2023-10-08, 05:32
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Polis-anställd.

Jajamän. Det borde ju vara tämligen enkelt att plocka fram information då.

Eller ljög du lite där?

Det funkar inte riktigt så, jag jobbar inom IGV, och har inget med denna utredning att göra. Vi kan inte göra slagningar i våra register hur som helst.
Citera
2023-10-08, 05:44
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiaa
Såg hans Far i nyheterna, illa han skrattar på slutet, någon är lurt här, men åter varför är det ingen som tänker tanken, kan Far veta något, eller kan Far vara sökt av andra?

Ja varför ler han?
Citera
2023-10-08, 05:47
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Jo visst, men jag talar om slutet, inte i början för då grinar han, utan se på slutet, vet att människor bryter ihop men något säger mig att något är fel här, bara när han svarar, nej till frågan börjarn om något, och sedan att han var ute med en vän och fika osv, analysera detta djupt så är det något som är fel helt enkelt.
Han svarar väldigt "distinkt" på frågan ,vart han var? Why?
Citera
2023-10-08, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Han svarar väldigt "distinkt" på frågan ,vart han var? Why?
Det är en polisutredning. Den han träffade har givetvis förhöras också och bekräftat pappans historia. Annars hade såklart polisen sett honom som mer suspekt.

Jag tror att han är under stark stress pga att sonen är borta och det cirkulerar kring det han uppgett monotont för honom.

Då är den andra intervjun värre. Det låter som om allt går väldigt långsamt som om han inte sovit en blund på flera dagar och har svårt att erinra sig något alls.
Citera
2023-10-08, 06:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Polis-anställd.

Jajamän. Det borde ju vara tämligen enkelt att plocka fram information då.

Eller ljög du lite där?
En anställd för polisen, får inte slå i registren för nöjes skull.
Citera
2023-10-08, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Såg att den anhållne plastpappan till F*bian, har ett bolag med lokal här:

https://www.bolagsfakta.se/790807LYEY00001-LUNDELLS_ALLSERVICE

Kanske är läge för de som kan att leta efter Henrik i närheten av Ravinvägen 29.

Det är deras gamla adress. Villan såldes 2022 samtidigt som de flyttade till nya adressen. Kanske man däremot borde leta där borta om barnen är bekväma med området kanske de har sökt sig dit ?
Citera
2023-10-08, 07:43
Medlem
Citat:
Jo visst, men jag talar om slutet, inte i början för då grinar han, utan se på slutet, vet att människor bryter ihop men något säger mig att något är fel här, bara när han svarar, nej till frågan börjarn om något, och sedan att han var ute med en vän och fika osv, analysera detta djupt så är det något som är fel helt enkelt.

Men lägg av.
Han är knäckt och dina överanalyser behövs inte.
Citera
2023-10-08, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaTymLess
Mohamed blev släppt från Borås häkte tidigare idag. Dom som sitter anhållna är Fabbe (människorov) och hans bonusbror (skyddande av brottsling). Och ja, jag är 100% säker, inte 99% utan 100% peace out.

Varför blandar du in häktet i allt detta? Personerna har varit anhållna och inte häktet. Vad får dig att tro de har varit på häktet i Borås ?
Citera
2023-10-08, 07:52
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Varför blandar du in häktet i allt detta? Personerna har varit anhållna och inte häktet. Vad får dig att tro de har varit på häktet i Borås ?

Anhållna kan placeras på häkte av olika anledningar. Det behöver inte betyda att de är häktade.
Citera
2023-10-08, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja. Han är missbrukare. Jag ser det mer som om hans missbruk är skälet till att han försvann och även inte larmade.

Jag själv har lett vid fel tillfällen många gånger i mitt liv och vet andra som gjort och gör det när det är mer allvarligt. Nervösa leenden. Självgoda leenden. Elaka leenden. Sorgsna leenden. Glada leenden.

Det finns många sätt att le på och även precis innan någon är nära ett sammanbrott eller när de avfyrar ett konstaterande leende om hur något bara är.
Var kommer uppgifterna om att han ska vara missbrukare ifrån?
Citera
2023-10-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaTymLess
Mohamed blev släppt från Borås häkte tidigare idag. Dom som sitter anhållna är Fabbe (människorov) och hans bonusbror (skyddande av brottsling). Och ja, jag är 100% säker, inte 99% utan 100% peace out.

Fabbe ska väl häktas idag. Mest troligt är att han släpps.
Eftersom Melvin är anhållen för skyddande (av Fabbe) och ingen brottsling längre finns, så släpps även han.
Citera
2023-10-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzyjiggle
Jag tittade också på intervjun med pappan och tycker hans reaktioner, kroppsspråk, mimik är väldigt speciellt trots att han är missbrukare. Vilken förälder som har sin son försvunnen skulle stå och le, nästan skratta framför kameran? Märkligt beteende...

Hört talas om försvarsmekanism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in