Citat:
Ursprungligen postat av
blamage
Du verkar inte vara med i matchen. Araber, som Hamas och Hizbollah förenas genom islam, precis som judar genom judendom. Även om de är sunni eller shia. Det blir då lätt för länder som SA och Iran att enas mot Israel, som alltid varit dess fiende.
Vad gäller Amerika oh Europa så verkar de vara omsprungna av både Ryssland och Kina, tekniskt och militärt. Men du får leva vidare i din lilla bubbla tills verkligheten kommer ikapp dig. FJB btw.
Du är uppenbarligen inte vid dina sinnes fulla bruk, men jag ska ändå ta mig tiden att förklara för dig: Amerikas och Europas militära teknologi överstiger VIDA de andra länderna på jordklotet. Bara Amerikas militär/försvarsbudget överstiger resten av världens TILLSAMMANS inklusive de Allerhed usa har exempelvis Europa, nato, osv.
Det ända ryssarna har är deras vidriga kärnvapen. Dom kan inte ens slå ut en bonde armé från Ukraina.
Om du tror att väst-makterna låter Israel stå ensamt så tror du fel!
Läs på om jom kippur kriget.
Nu bjuder jag dig godnatt du vilsna yngling. Hoppas du skall lära dig något vettigt. Tipset är börja studera historia. Du har my let att lära!