2023-10-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Många med mig är dock övertygade om att Putin är djupt involverade i attacken, naturligtvis supporterade av Iran.

Även om den här typen av attack måste ha varit planerad i månader så finns det skäl att tro att Putinregimen gör allt för att dra uppmärksamheten från Ukraina.

Det är väl inte konstigt att sådant tankegods sprids i en väldigt polariserad värld.

Jag vet inte om det stämmer eller inte men jag tror inte det är så.

Om du vet att det stämmer så är vi nog många som vill se bevisen som bekräftar påståendet.

Många går runt o tror en massa skit, inte konstigt att världen ser ut som den gör eller hur?
Citera
2023-10-07, 21:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
De kan ta sig över gränsen till Egypten. Sen hur sugna Egyptierna är på att ta emot fattiga Fellah's från Gaza är en annan femma..
Ja det var en bättre idé än att simma iaf. Bygg en ny fet stad vid Röda Havet åt de. Lev på turism och fiske. Problemet är bara att många sk palestinier är avskum, tyvärr.
Citera
2023-10-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Har du någon som helst koll på Israel och Palestina eller har läraren precis rullat in teven och dragit en snyfthistoria i klassrummet? Du fattar väl att Israel är en ockupationsmakt som annekterat områden som inte tillhör dem, precis som Ryssland? Förutom palestinska områden har de även gjort anspråk på de syriska Golanhöjderna och andra områden som inte tillhör Israel, återigen precis som Ryssland. Gå och lägg dig.

Om det tvistar de lärde. Men faktum kvarstår att Hamas är terrorister som idag begått vidriga handlingar mot Israel.
Citera
2023-10-07, 21:50
Medlem
Dags för Israels flagga att visas överallt?

Support the current thing

https://twitter.com/Israel/status/17...424519/photo/1
Citera
2023-10-07, 21:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
https://twitter.com/visegrad24/statu...38067030421714

Läskigt. Eller vad fan man nu ska säga.
Citera
2023-10-07, 21:53
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det finns en översättningsfunktion.
Haha var ju bara att klicka på den. Känner mig lite dum nu men kul att kunna följa fler kanaler nu. Tack.
Citera
2023-10-07, 21:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
De har självfallet medvetet gett sig på civila mål. Precis som i Ukrainatråden så försöker ni vatniks "argumentera" för att de civila offren i själva verket har varit militära mål.
Han skrev ju att de var 1. kvinnor och 2. kopplade till militären. Han drog slutsatsen att det handlade om sexuellt våld. Jag frågade om det inte lika gärna kunde handla om deras militära koppling som deras kön som gjorde dem till mål.
Citera
2023-10-07, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ja tragiskt för alla inblandade att man inte kan acceptera varann
Man blir hejdlöst trött på detta lidande som alltid drabbar fel folk. Vissa kan man nog leva utan men oskyldiga civila är bara något man inte gör. De har gått emot alla rättskaffens lagar när man kidnappar och avrättar civila
Jag har kompisar som jobbar på plats med säkerhet som jag jobbat med och de är alla utlänningar men förstår de har fullt upp nu med olika förflyttningar och evakueringar.

Jo, håller med, det är riktigt brutalt. Råkade se videon med kvinnan på flaket som de skändade. Önskar jag inte klickat på länken nu i efterhand för det gjorde ont att se. Så jäkla meningslöst i mina ögon, samtidigt som det har en sjuk mening för någon annan.

Vi är fortfarande apor helt enkelt, vi har lämnar djungeln men djungeln har tydligen inte lämnat oss. Hoppas dina polare klarar sig fint!
Citera
Medlem
Palestinier skjuter ner israeliska helikoptrar

https://israelpalestine.liveuamap.co...y-surfacetoair

Ung tjej blir bortrövad från ett rave av palestinier, vad tror ni händer med henne?

https://twitter.com/HenMazzig/status...19164099318078
Senast redigerad av Dekonserv 2023-10-07 kl. 22:05.
Citera
Medlem
ceyifam2s avatar
Visst är det klantigt av Israel att bli så överrumplade, å andra sidan är det ju förvånande att Hamas är så genomkorkade. Det här kommer ju att ge Carte blanche till hökarna i Israel att rensa rejält i de ockuperade områdena, det talas redan om att detta är Israels 11 september och att kriget mot terrorismen måste köras ända in i kaklet.

En (medvetet) långsam upptrappning av attacker från Hamas, där Israel svarar med "övervåld" hade kanske kunnat skapa sympati, men här har ju Hamas skitit i det blå skåpet IMHO. Israel har sjukt mycket mer resurser, och det här kommer att decimera den palestinska befolkningen i Israel och de ockuperade områdena rejält - inte minst genom flyktingar.

Tänkte sig Hamas komma undan med det här i skuggan av Ukrainakriget? Grav missbedömning.

Tror aldrig stödet för Israel varit större i västvärlden än det är idag. Netanyahu gnuggar händerna.
Citera
2023-10-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Fiendens fiende i dagsläget skulle jag säga. Ömsesidigt beroende i en tid av sanktioner.

Vi pratar kanske om olika saker här, jag tror inte att ryssland har varit en drivande kraft. Möjliga eftergifter kan ha gjort som gör ryssland deltagande i någon mån.

Du vill säga att attacken är iscensatt av ryssland? Då får du nog förklara hur du vet det och vad ryssland har att vinna på det, tack på förhand.
Citera
2023-10-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han skrev ju att de var 1. kvinnor och 2. kopplade till militären. Han drog slutsatsen att det handlade om sexuellt våld. Jag frågade om det inte lika gärna kunde handla om deras militära koppling som deras kön som gjorde dem till mål.

Nu slingrar du dig. Anser du att de hundratals civila offer i Israel har varit militära mål?
Om ja, styrk detta påstående, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in