Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
Vem börjar? Jo Palestinerna skjuter raketer, Israel svarar.
Ja håller med om att situationen inte är bra för någon och visst oskyldiga skadas och dör men att kidnappa civila , urskiljningslöst döda civila är inget annat än terrorism
Det är inte två armeer som krigar utan en terroristgrupp i en terroriststat som förvägrar Judarna rätten att existera. Man har frågat Palestiner förut var i världen de kunde acceptera att Israeler levde de sa ingenstans!
Jo, såklart, men samtidigt är väl Palestina så marginaliserat att de knappast kan ha en reguljär armé? Eller jag kanske har fel. Hamas borde väl svara för den kapaciteten tänker jag. Alltså är det i mina ögon och öron den så kallade ”palestinska armen” som attackerar.
Nä det är klart helt sjukt att kidnappa civila, och jag tror att de ser israeler som en ockupationsarme.
Det är inte svart och vitt, oavsett om man vill se det så. Sen är det jävligt löjligt att ens behöva mörda för att ”lösa” problem.
Men det säger mer om allmän tillståndet hos vissa individer, de är sjuka individer helt enkelt. Liv är heligt, oavsett vem det handlar om, och ingen har rätt att beröva någon annan det, tycker jag i alla fall.