2023-10-07, 22:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Jag såg filmen när hon kördes runt. Är hon tyska?
Vad säger du? Finns ju tatueringar på båda benen iaf så det talar väl för det.

Kängorna ser också ut att stämma. Så det ser ut som att en tysk ung kvinnlig turist blev torterad till döds där.

https://x.com/BrennpunktUA/status/1710755526169047239
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-10-07 kl. 22:56.
Citera
2023-10-07, 22:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Då va det slut för Gaza och Hamas lilla powertrip. Det här kommer inte sluta bra för Palestina. Hela världen (förutom IQ-befriade araber, vänsterextremister och nazister) har Israels rygg denna gången. Det är fritt fram för Israel att bomba Gaza sönder och samman och ingen i omvärlden kommer lyfta ett finger. Förhoppningsvis innebär det här ett slut på konflikten.

En autistisk reaktion. Mörda massa kvinnor och barn och få slut på konflikten?
Stödet för Israel är rekordlågt även i USA, eftersom amerikaner skiter fullständigt i Israel och deras jävla bravader i Mellanöstern. Antisemitismen är rekordhög i USA, det kommer knappast gynna dem genom massmord på oskyldiga palestinier. Herregud, tänk för en gångs skull.
Citera
2023-10-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Stödet för Israel är rekordlågt även i USA, eftersom amerikaner skiter fullständigt i Israel och deras jävla bravader i Mellanöstern. Antisemitismen är rekordhög i USA, det kommer knappast gynna dem genom massmord på oskyldiga palestinier. Herregud, tänk för en gångs skull.

Araber våldtar och mördar kvinnor och barn. Bra där!
Citera
2023-10-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Det verkar som att det går bra för "Palestina" , massa bilder mm sprids på b.la tiktok där Palestina anfaller ganska hårt
Tydligen var Israel helt oförberedda på attackerna,
och tvekar väl nu att gå in med full kraft med tanke
på gisslansituationen. När Israel väl har mobiliserat
för en motattack lär de mosa Hamas krigsmakt
på några dagar. Israels vapenarsenal och soldatmaterial
är på alla punkter totalt överlägsen palestiniernas.
Det är ofattbart att Hamas ger sig på något så själv-
destruktivt som att utmana judarnas enorma krigs-
makt med sin primitiva arsenal. Antagligen hoppas de på fullskalig uppbackning från Iran.
Citera
2023-10-07, 22:56
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Och ändå bor det långt fler judar i USA än i deras heliga land Israel. Hur kan det komma sig tro?

Njae. Det bor nästan lika många judar i USA som i Israel och på Västbanken. Inte "långt fler".

USA: 7 300 000
Israel: 7 100 000
Västbanken: 450 000
Citera
2023-10-07, 22:56
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Många kommer dö dock.

De vill inte hit de vill ha sitt land tillbaka. Så fort väst slutar stödja Israel så försvinner ju en stor anledning för dem att fly hit.

vet du. jag ska vara helt öppen här. Jag har tidigare resonerat att en tvåstatslösning borde varit det bästa och att det finns både krigsivrare och folk som vill ha fred på båda sidorna av den här konflikten och jag har inte varit blind för att övervåld använts av Israel också pga ett kulturellt hat.

Men allt det där är ingenting jag tänker på idag. Mina sympatier för det Palestinska folket på gatan är helt borta. Jag bryr mig faktiskt inte om att många av dem kommer att dö för faktum är att Hamas är framröstade som deras alternativ. De bilder jag ser på gatorna från då de släpar nakna kvinnolik och hur ALLA beter sig gör att min emotionella koppling till dem försvinner helt. Det är inte Hamas. Det är palestinierna på Gaza. Hade de bara haft våldskapitalet som Israel har hade alla judar varit väldigt döda sedan länge. Det är inte för att de är snällare som färre Israeler än Palestinier dött. Det är för att de inte kunnat projicera våld.

Problemet är att i princip ingen i hela det palestinska samhället tar avstånd från Hamas.
I Israel så finns det ändå en relativt stor del av befolkningen som ser med avsky på mord oavsett om det är en Israelisk soldat som begått mordet på en palestinier. På den palestinska sidan brister hela gatan ut i lovsång och jubelkör.

I Israel så finns det en stor grupp med människor som ser fred och samexistens som en framtid. Det där ravet som var i öknen var visst någon form av freds-rave ironiskt nog.

Ingenting av detta finns hos Palestinierna. Ingen Palestiner i Gaza säger ifrån. De hejar på.

Där kommer självansvaret för sin egen situation in. Jämnar man Gaza med marken så dör många av dessa jublande palestinier, och många blir flyktingar i ett läger i den Egyptiska öknen.

