2023-10-07, 22:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Nej, det är pga västs respons på Putins agerande. Så, indirekt kanske, men det hade gått att undvika.

Genom att Ryssland höll sig på sin sida gränsen ja. Lägg ansvaret där det hör hemmma.
Citera
2023-10-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Har du bevis för dina påståenden om azovnasiter som beskjutit folket i östra Ukraina under 8 år?
Här har du en beskrivning av konflikten. Ryska separatister startade det hela genom att ta över regeringsbyggnader och sedan attackerade Ukraina. Ryssland gick in och stöttade och sedan dess var det pågående strider, där Azovnazisterna var nyckelaktörer på Ukrainska sidan.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_in_Donbas_(2014%E2%80%932022)

Invasionen kom inte ur tomma intet. Det trodde jag alla visste. Båda länderna har lika stor del i stridigheterna som föregick invasionen. Det bästa vore att östra regionerna hade fått gå över till Ryssland, eller blivit självständiga, då hade många liv sparats. Det var ändå 60% som ville det.

”A national survey held in March–April 2014 found that 31% of respondents in the Donbas wanted the region to separate from Ukraine, while 58% wanted autonomy within Ukraine.”

Varför inte låta folket få som de vill istället för att hamna i situationen som är nu?
Citera
2023-10-07, 22:41
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Här har du en beskrivning av konflikten. Ryska separatister startade det hela genom att ta över regeringsbyggnader och sedan attackerade Ukraina. Ryssland gick in och stöttade och sedan dess var det pågående strider, där Azovnazisterna var nyckelaktörer på Ukrainska sidan.

Invasionen kom inte ur tomma intet. Det trodde jag alla visste. Båda länderna har lika stor del i stridigheterna som föregick invasionen. Det bästa vore att östra regionerna hade fått gå över till Ryssland, eller blivit självständiga, då hade många liv sparats. Det var ändå 60% som ville det.

”A national survey held in March–April 2014 found that 31% of respondents in the Donbas wanted the region to separate from Ukraine, while 58% wanted autonomy within Ukraine.”

Varför inte låta folket få som de vill istället för att hamna i situationen som är nu?
Du är inte klok. Det finns en enda anfallare. Punkt.
Citera
2023-10-07, 22:43
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Det roliga är att jag inte är ryss och inte ens sympatiserar med Ryssland. Mitt problem är dock alla jävla idioter som går all-in på det lika äckliga landet Ukraina med sin köpta korrupta ledare. Vi måste sluta förstöra vår ekonomi för detta lilla skitland. De har inget i vare sig NATO eller EU att göra. Putin kan lika gärna införliva hela skitlandet med Ryssland så håller vi åtminstone korruptionen från oss. Fatta, Ukraina är ett pissland!

Om nu Ukraina är ett ”korrupt litet skitland” - varför har ditt RyZZland inte lyckats besegra det? RyZZland visar inga som helst operativa initiativ på marken, har inget luftherravälde och svarta havs flottan flyr nu till Georgien!?

Förklara tack!
Citera
2023-10-07, 22:46
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Så kan man nog uttrycka det, bara man skruvar tillräckligt mycket på sanningen.-

Som jag har förstått situationen så handlar det inte om en diaskoras befrielsekamp utan detta är en täckmantel för ett ryskt proxykrig -ett folkrätsstridigt angreppskrig ungefär som Polen 1939.
Citera
2023-10-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du verkar ha grav kortslutning mellan dina två hjärnceller. Sverige är inte med i NATO, som är den part som skulle blanda sig i, om någon utöver Ukraina.

Jag vet att du inte är beredd att ansluta. Varenda ryssråtta här inne skulle aldrig våga lämna datorn. Ni skulle bli dödade av era egna spärrtrupper innan ni hann sjunga klart ryzka nationalsången.
Du är inte beredd att ansluta, men du ser gärna att andra ska gå i krig? Du tror att Sverige kommer undan i ett världskrig? Du vill inte att Sverige ska gå med i Nato?

Jag är inte på Rysslands sida, jag ser bara till Sveriges bästa. Och jag leker inte låtsaslekar, jag ser verkligheten där Ukraina inte har en chans.

Du kallar mig för råtta men det är du som sitter vid datorn och vill att andra ska riskera sina liv? Vad fan är du för low-life?

