Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Det du rabblar här är de första punkterna i Kremls desinformations-playbook. De flesta ryska propagandister som delar sin desinformation på nätet brukar försöka skapa dimridåer genom att vara lite mer subtila.
Ukraina är en suverän stat och en demokrati med en befolkning som via demokratiska val bestämmer hur de vill strukturera sin nation. Ryssland har ingenting där att göra och inga liv har sparats på att Ryssland invaderade Ukraina under falsk flagg 2014. Liv sparas normalt sett när diktaturer INTE angriper andra länder.
Den där falska flaggan du pratar om hittar jag inte stöd för. Ryska separatister verkar ha startat det hela och sedan angrep Ukraina. Var det ukrainska angreppet en false flag, eller separatisternas övertag av regeringsbyggnader?
Vet du ens vad en false flag är för något?
Om man hade gett östra delarna självständighet, vilket 60% ville 2014, så tror jag inte vi hade sett denna invasionen. Men jag kan ha fel.
Varför är du så paranoid? Jag står inte på någon sida. Det är skrämmande hur dåligt perspektiv du och andra har. Ukraina är inga oskyldiga änglar och de är så korrupta att de kan kallas lika lite demokrati som Ryssland. De har ju till och med ställt in valet, hur demokratiskt är det? I en demokrati ställer man inte in val någonsin.