2023-10-07, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du fortsätter alltså att bemöta fakta med dina egna förvirrade tankar. Om du hade bemödat dig med att ta till dig fakta hade du kanske lärt dig någonting. T.ex. som att Christians United for Israel (CUFI) har över 10 miljoner medlemmar över hela USA som betalar pengar varje månad.

Och de vanliga reaktionen från en idiot, "håll tyst", när de inte klarar av att bemöta argument.

10 miljoner medlemmar, inga restriktioner om att Judar kan vara medlemmar i den organisationen.
Många är förmodligen äldre och ovetandes av sionismen, global Judendom och i högsta förmodan ignoranta Kristna.
Dåligt argument överlag.
Senast redigerad av SegPanda 2023-10-07 kl. 23:31.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om detta här stämmer så kommer muslimerna inte att ge sig utan strid iaf. Kommer ju att bli en riktig showdown detta alltså.

" This is just the beginning": Hamas spokesman Hussam Badran said that the terrorist group's current offensive is in its initial stages.
According to him, the Al-Aqsa Flood operation took place after careful preparation aimed at catching Israel off guard.
Badran said that this battle is different from all previous stages of the conflict and called on Arab mediators to convey to Israel the demand to "leave our occupied lands".

https://t.me/Donbas_Operativniy/58207

Hamas väntar..

Det är vad jag tror. De vet att en reaktion skall komma, och positionerar sig för det. Dvs bakhåll i trånga gator etc.., inte på en öppen plats. Göra det kostbart för IDF (o kanske flera kidnappningar ?). Man anar varifrån IDF kommer..

Det kommer inte att bli lätt för Israel, och många stenkastande palestinska tonåringar kommer att bli skjutna !
Citera
Medlem
Hamas stora krigsplan mot Israel slutar sin första dag med att Israel stänger av strömmen och går in i Gaza. Imorgon kommer flera lägenhetshus vara jämnde med marken, hundratals hamaskrigare döda och stora delar av Gaza under israelisk kontroll.
Citera
2023-10-07, 23:29
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du fortsätter alltså att bemöta fakta med dina egna förvirrade tankar. Om du hade bemödat dig med att ta till dig fakta hade du kanske lärt dig någonting. T.ex. som att Christians United for Israel (CUFI) har över 10 miljoner medlemmar över hela USA som betalar pengar varje månad.

Och de vanliga reaktionen från en idiot, "håll tyst", när de inte klarar av att bemöta argument.

Sa jag att stödet var obefintligt? Nej, då menade jag inte det heller.
Att kristna fanatiker stödjer Israel är enbart andligt och religiöst, på samma sätt som de ultra-ortodoxa judarna inte stödjer Israel eftersom Messiah inte kommit till världen ännu. Helt ointressant.

Nu pratar vi om kalla siffror, och att amerikaner i gemen (förutom dina 10 miljoner kristna missionärer som riskerar bli bespottade på Västbanken) är totalt likgiltiga och inte bryr sig om konflikten i ett land de inte ens kan placera på en karta.
Citera
2023-10-07, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Muslimer och de flesta araber avskyr Israel och judar, det behövs ingen false flag för att döda. Tror du Israel planlagt 5000 raketattacker från väldigt många områden runt omkring Israel?

Foliehattarna hittar på vadsomhelst, och ALLT är en false flag enligt dom. Det är en sjukdom det är jag övertygad om, en paranoid psykos av något slag.
Citera
2023-10-07, 23:30
Medlem
ursprungsindians avatar
Synd med krig tycker jag
Citera
2023-10-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hamas väntar..

Det är vad jag tror. De vet att en reaktion skall komma, och positionerar sig för det. Dvs bakhåll i trånga gator etc.., inte på en öppen plats. Göra det kostbart för IDF (o kanske flera kidnappningar ?). Man anar varifrån IDF kommer..

Det kommer inte att bli lätt för Israel, och många stenkastande palestinska tonåringar kommer att bli skjutna !

Skicka in raketer på allt och alla?
Citera
2023-10-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ryssarna har också kärnvapen och skulle det bli en regelrätt konflikt mellan tex Syrien och Iran vs Israel och Israel får för sig att trycka på knappen så är det inte omöjligt att Putin gör detsamma och då är det potentiellt sett adjöss Israel och vi har WW3 på halsen.

Putin lär knappast lämna sina två största allierade i Mellanöstern i sticket.

Det här är för bra organiserat och med lite för bra timing för att inte fler aktörer än bara Hamas är inblandade, speciellt inte med tanke på att de dels har skjutit drönare mot stridsfordon sant förmodligen betydligt tyngre och bättre raketer än vad Hamas rimligen borde ha tillgång till.

Ryssarna, syriena och iranierna sitter dock på betydligt bättre grejer.

Lägg därtill att under det iranska parlamentets sammanträde idag så skanderade man "Död åt Israel".

Fattas bara att Kina gör en blixtattack mot Taiwan nu så är bollen i rullning och hur ska Jewsa agera eller prioritera då: Ukraina ? Israel ? Taiwan ? Det kommer i ett sådant läge att bli jävligt stökigt minsann och nu när NATO dessutom skeppat så mycket krigsmateriel till Ukraina 🙂

Putin kan inte kärnvapenbomba israel. Israel skulle svara med att jämna moskva med marken och sedan har vi precis som du säger global härdsmälta. Jag är övertygad om att en reguljär attack av syrien mot golanhöjderna skulle mötas med kärnvapen från israel, och jag tror inte ryssland hade lyft en finger åt det eftersom Putin gillar att leva. Och jag tror ändå att Bashar Al-Assad är rätt trött på krig och inte bryr sig tillräckligt om golanhöjderna för att utsätta sig för det här.
Citera
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Oavsett om man är pro-israel eller pro-palestina så undrar jag, finns det videor som denna, där man ser israeliter spotta på en våldtagen och torterad kvinna? Eller är det bara araber som håller på så? och varför gör dem det?

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1710626447658762426

Videon har publicerats innan här och det är en tysk/judisk kvinna som blev bortförd av ett par jublande araber som nu visas upp för befolkningen i Palestina där vuxna män spottar på henne när hon är död.
Ingen som hyllar dessa djur kan någonsin kalla sig civiliserad människa. Envar som idag hyllar Hamas bör avsäga sig sitt medborgarskap, stänga av vatten och el, klä av sig naken och sova utomhus inatt, helt i linje med sin omänskliga natur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Kristna druzer är på väg i stridsvagnar till Gaza just nu käre "dumsvensk" hur ser du på det?
Vad fan är kristna druzer? Sitter du här och hittar på?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ja, om du inte är på israels sida, då är du antisemit. Det är korkat för dig som är antisemit, det förstår jag ju. Men sant är sant, och en antisemit är en antisemit även om den säger att den inte är det.

Jaha ja, där ser man. Lite som när gud sa ”den som inte är med mig är emot mig”.
Citera
2023-10-07, 23:32
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Kristna druzer är på väg i stridsvagnar till Gaza just nu käre "dumsvensk" hur ser du på det?
Men dom har ju inte en seriös styrka att göra någon rejäl skada?
Jag ser på detta som ett rop på hjälp eller ja jag vet inte men Hamas fortsätter med huvudlösa operationer som aldrig kan ge någon frukt. Och gör att fler palestinier lider och dör.
Men världen blundar för situationen så jag ska inte säga för mycket om vad Hamas har för anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in