
Melvin sitter anhållen för skyddande av brottsling, avseende grovt brott. Den brottsling han anses skydda är halvbrodern Fabbe.
Om Fabbe släpps så är är han inte längre tillräckligt misstänkt för grovt brott, för att hålla kvar Melvin.

Fabbe kan mycket väl vara fortsatt misstänkt/intressant. Men inte ens på sannolika skäl.

Om jag har fel, och Fabbe blir häktad, ja då blir Melvin kvar en natt till.
Citera
2023-10-08, 08:33
Medlem
DontWantWars avatar
Vi kan nog vara helt jävla säkra på att BO är död dessvärre.
Citera
2023-10-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Det är nu en trådsanning när både du och andra benämner honom som missbrukare. Känns inte ok att skapa sådana rykten.
Nej men att skapa rykten på grunder av ett typiskt missbruksutseende som eventuell barnamördare/skummis när ens son är försvunnen, det är okej? Det tycker inte jag

Han ser ut som en missbrukare eller något som varit i missbruk och som är väldigt påfrestad, orolig och på väg att krascha. Inte som någon som "döljer" saker utan som någon som kämpar för att hålla ihop.

Du bör fundera på vad du själv opponerar dig emot istället. Det är lite värre att påstå att någon inte är normal med åsikter om att de då handlar om inblandning, underförstått, än att säga att det som är annorlunda handlar om missbruk.
Citera
2023-10-08, 08:42
Medlem
Någon som vet om MGM hade tillgång till transportmedel. Typ EPA-traktor eller liknande?
Citera
2023-10-08, 08:43
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiaa
Jo visst, men jag talar om slutet, inte i början för då grinar han, utan se på slutet, vet att människor bryter ihop men något säger mig att något är fel här, bara när han svarar, nej till frågan börjarn om något, och sedan att han var ute med en vän och fika osv, analysera detta djupt så är det något som är fel helt enkelt.

Du kan analysera dig djupt ner i analen din satans idiot! Gå en kurs i beteendevetenskap för fan.
Citera
2023-10-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liselottis
Det har något med en gård att göra med flera uthus som bildar en innergård. Färrist. Doft av ko alt häst. Är i ett mörkt utrymmme ett ljussken syns uppåt, ser som något galler. Ni tror väl jag är galen, men detta var vad som kom till mig idag. Är inget jag pratar öppet om... Att jag får dessa "syner"... Men vill att de som letar ska få en känsla av var de ska leta eller att det hör ihop med det här stället.
Om nu du har en sån stark syn så kanske du borde ta kontakt med polisen och delge dom detta?
Låta de avgöra om det är en bra eller dåligt tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in