Men sedan idag så känner jag bara så här: I could not care less
Dels på grund av hur Hamas tog striden och dels på grund av det civila palestinska samhällets reaktioner.
Citera
2023-10-07, 22:57
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Det är skrattretande att du tror det. Hizbollah är en liten sketen arabsekt som varken kina eller Iran är berörda att offra något inhemskt blod för. Å absolutister Ryssland. Du är krigshetsare ser jag. Men använd den där gelekulan mellan axlarna och fatta att väst är oövervinnerligt och dess motståndare suktar efter små framgångar som kan ge vatten på deras kvarn. Men faktum kvarstår Amerika och Europa dikterar villkoren för världen och alla andra för ta mössan i vacker hand
Du verkar inte vara med i matchen. Araber, som Hamas och Hizbollah förenas genom islam, precis som judar genom judendom. Även om de är sunni eller shia. Det blir då lätt för länder som SA och Iran att enas mot Israel, som alltid varit dess fiende.

Vad gäller Amerika oh Europa så verkar de vara omsprungna av både Ryssland och Kina, tekniskt och militärt. Men du får leva vidare i din lilla bubbla tills verkligheten kommer ikapp dig. FJB btw.
Citera
2023-10-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Om man ser hur läget var bara 2 tusen år tillbaka så hade då ingen Europé satt sin fot på den Amerikanska kontinenten. Ska alla som flyttat till Amerika de senaste 2000 åren lämna Amerika så att indianerna kan få tillbaka sin kontinent?

Om indianerna lyckas förena sig o göra så pass mycket väsen av att få tillbaka kontinenten så har dom moralisk rätt till det.

Nu bor urbefolknnngen där tillsammans med ”nyanlända” idag amerikaner, så ja, då borde judarna utan tjafs dela området som idag kallas Israel o heter Palestina, dela det med araberna som även dom var där för tusentals år sedan, alla tillsammans med fenicier, tunisier, sedermera romare mfl mfl.

Judarna lämnade Palestina, en process av tusentals år medan många araber stannade kvar, palestinier.

Judarna ville vips pga nazi förföljelserna, förintelsen och kriget ha området o judelobbyn i Washington sa via FN OK o körde bort araberna till ”tillfälliga” läger på Gasa o Västbanken.

FN o resten av världen sket i araberna o lägren blev till slum till städer, byggda av kartonger o gamla bildörrar.

När palestinierna får nog o börjar bråka så bombar judarna dom emellanåt o pga markbristen så skickar dom ut ortodoxa bosättare för att inta byar och konfiskera arabernas boenden, o kör ut dom på gatan UTAN ersättning.

Istället får araberna anställning för att renovera upp skiten medan lönerna ligger på 30%, inga försäkringar, pensioner etc tillkommer… Araberna tältar utanför arbetsplatsen dvs deras fd hem, för att barnen inte ska svälta, något som judarna utnyttjar.

Tro fan att Hamas kör en välförtjänt drive idag! Hoppas många ortodoxa bosättare rättmätigt mördas o våldtas!

Därefter hoppas jag att Bibi sätter in kavalleriet o bombar tillbaks sandnegrerna till stenåldern!
Senast redigerad av TurboGarbo 2023-10-07 kl. 23:03.
Citera
2023-10-07, 22:58
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tydligen var Israel helt oförberedda på attackerna,
och tvekar väl nu att gå in med full kraft med tanke
på gisslansituationen. När Israel väl har mobiliserat
för en motattack lär de mosa Hamas krigsmakt
på några dagar. Israels vapenarsenal och soldatmaterial
är på alla punkter totalt överlägsen palestiniernas.
Det är ofattbart att Hamas ger sig på något så själv-
destruktivt som att utmana judarnas enorma krigs-
makt med sin primitiva arsenal. Antagligen hoppas de på fullskalig uppbackning från Iran.

Japp, så är det. Hamas har gisslan som säkerhet att köpslå med för att inte bli totalt annihilerade.
Citera
2023-10-07, 22:59
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:

I denna konflikt har Israel hela västvärldens sympati precis som jag sa. Vad nån opinionsundersökning visade för flera år sen spelar väl fan ingen roll. Vilken av de tre kategorierna jag nämnde tillhör du?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vad säger du? Finns ju tatueringar på båda benen iaf så det talar väl för det.

Kängorna ser också ut att stämma. Så det ser ut som att en tysk ung kvinnlig turist blev torterad till döds där.

https://x.com/BrennpunktUA/status/1710755526169047239

Kommentarerna talar för det också.
Citera
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Det har inget med saken att göra. Faktum är att Israel aldrig haft detta låga stöd någonsin.
Folk skiter i Israel, så är det bara. Amerikaner framför allt är trötta på att vara stödhjul åt en krigsvurmande nation i Mellanöstern som mjölkar dem på pengar, samtidigt som de trakasserar amerikanska kristna turister. Israel har ett rekordlågt stöd i USA just nu, endast Ukraina har mindre stöd.
De flesta civiliserade länder har fördömt Hamas, så dina fantasier kan du hålla för dig själv eller sprida till dina kamrater på särskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in