Så jag frågar igen: eftersom Ukraina är helt körda i dagsläget och Nato inte kommer gå in med trupper, vilka alternativ har Ukraina?
Citera
2023-10-07, 22:47
Medlem
Citat:
Vad är alternativet då? Att väst ger sig in med trupper?
Det kanske vore det bästa och bara göra slut på eländet. Ryssarna påstår ju att dom krigar mot nato, så det är väl lika bra att dom får göra det på riktigt.
Citera
2023-10-07, 22:49
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det du rabblar här är de första punkterna i Kremls desinformations-playbook. De flesta ryska propagandister som delar sin desinformation på nätet brukar försöka skapa dimridåer genom att vara lite mer subtila.

Ukraina är en suverän stat och en demokrati med en befolkning som via demokratiska val bestämmer hur de vill strukturera sin nation. Ryssland har ingenting där att göra och inga liv har sparats på att Ryssland invaderade Ukraina under falsk flagg 2014. Liv sparas normalt sett när diktaturer INTE angriper andra länder.
Citera
2023-10-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Så kan man nog uttrycka det, bara man skruvar tillräckligt mycket på sanningen.-

Som jag har förstått situationen så handlar det inte om en diaskoras befrielsekamp utan detta är en täckmantel för ett ryskt proxykrig -ett folkrätsstridigt angreppskrig ungefär som Polen 1939.
Skruvar på sanningen? Vad var inte sant i det jag skrev?

Jag tror säkert att Putin har varit delaktig hela vägen med fulspel. Men faktum kvarstår, 60% ville ha självständighet, varför skulle de inte få det?

Jag kan fråga dig också: eftersom Ukrainas utsikter att vinna kriget i dagsläget är 0, och att Nato skulle gå in med trupper är högst osannolikt, vilka alternativ har Ukraina?
Citera
2023-10-07, 22:56
Medlem
Citat:
Skruvar på sanningen? Vad var inte sant i det jag skrev?

Jag tror säkert att Putin har varit delaktig hela vägen med fulspel. Men faktum kvarstår, 60% ville ha självständighet, varför skulle de inte få det?

Jag kan fråga dig också: eftersom Ukrainas utsikter att vinna kriget i dagsläget är 0, och att Nato skulle gå in med trupper är högst osannolikt, vilka alternativ har Ukraina?

Jepp, och 85% röstade för Putin och 99,9% för en tjockis i Nordkorea.. GJ vatnik, ingen köper det där
Citera
2023-10-07, 22:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Så jag frågar igen: eftersom Ukraina är helt körda i dagsläget och Nato inte kommer gå in med trupper, vilka alternativ har Ukraina?
Den här bilden, att Ukraina är körda, matas hela tiden på av den ryska diktaturen och deras propagandister. Varför känner du dig tvungen att sprida detta vidare?

Realiteten är att vi bara precis börjat skicka vapen till Ukraina och redan har ryssens artilleri malts ner så hårt att de nu är nere på samma mängd artilleribeskjutning som Ukraina. Mattor med artilleri är en grundpelare i den ryska militära doktrinen och Rysslands minskande artillerikapacitet är ett stort svaghetstecken. Ge det ytterligare något år och de överlevande ryska kackerlackorna kommer bli tvungna att åka hem och våldta sina egna kvinnor och barn istället för att ge sig på ukrainska.
Citera
2023-10-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det du rabblar här är de första punkterna i Kremls desinformations-playbook. De flesta ryska propagandister som delar sin desinformation på nätet brukar försöka skapa dimridåer genom att vara lite mer subtila.

Ukraina är en suverän stat och en demokrati med en befolkning som via demokratiska val bestämmer hur de vill strukturera sin nation. Ryssland har ingenting där att göra och inga liv har sparats på att Ryssland invaderade Ukraina under falsk flagg 2014. Liv sparas normalt sett när diktaturer INTE angriper andra länder.
Den där falska flaggan du pratar om hittar jag inte stöd för. Ryska separatister verkar ha startat det hela och sedan angrep Ukraina. Var det ukrainska angreppet en false flag, eller separatisternas övertag av regeringsbyggnader?

Vet du ens vad en false flag är för något?

Om man hade gett östra delarna självständighet, vilket 60% ville 2014, så tror jag inte vi hade sett denna invasionen. Men jag kan ha fel.

Varför är du så paranoid? Jag står inte på någon sida. Det är skrämmande hur dåligt perspektiv du och andra har. Ukraina är inga oskyldiga änglar och de är så korrupta att de kan kallas lika lite demokrati som Ryssland. De har ju till och med ställt in valet, hur demokratiskt är det? I en demokrati ställer man inte in val någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in